Nordbyen legesenter

Telefonnummer77 66 18 8077 66 18 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Stakkevollvegen 33 9010 Tromsø

Siste vurderinger av Nordbyen legesenter

Trist opplevelse

Lege: Frank Robert Kristiansen Skrevet

Etter å ha hatt Kristiansen som fastlege i mange år hadde jeg en opplevelse som jeg gjerne skulle vært foruten. Under en konsultasjon ble han både krenkende, fiendtlig og ydmykende, og uten at jeg kan forstå hva som kunne få han til å vise denne siden av seg selv. Han var så respektløs at jeg nærmest mistet munn og mæle. Jeg skiftet omgående fastlege og tok resten av familien med meg. Jeg kan under ingen omstendighet anbefale han som lege…dessverre…

Ingen medfølelse.

Lege: Ole Robin Norden Skrevet

Hører sin egen telefon mer enn pasient. Ønsker du å få noe medisin, glem det. Han tenker at alt kan kureres med trening, delvis rett, men ikke i alle tilfellene.

Respektløs og kunnskapsløs

Lege: Frank Robert Kristiansen Skrevet

I et forsøk på å ta en blodprøve ble jeg møtt av FRK (min tidligere fastlege).
Det kom fort fram at mitt livssyn som veganer ikke var noe vedkommende var i stand til å vise noe respekt for. Før jeg kunne få en enkel blodprøve fikk jeg en oppramsing av hvor viktig det er å få i seg kjøtt, egg og meieriprodukter for å ikke bli alvorlig underernært. Når det kom til stykket og vi endelig kunne snakke om blodprøven kom det fram at han ikke viste hva slags mineraler og vitaminer det var man kunne få underskudd av, hvorpå han spurte meg va dette kunne være.
På toppen av all udugelighet måtte jeg betale store summer for konsultasjon, med tillegg fordi vedkommende var «allmennspesialist».
Måten jeg ble snakket til og arrogansen i det som ble sagt førte selvfølgelig til bytte av fastlege umiddelbart. På Tromsdalen legekontor ble jeg heldigvis møtt med respekt, og med en prislapp som er 1/3 av den hos FRK.

Høy på seg selv og viser lite respekt

Lege: Ole Robin Norden Skrevet

Ole Norden har vært vår lege i mange år, men nå bytter vi fastlege. Han er opptatt av å fortelle om egne private erfaringer, mer enn å lytte til pasienten. På sist time ringte telefonen i ett og han nølte ikke med å svare. Opplevde at han ikke var tilstedet under timen. Han avsluttet med å si at det kokte på kontoret og at han ikke hadde mer tid til pasienten! Respektløst!

En fantastisk lege

Lege: Trygve Sigvart Deraas Skrevet

Trygve er en utrolig dyktig fastlege, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg byttet til han! Han ser meg, lytter og tar mine problemer seriøst. Veldig behagelig å prate med, og han gjør en grundig jobb. Han har til og med ringt på kveldstid med svar o.l om han ikke har hatt tid på dagen.
Hadde tidligere Frank Robert Kristiansen som lege, og fikk aldri hjelp der. Etter 21 år byttet jeg til Trygve, og fikk diagnose på noe jeg har vært plaget med de siste 8 årene.
Han er alltid (uten unntak) forsinket, men han er definitivt verdt ventetiden. Jeg tar ventetiden som at han tar den tiden pasienten trenger, og hvem kan vel klage på det?
Damene i resepsjonen og på laben er også fantastiske, alltid hyggelig og hjelpsom.