Ole Morten Schulz

Autorisasjon (2005)

Ole Morten Schulz er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Ole Morten Schulz

Dårlig pasientbehandling

Var på g.u undersøkelse, hvor jeg møter en sjenert lege som tydelig ikke ønsker blikkkontakt. Undersøkelsen var hardhent og ubehagelig for meg som pasient. Mens jeg kler på meg etter undersøkelsen begynner han å svare telefoner fra andre pasienter. Hvor jeg blir stående å høre på, usikker om jeg skal gå. Ingen "oppsummering" av undersøkelsen etterpå. Noen uker senere får jeg innkalling til spesialist, helt ut av det blå. Har heldigvis tilgang til å se i min kjernejournal for å se hvorfor jeg var blitt innkalt. Der sto det at legen hadde sett noe under gu-undersøkelsen som måtte undersøkes nærmere. Hvorfor ikke si dette da jeg var der? La meg selv google å finne ut at det mulig er forstadie av kreft? Dette er virkelig dårlig pasientbehandling!

godt tilfreds.

Lyttende og engageret. kommer med flere alternativer hvis han ser at jeg tvivler på medicinsk behandling.

Svært upersonlig lege.

Dyktigheten hans som lege er det sikkert ingenting å si på. Men måten han tar meg i mot som pasient oppleves som ubehagelig.

Han virker svært ukomfortabel under timen og er flakkende med blikket. Føler ikke jeg blir tatt seriøst og tillit til han som fastlege er ikke eksisterende.

Personlige og sosiale egenskaper vil jeg anse som viktig i legeyrke, derfor har jeg byttet fastlege.

Veldig flink lege :-)

Han er veldig flink å ta imot pasienter, men han er litt formye opptatt.
Tlf. hans stoppet ikke å rine da jeg var hos han forrigje gang.
men ellers er det alt perfekt

Under middels

Jeg har vært hos denne legen flere ganger nå, og jeg føler ikke at han møter meg som pasient. Kanskje han er flink rent faglig, men de sosiale egenskapene er mer eller midre fraværende. Han virker sjenert og ubekvem når jeg forteller om mitt problem, flakker med blikket og unngår blikkontakt, og viser ingen grad av sympati og forståelse. Et menneske består av både kropp og sinn. I dette tilfellet føler jeg at bare det første er i fokus; jeg er et objekt som skal diagnostiseres. Kunnskapen og viktigheten av psykiske/mentale faktorer derimot uteblir.

Ikke alle de ansatte i skranken er like hyggelige heller, og det er vanskelig å få kontakt. Da jeg en gang stakk innom for å bestille en legetime var hun i skranken sur og avvisende, og sa jeg ikke fikk bestille legetime på denne måten, men at jeg måtte sende en sms. Da jeg sendte en sms fikk jeg beskjed om at fastlegen min ikke jobber førtskommende dag, og at jeg heller ikke kan bestille time via sms flere dager i forveien. Derfor fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe. Da jeg ringte sa de at via tlf. er det kun mulig å bestille time svært tidlig på dagen. Ettersom jeg ikke har mulighet til å komme så tidlig på dagen, anbefalte de meg å sende sms...!

En dose medmenneskelighet hadde kommet godt med på Kaigata legekontor.