Mikal Samuel Tønsaas

Autorisasjon (2004)

Mikal Samuel Tønsaas er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Mikal Samuel Tønsaas

Utrolig dyktig

Her er en fastlege som har gode egenskaper innen alle områder: dyktig i samtaler, stiller gode spørsmål, er effektiv når det trengs og oppleves som ekte interessert. Undertegnede med to barn på 2 og 4 år (vi har alle tre Tønsaas som fastlege) er veldig fornøyd! Selv om vi har flyttet til Kvaløya, kommer vi ikke til å vurdere og bytte.

Samlet vurdering: en middels god lege

En venn anbefalte Mikal Tønsaas som fastlege, så jeg byttet til Tønsaas. I begynnelsen opplevde jeg at han tok seg rimelig god tid, men etter hvert fremstod han som rastløs. Rent medisinsk virket Tønsaas habil nok, men så snart temaet dreide inn på de mer psykiske konsekvenser, ble han fjern, og svarte med setninger som lignet på klisjeer. Han virket ukomfortabel med det som falt utenfor pille-trillingen. Jeg følte at kroppen min ble ivaretatt, mens jeg som person gikk fra kontoret til Tønsaas med stadig stigende mismøye. Han er ikke min fastlege lenger.

Norges beste!

Mikal er den beste legen jeg og mine barn har hatt. Utrolig kunnskapsrik og kompetent, men samtidig ydmyk når han er usikker. Han har det aldri travelt, spør alltid om det er noe mer/annet og husker tidligere legebesøk. Henviser til spesialister når det er behov for det. En føler virkelig at man blir tatt på alvor av Mikal!

kjempe greier.

Leger er som frisøra, funnet en som har peilig så blir man.
Kjempe kar det herrane!

Mine varmeste anbefalinger

Jeg hadde Mikal Tønsaas som min fastlege i 6 år mens jeg studerte i Tromsø. Han er selve definisjonen på en god lege. Han var alltid imøtekommende, rolig og utstrålte trygghet. Jeg følte meg alltid svært godt ivaretatt. Han tar vare på sine pasienter. Etter han hadde vært ute i pappapermisjon ringte han sent på ettermiddagen bare for å fortelle at han var tilbake og for å høre hvordan det gikk. Desverre måtte jeg flytte fra byen og dermed bytte lege. Mikal Tønsaas har mine varmeste anbefalinger.