Nordbyen legesenter

Stakkevollvegen 33 9010 Tromsø

Siste vurderinger av Nordbyen legesenter

Direkte,empatisk,faglig overbevisende

Lege: Ole Robin Norden Skrevet

Har benyttet ORN som lege i en årrekke.
Som fagperson oppleves han solid, trygg og fra et ufaglært perspektiv som særdeles faglig sterk. Både psykososialt og klinisk.
Jobber både som allmennlege og har vakter ved legevakt.
Har også hatt et av mine barn tilfeldig hos ham grunnet luftveisplager, oppleves også her som særdeles nøyaktig og overser ikke den minste ting.
Har i tillegg vist menneskelige egenskaper langt forbi sitt mandat.
Da jeg har vist meg som en pasient med sammensatte problemer og et heller tvilsomt forhold til barndom, rus, vold, økonomi,»legeregninger» og A4-liv, har ORN vist en tålmodighet og «tøffhet» som fortjener anerkjennelse og respekt.
Vil ikke si mer i tilfelle det går til hodet😬 men en lege du kan ha tillit til. Totalt proff. Takk Ole

Anbefales sterkt

Lege: Lise Zimowski Johansen Skrevet

Har hatt Lise som fastlege siden August 2018 og er veldig fornøyd med henne. Hun tar seg alltid god tid til å høre på hva du har å si, kommer med oppfølgingsspørsmål om tilstanden din, og virker generelt som om hun genuint bryr seg om din velvære. Effektiv og bruker ikke unødvendig tid på dilldall ved behov for videre henvisning og lignende. Trygg og kunnskapsrik. Som regel punktlig ved timeavtaler, sjelden betydelig forsinket.

Ikke fornøyd.

Lege: Sirin Hilde Johansen Skrevet

Føler ikke at jeg klarer å kommunisere godt med henne, føler heller ikke at hun ser meg som person, eller har forståelse for hvordan jeg føler og opplever ting. Kan være litt "krass" og har sterke meninger om hva hun mener er "riktig", uavhengig av hvordan jeg opplever situasjonen(e). Føler ikke at jeg alltid blir tatt seriøst når det kommer til ting som kronisk utmattelse, psykiske problemer o.l. Opplever dermed at jeg må krangle med henne for å få mye av den hjelpa jeg vet jeg trenger.

Opplever at hun alltid har det travelt og prøver å få meg ut fra kontoret så fort som mulig, på tross av at hun nesten alltid er forsinket. Må gjerne tilbake flere ganger med samme problem for å komme igjennom det.

Har hatt Sirin som fastlege siden jeg var liten og har lenge tenkt på å finne meg en ny, men nå blir jeg faktisk å gjøre det.

Selve legekontoret er bra. Hyggelig og profesjonelt personale, grei beliggenhet med gratis parkering, og man får time dagen etter bestilling.

Utilgjengelig, vikarer i årevis

Lege: Unni Ringberg Skrevet

Etter å ha hatt Ringberg som fastlege i 20 år og vært svært fornøyd, er jeg nå i praksis en pasient med kronisk sykdom uten fastlege. Ringberg har i flere år nå kun jobbet i sin praksis 1-2 dager i uken fordi hun er ansatt i annen jobb på universitetet, og vikarene har vært mange og ustabile. Jeg kommer ikke til Ringberg når jeg bestiller time den dagen i uka hun fortsatt er til stede på Nordbyen, selv om hun står oppført som min fastlege. Ofte kommer jeg heller ikke til hennes vikar. På seks besøk under utredning for potensielt svært alvorlig sykdom var jeg som Ringbergs pasient hos SEKS forskjellige leger. Ingen av dem tok ansvar for å følge meg opp videre i en vanskelig situasjon til tross for at jeg tok påkjenningen det var både å gjenta sykehistorien for stadig nye travle leger som ikke kjente meg eller sykehistorien fra før og å legge frem problemet med manglende fastlege i Ringbergs fravær. Fastlege Lise Zimowski spurte jeg direkte om jeg kunne bytte til henne, men hun henviste meg da til å forholde meg til at det skulle komme en ny vikar for Ringberg. Seija Maria Pedersen som nå er vikar for Ringberg har jeg vært hos to ganger. Hun virker uerfaren og uinteressert, og har understreket at hun heller sannsynligvis ikke kommer til å bli værende på Nordbyen. Unni Ringberg burde ha solgt praksisen sin forlengst av hensyn til oss mange pasienter som i åresvis i praksis ikke har hatt en FAST lege, slik fastlegeordningen skal kvalitetssikre. Nordbyen legesenter har i tillegg lenge nå hatt problemer med bemanning på kontor og laboratorium etter at flere fantastiske damer som tok utrolig godt vare på alle pasienter og var superreklame for legene ved Nordbyen har gått av med pensjon. Jeg har flere ganger mens jeg ble utredet for potensielt alvorlig sykdom ikke fått tatt blodprøver fordi det ikke var kapasitet på laboratoriet, uten å ha fått beskjed om at disse likevel ikke kunne tas den dagen jeg hadde fått beskjed om å møte. Svært belastende i den aktuelle situasjonen. Jeg har etter mye rot og dårlig oppfølging gitt opp Nordbyen legesenter og har i dag ingen oppfølging av min kroniske sykdom mens jeg og flere i familien står på venteliste for ny fastlege på et annet legesenter.

Kan bli feil i valg av lege

Lege: Unni Ringberg Skrevet

Denne legen valgte jeg fordi hun ble anbefalt av flere som en dyktig lege. Jeg fikk i stedet hennes vikar som heter Seija Marie Pedersen fordi utfra det jeg får opplyst på legekontoret så kommer ikke Ringberg tilbake til legekontoret. Vanskelig å velge leger når du ikke kan være sikker på hvem du får.