Nordbyen legesenter

Telefonnummer77 66 18 8077 66 18 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Stakkevollvegen 33 9010 Tromsø

Siste vurderinger av Nordbyen legesenter

Respektløs og kunnskapsløs

Lege: Frank Robert Kristiansen Skrevet

I et forsøk på å ta en blodprøve ble jeg møtt av FRK (min tidligere fastlege).
Det kom fort fram at mitt livssyn som veganer ikke var noe vedkommende var i stand til å vise noe respekt for. Før jeg kunne få en enkel blodprøve fikk jeg en oppramsing av hvor viktig det er å få i seg kjøtt, egg og meieriprodukter for å ikke bli alvorlig underernært. Når det kom til stykket og vi endelig kunne snakke om blodprøven kom det fram at han ikke viste hva slags mineraler og vitaminer det var man kunne få underskudd av, hvorpå han spurte meg va dette kunne være.
På toppen av all udugelighet måtte jeg betale store summer for konsultasjon, med tillegg fordi vedkommende var «allmennspesialist».
Måten jeg ble snakket til og arrogansen i det som ble sagt førte selvfølgelig til bytte av fastlege umiddelbart. På Tromsdalen legekontor ble jeg heldigvis møtt med respekt, og med en prislapp som er 1/3 av den hos FRK.

Høy på seg selv og viser lite respekt

Lege: Ole Robin Norden Skrevet

Ole Norden har vært vår lege i mange år, men nå bytter vi fastlege. Han er opptatt av å fortelle om egne private erfaringer, mer enn å lytte til pasienten. På sist time ringte telefonen i ett og han nølte ikke med å svare. Opplevde at han ikke var tilstedet under timen. Han avsluttet med å si at det kokte på kontoret og at han ikke hadde mer tid til pasienten! Respektløst!

En fantastisk lege

Lege: Trygve Sigvart Deraas Skrevet

Trygve er en utrolig dyktig fastlege, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg byttet til han! Han ser meg, lytter og tar mine problemer seriøst. Veldig behagelig å prate med, og han gjør en grundig jobb. Han har til og med ringt på kveldstid med svar o.l om han ikke har hatt tid på dagen.
Hadde tidligere Frank Robert Kristiansen som lege, og fikk aldri hjelp der. Etter 21 år byttet jeg til Trygve, og fikk diagnose på noe jeg har vært plaget med de siste 8 årene.
Han er alltid (uten unntak) forsinket, men han er definitivt verdt ventetiden. Jeg tar ventetiden som at han tar den tiden pasienten trenger, og hvem kan vel klage på det?
Damene i resepsjonen og på laben er også fantastiske, alltid hyggelig og hjelpsom.

Lite engasjert og mangler forståelse

Lege: Ole Robin Norden Skrevet

Virker som at han ikke er interessert i problemet mitt og ikke forstår hva som skal til for at jeg skal bli frisk. Mulig det er at han ikke kan den jobben han skal gjøre.

En døktig Lege

Lege: Frank Robert Kristiansen Skrevet

Både min datter og æ hadde Frank i mange år. Han er en døktig lege som tar sæ tid til og lytte til pasienten, og gir pasienten den tiden h*n trenger, er ærlig og er det noe han ikke vet svaret på, så ringer han til de som vet. Noe som har betydd ekstremt mye for oss. Vi begge har vanskelige sykdommer, (for alle leger) og for oss er det et must at legen er som Frank.

For oss er ærlighet en hærlighet, han kaller en spade for en spade og går ikke rundt grøten.
Anbefaler han på det varmeste :)