Caspar Florian Prael

Autorisasjon (2003)

Caspar Florian Prael er en av 33 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Caspar Florian Prael

Profesjonell og emgasjert

God til å lytte til pasienten og bidra med faglig kunnskap i en dialog hvor pasientens erfaringer vektlegges i akkurat passe dose. Legen følger opp henvisninger og sjekker tilbakemeldinger fra spesialisthelsetjenesten. Jeg er trygg på at legen kontakter meg ved behov. Vill ikke bytte fastlege og håper han vil være der i mange år.

Dyktig lege

Jeg opplever han som en kunnskapsrik og profesjonell lege som også lytter til mine opplevelser og erfaringer av problemet/sykdommen samt som ønsker at min situasjon skal bli best mulig for meg.

Grei fastlege

Faglig dyktig, og virker til å oppriktig lytte til pasienten. Kort ventetid på timer, og enkel å få tak i ved behov. Han kan bruke lang tid på å sende henvisninger, og henvisningene virker kortfattige og noen ganger mangelfull, men han sende de alltid og følger alltid opp etterpå.
Han virker kunnskapsrik, men bruker desverre ofte kunnskapen i en litt belærende tone. Sammenligner ofte dine plager med mer alvorlige ting i sine forklaringer og det kan da virke som han ser på dine problemer som uviktige eller uproblematiske, uten at jeg om han mener det.
Alt i alt syns jeg har en en god lege, kanskje ikke den beste men absolutt ikke den værste.

Beste lege som jeg har hatt

Han var min fastlege i dårlige situasjon.Dyktige lege med mye kunnskap og ser på man som mennesker ikke som bare pasient.
lytter til det du har å se, tar deg på alvor og er flink til å følge deg opp ved evt henvisning videre ! Dessverre på grunn av flytte måtte bytte, men til nå har jeg ikke funnet fastlege slik han . Jeg håper skal være han helle tida frisk og glad .

Har mye kunnskap

Har hatt ham som fastlege i flere år nå, og samlet sett er mitt inntrykk at han er faglig dyktig. Han kan mye, men dessverre kommer det ofte ut på en bedrevitende og belærende måte. Han prater mye, og det er ikke alltid så lett å få komme til ordet fordi han først må vise kunnskapsnivået sitt og gjerne vil ha det siste ordet. Det er slik at leger skal drive helseopplysning, men tro om det ikke ville vært litt mer behagelig om han ikke hele tiden måtte tre sin viten nedover ørene på folk. Likevel; profesjonell og oppmerksom.