Sjøkanten Legesenter

Verkstedveien 1 9406 Harstad

Siste vurderinger av behandlere ved Sjøkanten Legesenter

Trygg, forståelsesfull, flink

Lege: Thomas Backer-Grøndahl Skrevet

Dyktig fastlege med mye kompetanse! Harstad kommune burde ta godt vare på ham. Thomas er den desidert beste fastlegen jeg har vært borti.

Lite tillitvekkende

Lege: Ingeborg Simonsen Skrevet

Møtte henne ifbm. at hun var vikar for en av fastlegene ved Fastlegene Colosseum og ifbm. akutte kroniske plager. Det var åpenbart at hun ikke hadde noe kunnskap om det jeg slet med, ei heller forslag til behandling, noe som var svært lite tillitvekkende. Istedenfor å innrømme dette, ble jeg møtt med en tåkepratsmitraljøse og hele tiden avbrutt i samtalen. Jeg har nå skjønt at legevitenskapen ikke har svaret på alt, spesielt ikke diffuse, kroniske plager. Det ville vært helt i orden om legen var ærlig om dette, fremfor å prøve å dekke over dette med tomt tåkeprat. Heldigvis har jeg i etterkant mer eller mindre greid å kurere plagene ved å søke opp informasjon om intervensjoner på nettet og ved å implementere disse intervensjonene.

Har ikke tid

Lege: Caspar Florian Prael Skrevet

Legen ,Virker til en viss grad orientert om meg, men han ser ut som han har det travelt og egentlig ikje har tid til meg. 10 minutter er det lengste jeg har vært inne på hans kontor. Å jeg føler at jeg ikje har fått svar på halvparten av det jeg kom til time for. Sender meg ikke videre, men vil prøve å feile og bruke unødvendig tid, føle meg som en forsøks rotte.

Fantastisk

Lege: Caspar Florian Prael Skrevet

Beste legen jeg har hatt! Tar meg på alvor, husker (leser seg opp på) meg fra gang til gang, lytter, forklarer og beskriver. Genuint interessert i tilstanden til pasientene. Flink med behandling/inngrep. Proff!

Ikke bra

Lege: Petra Parschat Skrevet

Stresser veldig med å få pasienten ut, viser klart og tydelig at hun har dårlig tid (på alle legebesøkene mine og familien min). Spør og sjekker ikke noe annet enn det konkrete problemet. Veldig åpenbart at hun er lei, ikke spesielt hyggelig oppførsel. Skulle f.eks teste meg for klamydia mens jeg var innom for en annen grunn, da reagerte hun med "du gjorde jo det sist du var her" som var over et år tidligere. Fastlege og helsepersonell skal ikke vise dømmende eller nedlatende personlige tanker om sin pasient. Etter dette byttet jeg fastlege, etter mange uhyggelige legebesøk.

Dette er en Pluss-tjeneste.