Petra Parschat

Autorisasjon (1999)

Petra Parschat er en av 33 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Petra Parschat

Dyktig lege

Jeg har hatt Petra som fastlege i mange år. Hun er meget dyktig og tar meg på alvor. Får god oppfølging og blir sendt videre til spesialisttjenesten når det er nødvendig. Har anbefalt henne til andre og de er også veldig fornøyd med tjenesten hun utfører.

Ikke bra

Stresser veldig med å få pasienten ut, viser klart og tydelig at hun har dårlig tid (på alle legebesøkene mine og familien min). Spør og sjekker ikke noe annet enn det konkrete problemet. Veldig åpenbart at hun er lei, ikke spesielt hyggelig oppførsel. Skulle f.eks teste meg for klamydia mens jeg var innom for en annen grunn, da reagerte hun med "du gjorde jo det sist du var her" som var over et år tidligere. Fastlege og helsepersonell skal ikke vise dømmende eller nedlatende personlige tanker om sin pasient. Etter dette byttet jeg fastlege, etter mange uhyggelige legebesøk.

Kjempe førnøyd

Fantatisk lege, hatt henne som min fast lege i mange år, alltid blitt tatt på alvor og grundig undersøkt når jeg har vært der.

Dyktig

Virker som en dyktig lege. Hun er ikke min fastlege, men jeg hadde ikke trengt å uroe meg. Følte hun tok meg på alvor. Kun vært hos henne en gang. Vurdert ut fra det.

Synes hun er flink

Synes hun er en flink lege, og jeg blir tatt seriøst når jeg har time.
Føler hun også er dyktig i faget, og undersøker nøye.
Selv om hun ikke er norsk, har hun sikkert bodd veldig lenge i norge, for språket, det kan hun flytende.

Neppe verdens beste lege, men har i allefall hatt 2 fastleger før henne, og jeg må si at det er henne jeg har vært mest positiv til.