Ole Morten Schulz

Tlf: 77 60 80 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ole Morten Schulz er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Ole Morten Schulz

Kunnskapsrik, men...

Snakker over hodet på meg og møter meg med null forståelse. Direkte ubehagelig å gå til denne legen. Dette har skjedd to ganger, på tide å bytte fastlege.

føler meg som en bil som skal til reprasjon .robot aktig

Gitt han mange sjanser. Men blir møtt med flakkende blikk ingen empati ramser bare opp en spesiell beh for en sykdom tror ikke han ønsker å være lege . Og går ikke glipp av en eneste krone . Med 1400 pas får han en del tilskudd pr pas føller meg ikke ivaretatt som pasient og tllf ringer hele tiden eneste er ikke uhøflig men tror han ikke ønsker å være fastlege han burde tenke seg godt om om dette er den rette jobben for han eller trenger han hjelp å takle jobben

Dårlig pasientbehandling

Var på g.u undersøkelse, hvor jeg møter en sjenert lege som tydelig ikke ønsker blikkkontakt. Undersøkelsen var hardhent og ubehagelig for meg som pasient. Mens jeg kler på meg etter undersøkelsen begynner han å svare telefoner fra andre pasienter. Hvor jeg blir stående å høre på, usikker om jeg skal gå. Ingen "oppsummering" av undersøkelsen etterpå. Noen uker senere får jeg innkalling til spesialist, helt ut av det blå. Har heldigvis tilgang til å se i min kjernejournal for å se hvorfor jeg var blitt innkalt. Der sto det at legen hadde sett noe under gu-undersøkelsen som måtte undersøkes nærmere. Hvorfor ikke si dette da jeg var der? La meg selv google å finne ut at det mulig er forstadie av kreft? Dette er virkelig dårlig pasientbehandling!

godt tilfreds.

Lyttende og engageret. kommer med flere alternativer hvis han ser at jeg tvivler på medicinsk behandling.

Svært upersonlig lege.

Dyktigheten hans som lege er det sikkert ingenting å si på. Men måten han tar meg i mot som pasient oppleves som ubehagelig.

Han virker svært ukomfortabel under timen og er flakkende med blikket. Føler ikke jeg blir tatt seriøst og tillit til han som fastlege er ikke eksisterende.

Personlige og sosiale egenskaper vil jeg anse som viktig i legeyrke, derfor har jeg byttet fastlege.

Veldig flink lege :-)

Han er veldig flink å ta imot pasienter, men han er litt formye opptatt.
Tlf. hans stoppet ikke å rine da jeg var hos han forrigje gang.
men ellers er det alt perfekt

Under middels

Jeg har vært hos denne legen flere ganger nå, og jeg føler ikke at han møter meg som pasient. Kanskje han er flink rent faglig, men de sosiale egenskapene er mer eller midre fraværende. Han virker sjenert og ubekvem når jeg forteller om mitt problem, flakker med blikket og unngår blikkontakt, og viser ingen grad av sympati og forståelse. Et menneske består av både kropp og sinn. I dette tilfellet føler jeg at bare det første er i fokus; jeg er et objekt som skal diagnostiseres. Kunnskapen og viktigheten av psykiske/mentale faktorer derimot uteblir.

Ikke alle de ansatte i skranken er like hyggelige heller, og det er vanskelig å få kontakt. Da jeg en gang stakk innom for å bestille en legetime var hun i skranken sur og avvisende, og sa jeg ikke fikk bestille legetime på denne måten, men at jeg måtte sende en sms. Da jeg sendte en sms fikk jeg beskjed om at fastlegen min ikke jobber førtskommende dag, og at jeg heller ikke kan bestille time via sms flere dager i forveien. Derfor fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe. Da jeg ringte sa de at via tlf. er det kun mulig å bestille time svært tidlig på dagen. Ettersom jeg ikke har mulighet til å komme så tidlig på dagen, anbefalte de meg å sende sms...!

En dose medmenneskelighet hadde kommet godt med på Kaigata legekontor.

Dyktig lege, anbefales!

Har hatt Schulz som fastlege i rundt 3år nå, å er meget fornøyd! Litt vanskelig å komme ordentlig i kontakt med i starten, var litt reservert å lite pratsom de første gangene jeg møtte han. Men dette kom seg utrulig fort!
Har humor å tar en spøk :) Sier ting som di er, å er han i tvil hendviser han deg vidre :)

Har vært en del hos han da jeg har to barn på 1 og 2år som er gjenvlig hos lege, i forbinndelse med "helseskjekker". Er alltid hyggelig og tar seg tid. Er han forskiknket er han veldig flink å komme å si ifra.

Han var ute i pappaperm en periode, å da fikk jeg berskjed på den siste timen han hadde, at han ville ut i perm. så han ville ha en vikar i sin stilling. Veldig flott gjort av han syntes jeg!

En flott lege som anbefales!

Flink og tilstedeværende lege.

Legen som tar seg tid til å lytte til pasienten. Er veldig fornøyd med fastlegen min, har ingenting å klage på.

Den beste fastlegen jeg har hatt

Har hatt Ole Morten i flere år,og da jeg fikk kreft følte jeg at jeg blei svært godt tatt vare på. Meget fornøyd,og får støtte i min frustrasjon ovenfor UNN. Han lytter og skjønner,sjøl om det er småting man plages med etter mange operasjoner.
Du er toppers,Ole Morten.

Den beste!!

En lege som vet å ha fokus på det som er problemet og jobber for å finne løsninger. Henviser deg videre når det er behov for det. Kan ikke si mer enn at han e seriøs, lytter, veileder og er tilstede når en familie møter stor sorg. Han er lett å nå på tlf om det skulle være nødvendig med råd og veiledning. Har hatt andre leger, men aldri møtt en lege som virkelig lytter og prøver å gjøre noe for å hjelpe med problemet. Mange leger ser bare over eller legger ting bort!!!!! Han kan fage sitt.

Anbefales

Flink til å lytte, tar tak i ting og følger opp. Veldig profesjonell.
Har hatt han som fastlege i mange år og vil fortsette med det.

Meget dyktig lege

Jeg er meget fornøyd med min fastlege Ole Morten Schulz. Han er en lege som tar seg tid til deg å hører på deg og hjelper deg med det du trenger hjelp med. Han er bare en fantastisk lege.

Flink som lege

Er verken misfornøyd eller over meg av begeistring for denne legen. Han tar seg tid til å lytte, og strekker seg langt for å gi den hjelpen pasienten har behov på.
Samtidig tok han også noen snodige besluttninger, som fikk meg til å betvile hans kompetanse som lege.

Alt i alt en helt OK lege, men da må man selv ha litt peil å kunne si ifra når noe han finner på ikke henger helt på greip.

Flink men sjeldent tilstede.

Ole Morten er en flink lege men jeg har hatt han i over 2 år nå og har kanskje møtt han 5-6 ganger. Og jeg må ofte til legen, som oftest er det vikarer som jeg har møtt som ikke vet noe om mine situasjoner som gjør at jeg må forklare en god del på nytt igjen.

En fasit på en god fastlege

Det tok meg mange år, og 6 forskjellige fastleger, før jeg fant en som oppfylte alle mine behov hos en lege. En person som tar seg tid til å få med seg alle symptomer og plager, og som forklarer meg det som trengs. Det er bestandig lett å spørre om ting, for du vet at du vil få et oppriktig svar, og ikke bare et standardsvar for å få neste kunde inn i stolen. Han er en person som tenker på sine pasienter som medmennesker, og ikke bare penger i kassa, som enkelte av de legene jeg har møtt tidligere. Han er nå vår familielege, og både konen, og mine 2 barn føler seg godt ivaretatt av Ole Morten.

En bonus, er hvordan legekontoret hele tiden forenkler hverdagen min, hvor jeg får flere tilbud ut på internett (kaigata.no). Og den nye betalingsmaskinen i venterommet, gjør at legen og kontorpersonalet får bedre tid til å ta seg av meg og min familie, istedet for å være bankfunksjonær.

handlekraftig lege

Jeg har nylig byttet til schultz som fastlege, og må si han er den beste jeg har hatt.
Jeg har i lang til slitt med et kne uten at tidligere fastlegerhar henvist meg til spesialister, men schulz henviste meg straks til fysioterapi og ortopediske undersøkelse.

Grundig lege!

Har byttet fastlege for et drøyt år siden og er svært fornøyd med Schulz. Han er grundig i det han gjør, god i kommunikasjon, og følger opp ting på en ryddig og ordentlig måte! Anbefales!

hyggelig og dyktig lege.

jeg synes at han er flink til å lytte og forklarer ting veldig fing. Han føles også faglig dyktig og jeg har bare gode opplevelser med han.

Hvor er han?

Veldig ofte ikke tilstede eller opptatt, kan ikke skjønne at han enda har ledige plasser. Alltid blitt henvist videre til de andre legene eller turnusleger. De gangene man har møtt ham viser han en profesjonell opptreden.