Svein Øksnes

Asker Legesenter AS

1984

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Asker Legesenter AS
TORVVEIEN 12 C, 4.ETG 1383 Asker
Tlf: 66 78 66 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Øksnes er en av 49 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Svein Øksnes

Trygg med treffsikre diagnoser.

Lege Svein Øksnes er en erfaren, kunnskapsrik og kommuniserer godt på alle måter. Han finner alltid gode løsninger.

Kunnskapsrik og lyttende

Øksnes er kunnskapsrik, hører godt etter når du snakker til ham og har gode svar. Han har et behagelig vesen og er opptatt av deg. Han er også veldig godt klar over hva han ikke kan, og sender deg til spesialist om det er den minste tvil om hans vurdering er riktig.

Hatt han nå i 30 år

Kunne ikke tenke meg en bedre lege. Uten han hadde jeg ikke vært i live. Han lytter og forståelsesfull.

Oppmerksom lege

Veldig flink lege, og når du først har kommet inn( lang ventetid) så er han oppmerksom og lyttende. Er han i tvil sender han deg videre for undersøkelser. Humoristisk og en flott fastlege som jeg har hatt over mange år. Veldig nøye i sine undersøkelser.

Knallbra :)

Svein Øksnes så hva som var problemet mitt bare etter andre besøket hos han. Han så virkelig MEG bak fasaden. Imponerende.
Han er mild, hyggelig og oppmerksom. Han lytter virkelig og forklarer seg godt. Og ikke minst tar han seg tid til meg, følte aldri at han ville bli fort ferdig, tvert imot. Godt humør har han og.

Meget positiv til han. Anbefales:)

Lang ventetid

Øksnes er en faglig dyktig lege, men er det respektfullt å konstant ha 40 min-1 times ventetid? Jeg har hatt han som lege i 10 år, men vurderer å bytte til noen som holder tiden. Ved å kutte i mengden pasienter hadde han kanskje klart å disponere tiden sin bedre.

Jeg er kjempefornøyd! :-)

Jeg har vært hos Øksnes 2-3 ganger henvist fra en annen lege. Meget positiv erfaring! Han kurerte det som var i veien og tusen takk for det, men ikke siden pc'ens inntog på legekontorene har jeg opplevd å ha øyekontakt og full konsentrasjon fra en lege. Han var ferdig oppdatert før jeg kom inn, og kunne snakke med meg. I tillegg har han jo humoristisk sans og er veldig trivelig. TAKK. Andre leger anbefales å følge hans eksempel.

Uhøflig og lite empati

Han oppleves som lite empatisk og uhøflig. Har lite forståelse for psykiske problemer. Har aldri møtt en lege som har vært så uhøflig og direkte ufin. Så det at han var nesten en time forsinket ble rene bagatellen.

En "skarp" lege

Svein Øksnes er direkte, skarp og opptatt av at ting gjøres etter boka. Det kan til tider være en tøff opplevelse å være hans pasient da han kan fort oppfattes som arrogant og gretten. Han er faglig dyktig og det er det som teller tilslutt. Han har ikke så mye Empati , men han tar det igjen i effektivitet og faglig sterkhet.Han er dessverre alltid forsinket , opp mot 1 time hver gang. Men , tar alltid imot akutt hjelp og det gagner jo alle en eller annen gang når man trenger en hastetime.Er ikke en lege som skriver ut resepter i hytt og gevær-Heldigvis! Har du flere ting som skal taes opp , skriv liste-det liker han ;-)

En i lang tid god lege som jeg ikke ble helt klok på

Hadde Øksnes som fastlege i ca 17 år, og var meget fornøyd med hans engasjement og hans profesjonalitet.
Så ble jeg eldre og derfor naturlig noe flere plager med kroppen.
Opplevde da til tider en Øksnes som kunne være direkte ufin i sin måte å behandle meg og snakke til meg på. Jeg var forundret og skuffet og valgte ny fastlege. Har den populære legen 2 sider, spør jeg meg selv.

Øksnes er en kjempedyktig lege.!

Jeg har mer enn 20 års erfaring med Svein Øksnes som "min lege". Han var den første som forsto at jeg hadde alvorlig kols i en tid hvor dette nærmest var et ukjent nesten begrep. Etter den tid har det blitt en del hjerteproblemer hvor han alltid er i første rekke med å prøver og tester som fører til riktige diagnoser. Han er lyttende, skaper tillit, alltid hyggelig og blid. For meg har han blitt min "legekamerat" som jeg har den største tillit til.

Øksnes på resept

Etter 12 år som pasient beundrer jeg bare fastlegen min mer og mer. Det gjør ingenting at man må vente lenge, for når du er inne hos han handler det bare om meg og han hører på alt jeg har å si. Selv når jeg kom skrikende inn med smerter fra dobbel nakkeprolaps gikk jeg smilende ut. For han har humor, og noen ganger er det beste medisin. Jeg har vært inn og ut av psykiatrien og selv om han ikke er en psykolog er han ofte mitt første ledd til neste steg i behandling og jeg kan bare si at han har reddet meg mer enn en gang! Øksnes på resept som jeg kaller det :)

Har blitt for populær

Flink lege men det hjelper lite når han er så lite tilgjengelig som han faktisk er. Kommer ikke i kontakt med han uten å bestille time lang tid i forveien.

Alle tiders lege

Tror aldri jeg har blitt så glad i noen lege som Øksnes. Liker at han fleiper litt, og han har alltid god tid.

Faglig sterk - og hyggelig

Øksnes lytter, ser hele meg som person, har klare meninger, forklarer sammenhenger, virker kunnskapsrik og alt dette sammen med et sjarmerende og humoristisk vesen.
Han er god å diskuterer med, ingen bedre-viter, og har et åpent og vidt syn syn på årsak-virkning-forhold.
Jeg er trygg, føler meg godt ivaretatt og er i godt humør når jeg forlater legekontoret (selv om forsinkelsene kanskje er i lengste laget .)

<<<<<<<flott lege

Legen setter seg inn i pasientens plager, er lyttende og vurderende. Er heller ikke redd får å henvise til spesialister dersom han mener det er nødvendig. Man føler seg trygg hos han, en fantastisk lege som er til for pasienten .God kommunikasjon og mye humor

Meget bra lege, åpen og menneskelig

Dyktig lege
Har brukt ham på indremedisin, på lunge og luftvei problemer.
Har tid til å høre på deg.

Beste legen som finnes!

Omsorgsfull, kunnskapsrik, lyttende, humoristisk og alltid blid.