Jonas Lian

Nordlyslegene AS

2010

Siste vurderinger av Jonas Lian

Trygg og lyttende

Har hatt Jonas Lian som fastlege i to år, og er veldig fornøyd. Han er forståelsesfull, rolig, lytter til det jeg sier, viser høyt kunnskapsnivå og forklarer ting på en slik måte at jeg forstår.

En svært dyktig lege.

Har hatt Lian som fastlege siden han startet ved da Legekontoret Stortorget. I min alder (58 år) har jeg i årenes løp vært innom en del fast leger. Mye på grunn av flytting. Poenget er at jeg ser på Lian som en svært dyktig, lyttende og forståelsesfull lege. Har vært gjennom en del viktige "prosesser" etter at han ble min fast lege. Han har grepet fatt i ting, fått ting gjort til det beste for meg som pasient. Er svært fornøyd med det han har utrettet. Og en ting jeg spesielt vil nevne er hans evne til å oppmuntre når ting er ille. Ser med litt "skrekk og gru" på at han blir borte frem til august 2018 p.g.a spesialisering . Det er en stor belastning å bytte fastlege når man har en som man har stor tillit til. Regner med at Nordlyslegene har satt inn en dyktig vikar for Lian. Men må bare innrømme at jeg ser fram til at han er tilbake om 1 år.

trivelig lege

har hatt Jonas Lian som fastlege i noen år og er godt fornøyd -ingen leger kan trylle når det gjelder s
sykdommer-man må selv påvise skader eller smerter og kunne fortelle hvilken plager man har

Anbefales på det sterkeste!

Jonas Lian er en fantastisk lege, han er respektfult, høflig, snill og jeg har stor tillit til han. Han lytter og svarer godt på alle mine spørsmål. Han viser høyt kunnskapsnivå. Jonas tar seg god tid til meg som pasient, noe som kan være grunnen til at det er noe forsinkelser ved legekontoret. Men det er verdt ventingen når man som pasient blir så godt tatt vare på når man kommer inn til timen sin. Legekontoret Jonas holder til på (stortorget 4 i Tromsø) er også veldig profesjonelt, helsesekræterene som sitter i skranken er også svært høflig. Det er ofte mulighet til å få time samme dag ved dette legekontoret, men hvis det er stor trengsel vil man ha mulighet til å bestille time hos noen av de andre tilhørende fastlegene ved legekontoret. Jonas anbefales på sterkeste!

Anbefales ikke

Har hatt han som fastlege i 2 år, og har hatt rundt 6-7 konsultasjoner på denne tiden. Alle disse gangene har han kommet med i beste fall middelmådige løsninger og bagatellisert bekymringer jeg har luftet, og jeg er helt enig i vurderingen nedenfor om at man får en følelse av at han vil gjøre seg ferdig med timen. Kunnskapsnivået han har vist frem under denne tiden er heller ikke noe å skrive hjem om. Dette, kombinert med at jeg opplevde at han håndterte en akutt situasjon svært dårlig, førte til at jeg byttet fastlege. Dette er ikke legen man vil ha når helsa svikter eller livet byr på de store utfordringer.

Lite engasjert

Han har ikke vært min fastlege, men jeg har vært pårørende til en som har hatt han som det, og vært tilstede på legetimer. Min opplevelse av Jonas Lian var at han forsøkte å sette seg inn i pasientens sykdomsbilde, men når han støtte på ting han var usikker på, så kom han fort på defensiven. Det virket som om han kjørte seg fast i en oppfatning og et spor, og det var veldig vanskelig å få han til å lytte og høre på pasientens egne forklaringer av sine symptomer. Ofte opplevde jeg at når han ikke kunne finne forklaringer på symptomer så sluset han det inn på paraplybetegnelsen depresjon og psykiske årsaker. I møter der arbeidsgiver og NAV var inne i bildet så opplevde jeg han som lite støttende ovenfor sin pasient.
Dette er ikke en lege jeg vil anbefale om du har sykdommer som krever litt mer innsats og oppfølging utover det normale.

Travel bussinesslege

Fremstår profesjonell, høflig og alltid velkledd. Dessverre er det tydelig at han er preget av fulle lister, og det virker som han går på autopilot der inne på kontoret og ønsker å brase gjennom dagens liste fortest mulig. Jeg aldri opplevd at han går i dybden på noe, men heller at han vil gjøre seg ferdig og krysse meg av lista, og tar man opp bekymringer blir disse raskt avfeid. Han virker også svak og utrygg på temaer utenfor trygdemedisin og kjappe pillekurer.

Beregn en ekstra halvtime når dere skal hit - han er alltid på overtid. Det er også helt umulig å få kontakt med lege på dette kontoret utenom det lille vinduet de har på drop-in om morgenen, om man er i form til det, da. Det er altså ingen telefontid, og man må møte opp personlig og betale full egenandel samme hva det dreier seg om, ingen unntak. Til de som ikke vet det, er denne type praksis noe legene på kontoret bestemmer selv, og formålet med det er vel åpenbart ($$). Det er nesten enklere å vente til etter 16 og dra på legevakten. De i skranken kunne også treng å bli påmint om at de har valgt dette yrket selv, og hva som står i stillingsbeskrivelsen.

En fantastisk lege

Jonas Lian er en lege som vurdere mann som en hel person, ikke bare de symptomer mann beskriver. Han høre hva du sier og tar deg på alvor. Han ser ut til alltid har tid til å finne beste løsning. Han hjalpt meg gjenom mange stor og små problemer.
Anbefaler han i det høyeste grad.

Trivelig, ung mann

Jonas Lian gir inntrykk å ha god tid til pasienten. Det er ikke noe stress, og han forsøker ikke å gjøre seg fort ferdig. Han er flink til å lytte og virker kunnskapsrik. Til å være så ung, i forhold til meg - føler jeg meg trygg på at han kan jobben sin.

En superlege..!

Jonas Lian ga meg et uvanlig godt førsteinntrykk. Og dette varte ut hele tiden jeg hadde ham som fastlege i Storfjord. Lyttende, forståelsesfull, initiativrik og faglig dyktig. Han hjalp meg effektivt med alle mine problemer. Synd for oss i Storfjord at han flyttet til Tromsø.

Anbefales som fastlege.

Han er en høflig, hensynsfull og lyttende lege. Han tar seg god tid til meg som pasient, følger meg opp og innkaller til prøvetaking slik at det blir gjort til rett tid. Kan han ikke svare på mine spørsmål angående min sykdom, finner han ut av det til neste time. Han er en lege man trygt kan anbefale.