Jonas Lian

Stortorget 4 9008 Tromsø
Jonas Lian er en av 73 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jonas Lian

Pragmatisk og Kompetent

Jeg har hatt Jonas som fastlege i flere år, som inkluderer en lengre sykdomsperiode. Han har tatt tak i sykdomstegn som jeg selv overså og undervurderte. Han har vist respekt for at sykdom manifesterer seg ulikt avhengig av individet, og forstått balansen mellom fravær, tilstedeværelse og effektivitet på jobb. Han er veldig hyggelig, imøtekommende og rett på sak. Sistnevnte egenskap kan bli for kortfattet, kaldt og "etter skjema" i større mengder og i enkelte situasjoner. Det har ofte tatt to uker, eller lengre, å få en time, og det er ikke telefontid på kontoret. Han har derimot vist så mye kunnskap, refleksjon og trygghet i yrket, at jeg ikke kan tenke meg en annen lege. Om det er noe jeg blir misfornøyd med, har jeg tro på at jeg kan ta det opp med han i en åpen og konstruktiv meningsutveksling.

Fantastisk fastlege!

Jonas er en lege jeg absolutt vil anbefale. Han er kunnskapsrik, og han tar deg seriøst. Han er flink til å lytte, og behandler deg med respekt. Følte meg alltid trygg og godt ivaretatt som hans pasient. Han er ikke en lege som prøver å få deg ut døren så fort som mulig.

Beste fastlegen jeg har hatt

Lian er hyggelig og ærlig. Støter han på noe som han er usikker på eller ikke kan om, så sier han ifra om det, og leser seg opp.
Har hatt han i 4-5 år nå, og har hatt mye støtte fra han da kronisk sykdom plutselig slo til.

Viser stor forståelse og er behagelig å snakke med.

Hadde utrolig god støtte fra han under et møte med NAV, der han sa tydelig ifra om "hvordan landet ligger".

Alltid blid og hyggelig når en kommer på konsultasjon. Tar tak i ting som må taes tak i. Ordner henvisninger med en gang.

Eneste "negative" jeg har å si er et han av og til er noe etter skjema, men jeg forstår at noen ganger varer en konsultasjon lengre enn standardtiden. Sånt skjer!

Kort sagt, er jeg meget fornøyd med Lian som min fastlege.

Kunnskapsrik og seriøs

Hatt én time hos Jonas. Veldig fornøyd. Flink å lytte, spørre, gi råd. Og ingen tvil om at han tok meg seriøst og ville hjelpe meg. Profesjonell, kunnskapsrik og meget reflektert. Gikk ut derfra med en god følelse.

Trygg og lyttende

Har hatt Jonas Lian som fastlege i to år, og er veldig fornøyd. Han er forståelsesfull, rolig, lytter til det jeg sier, viser høyt kunnskapsnivå og forklarer ting på en slik måte at jeg forstår.