Knut Harry Weisser Lind

Tlf: 77 05 73 33 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Knut Harry Weisser Lind er en av 31 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Knut Harry Weisser Lind

Burde ta sosialt kurs

Har hatt denne legen hele mitt liv og har ikke hatt noen hyppige legebesøk før slutten av dette året. Oppdaget da at legen ikke tar meg seriøst med mine plager. Får en følelse av at jeg blir "ledd" av og som 20-åring vil jeg da ikke fortelle om mine følelser og plager til en person jeg ikke er bekvem med. Han er veldig flink teoretisk i faget sitt, men de sosiale ferdighetene kunne ha vært justert en del på.

Ikke velkommen

Har hatt denne legen i mange år. Opplever han som veldig lite imøtekommende og lyttende, samt at man ikke blir tatt på alvor. Har nå byttet fastlege.

Meget god lege

Jeg stoler godt på denne legen. Han har så langt gjort ett godt arbeide med de problemene jeg har.
Grunnen til at jeg nå har byttet lege er at jeg har måtte mase forferdelig mye på å få sendt refusjonssøknad på legemidler. Og at andre leger ikke vil skrive ut resept på faste legemidler når min lege er på ferie eller bortreist. Selv viktige medisiner ber dem meg vente til legen min kommer tilbake før jeg kan få ny resept.

Kjempeflink lege

God oppfølging og rask tilbakemelding.
Er veldig fornøyd fordi han tar mine "sykdommer" på alvor og ordner med timer for meg på sykehus, til undersøkelser, veldig raskt.

God lege

Altfor lang ventetid etter avtalt tid.
Ikke flink å informere om prøver, resultater og videre behandling

Ble ikke hørt

Jeg har et elsk/hat forhold til denne legen. Han er flink på det fysiske, har skrevet ut både medikamenter og sykemelding når jeg trengte det. Men samtidig er han ikke flink til å lytte, og han har avfeid meg når jeg prøvde å forklare hva som plaget meg. Jeg har vært psykisk syk i mange år, og han har ikke vært flink til å hverken følge opp eller imøtekomme meg med mine behov.

Dyktig lege, men noe tastatursyk.

Legen er meget dyktig, og jeg opplever å bli tatt på alvor når jeg har kontakt med han. Han er dog litt glad i å "taste" på PC'en sin, og jeg opplever av og til at store deler av møtet med legen går med til å se på at han skriver på computeren sin.

Flott, medmenneskelig lege

Lind er dyktig, løsningsorientert og tar pasienten alvorlig. Jeg har gått til ham i mange år og anbefaler ham på det varmeste. I tillegg til at han kan yrket sitt virker det som om han oppriktig bryr seg om pasientene sine og ønsker dem det beste, noe man dessverre ikke kan si om alle leger.

Lytter og tar deg seriøst

Utrolig hyggelig lege som lyttet og ikke minst lot meg prate ferdig før han spurte spørsmål for å komme til en diagnose ingen andre leger hadde orket ta seg bryet å gjøre. Han er ikke min fastlege, men jeg skulle gjerne hatt han, så håper han får ledig plass snart. Jeg følte han tok meg seriøst og var interessert i å hjelpe meg og finne ut hva det var som feilet meg.

Dyktig og erfaren almenlege.

Han har vært min lege i mange år. Jeg kan ikke peke på et tilfelle der han har gitt feil diagnose. Han er flink til å lytte, men ikke like flink til å spørre. Mitt intrykk er at han burde henvise pasienten videre tidligere i noen tilfeller. Han har stor oversikt over tidligere problemer og er nøye med journalen. Han er flink til å følge opp pasienten til diagnose er klarlagt. Kan trykt anbefale legen til andre.

Dyktig lege.

Har hatt Knut som fastlege i ca 15 år. Han er grundig i sine vurderinger, lytter gjerne til mine forslag til ytterligere undersøkelser og effektuerer disse om han synes dette fornuftig. Følger meg opp til han føler at det aktuelle sykdomsbildet er avklart. Hyggelig og lyttende. Føler meg trygg som hans klient og anbefaler han gjerne til nye pasienter. Tilgjengeligheten er ikke bedre eller værre enn for andre fastleger.

God lege

Legen er lyttende, grundig i sine undersøkelser og redegjør godt for sine avgjørelser.

Avfeiende

Etter to runder hos denne legen byttet jeg fastlege på dagen.

Følte ikke han tok meg på alvor.

Har hatt han som lege i 20 år og kan ikke tenke meg å bytte. Føler alltid å bli tatt seriøst, han har alltid tid uansett hvor travelt det er

Seriøs lege

Pasienten skal bli godt ivaretatt ved ethvert besøk, greit å huske at det er skattebetalerne/pasientene som besørger inntekten for legen. Ved usikkerhet bør man bli spurt om man ønsker videre spesialistutredning, legen må lytte mer enn man taster på pc`en og fremstå som trygg og sikker. En direkte og presis kommunikasjon er en fordel, der det er mulig. Med dette som bakgrunn er jeg fornøyd med min lege, selv om man alltid må etterstrebe å bli bedre i sin jobb (som oss andre).

En seriøs og flink lege

Sjekker og spør grundig rundt mine plager. Er innovativ i forhold til nye medisiner.
Har astma og føler at legen er villig til og prøve nye medisiner. Dette har forbedret min hverdag. Legen har empati på et høyt nivå.

Kranglete lege

Opplever at det er vanskelig å nå frem med mine plager. Han er lite flink til å lytte og mer opptatt av dataskjermen. Lite villig til å henvise videre til spesialister.

ikke en fornøyelse

Jeg var hos legen pga jeg hadde et problem med kneet, og når jeg fortalte hva som hadde skjedd og kor jeg hadde vondt satt han og flirte av meg, og jeg måtte også sitte å vente i 1 time!!

Har du brukket noe = ok

Tidligere fastlege, byttet fordi jeg ikke var spesielt fornøyd.
Var skikkelig " kjørt" og syntes ikke jeg fikk hjelp da jeg omsider våget meg til å søke dette

Helt OK

Han virker helt OK. Er erfaren og inngir tillit. Er "to the point" og etterrettelig. Spørsmål om tid etc, kan jo også være et problem på systemnivå som den enkelte lege ikke alltid har kontroll og styring med.