Mikal Samuel Tønsaas

Nordlyslegene AS

2004

Siste vurderinger av Mikal Samuel Tønsaas

Beste legen, vanskelig å få tak i

Beste legen jeg har hatt. Tar meg seriøst og hører på det jeg forteller. Kommer med flere typer løsninger på problemer, og yter knallgod service. Vanskelig å få tak i. Ønsker ikke snakke med pasienter på telefon. Ble vanskelig når jeg trengte ø-hjelp, men ikke fikk dette pga dette.

Dyktig

Veldig imøtekommende og hyggelig lege, samtidig som at han innehaver mye kunnskap.
Lytter først, kommer med presise svar etterpå.

Dyktig lege

Meget fornøyd med mine besøk hos legen. Blir sett, hørt og får god informasjon når nødvendig. Legen er profesjonell og jeg som pasient føler meg trygg på at min helse blir tatt seriøst.

En meget dyktig lege og en god mann

Jeg og mine barn har hatt han som lege i ti år, og har kun opplevd han som imøtekommende, interessert og hyggelig. Han har til og med ringt meg opp på ettermiddagen med prøvesvar eller forslag på ny medikamentell behandling som han har lest om.

Faglig er han meget dyktig, nysgjerrig og kjenner til hva han kan og hva han bør henvise videre på.

Han kan til tider virke noe travel, men det er også forståelig.

min væste tabbe i livet.tar ikke pas på alvor

Opplede han som meget arrogant. Autoritær. Trodde det ikke fanntes slike leger legre. Føles om jeg var kommet til 50tallet. Ingen gehør ang mine plager eller hva jeg ønsket. Var nesten i sjokk tilstand. Men blefort kastet ut, han burde tatt kurs i pas beh og et i empati. Om han skal beholde pas bør han virkelig gå i seg selv og tenke over sin rolle som lege. Og rot i papirer m.m. k

God og positiv lege

Jeg opplever Mikal som en dyktig og positiv lege som har god faglig innsikt og som er god til å kommunisere. Han bruker tilstrekkelig med tid, og gir tilbakemelding når han skal.

Labmedarbeidere / resepsjon kunne med fordel ha gått på "smilekurs". Jeg oppfatter disse som innadvente og gretne.

For noen år siden var det tilnærmet umulig å komme gjennom på telefon. Dette har blitt bedre i senere tid, og er nå "akseptabelt".

Anbefales!

Har hatt Tønnsås som fastlege i 9 år. Han har tatt meg seriøst hver eneste gang både når det gjelder stort og smått. Han er ærlig og empatisk, og henviser deg til rette vedkommende når han ikke selv ikke har nok kunnskap på et område.

Har anbefalt ham til andre som ønsket ny fastlege og de som har har fått ham (han har mange pasienter og dermed også fulle lister. Som alle leger.) har vært fornøyde. Det er jo gledelig.

Seriøs og lyttende

Jeg går regelmessig til legen min fordi jeg har en sykdom som må behandles med medisiner. Jeg blir behandlet på en god måte når jeg skal ta regelmessige tester og skrankepersonalet er også gjennomsnittlige hyggelige.
Jeg har full tillit til legen, han tar min bekymringer på alvor, men sier ifra hvis mine bekymringer er noe jeg selv må ta tak i. Han lytter når man sliter med livet eller sender deg videre om man trenger spesialister, og men han er der som en oppbacker. Noe jeg har hatt bruk for mang en gang.

Ser at noen gir han dårlig vurdering: det kan vel forekomme at leger kan være stresset, men jeg har aldri opplevd at han ikke har snakket til meg på en dårlig måte.

Siden jeg har en diagnose så får jeg mulighet til å booke en dobbeltime. Ellers så får jeg tatt opp de ting jeg ønsket å ta opp på en vanlig time.

Styr unna dette legekontoret

Ovenfra og nedholdning fra denne legen.
Sekretærene på dette kontoret gjør også en meget dårlig jobb.
Styr unna

Like respektløs som mange andre fastleger!

Jeg er en stor tilhenger av saklige argumenter og det å bli møtt med respekt og en fordomsfri holdning. Jeg opplever ikke å bli tatt på alvor, tvert imot synes jeg både tonen og argumentene denne legen bruker er svært nedlatende, usaklige og respektløse. Jeg føler ikke at han VIL lytte til, eller forstå mine problemer, men jeg opplever at legen nedverdiger meg og snakker til meg med en fornerdrende tone og arrogant holdning. Han har snakket nedsettende om sine helsesekretær-kollegaer, og påstått at jeg ikke kunne få levere noe så enkelt som en urinprøve uten å risikere at dårlig utstyr og/eller slurv av personalet ville resultere i at prøven blir forurenset av andre prøver, få feil prøvesvar og alvorlige konsekvenser utover dette. Jeg mener at denne behandlingen er helt uakseptabel, en skal kunne levere en urinprøve på hvilket som helst legekontor uten å måtte bekymre seg for at prøven kan bli forurenset! Han sammenlignet det å ta urinprøve med å "legge seg under kniven på unn", at det etter hans mening er like risikofyllt...(?!) Videre er jeg sjokkert over at en lege kan opptre så uproffesjonellt og direkte smålig. Jeg synes han burdte la fordommene og arrogansen ligge igjen hjemme! Det hører ikke til noen steder!

Topp karakter til Mikal

Han er flink, seriøs, profesjonell og empatisk. Han er alltid i godt humør. Han har alltid lyttet og tatt oss seriøst. Han tar de grep som er nødvendige. Meget god lege! Eneste som kunne blitt bedre er at han selvfølgelig burde hatt bedre tid, som jo gjelder de fleste leger. Kalenderen hans er fyllt opp, ofte mange uker fram i tid, så man må bestille legetime i god tid, så langt det er mulig.

Har bestandig full pasientliste

Denne legen er jeg ikke fornøyd med. Har han som fastlege til mine barn. Har aldri tid, bestandig fullbooket. Her er en lege som har alt for mange pasienter. Elendig!

Anbefales

Faglig dyktig, lyttende, engasjert og sympatisk - har bare godt å si om ham. Kan ikke tenke meg noe jeg ikke kan snakket med ham om, har full tillit. Opplever ham oppriktig interessert i meg som pasient, kan anbefale ham på det varmeste. Synd man må forsere til dels ufine og distré legesekretærer ved legebesøk.

Veldig flink lege!

Jeg er veldig fornøyd med Mikal Tønsaas. Føler ikke jeg er til "bry" for legen når jeg er der og han virker til å ta meg (og min mann som også bruker han) på alvor. Jeg har ved noen akutt/ferietilfeller også vært innom andre leger ved samme legekontor og har vært veldig fornøyde med de også (Kristine og Ville tor jeg det var..?). Ellers er de i resepsjonen relativt gretne så det er ikke så koselig å ringe dit. Har brukt timebestilling på nett men det funker bare hvis time man får tilbud om passer

M.Tønsaas

Veldig bra - han er medmenneske og faglig dyktig.
Føler meg alltid godt ivaretatt og i trygge hender.

En svært god lege.

Behagelig å prate med. kan anbefales for de med angst m.m. Han tar deg seriøst.

HELT FANTASTISK :)

Har hatt Mikal som fastlege nå i ca 7 år, er utrolig fornøyd!
Han hjelper alltid så godt han kan, han tar seg god tid og han lytter.
Kunne ikke vært mer fornøyd!
Får virkelig intrykket av at han ser meg som person og han tar meg seriøst, også når symptomene ikke er synlige, føler jeg meg trodd og tatt på allvor. Dette har i mitt tilfelle hatt stor betydning.
Hos andre leger har det virket som om de bare fortest mulig vil finne en løsning på "problemet" så de kan bli ferdig men Mikal tar seg virkelig tid til å finne ut hvor problemet egentlig ligger.
Anbefaler han alltid til de jeg kjenner som har behov for ny fastlege.
Han bør ligge øverst på listen i Tromsø, har opp igjennom årene vært hos mange leger men han er helt klart den beste!
Håper jeg får fortsette å ha Mikal som lege i årene frammover!

Denne legen er fantanstisk, og anbefales på det sterkeste! Bytt til denne legen så får du både forståelse og gode råd, en fantastisk god lytter.

En flott lege

Har hatt ham som lege i 7 år nå er veldig fornøyd med ham. En ydmyk og engasjert mann. Henviser deg videre til andre med ekspertise når han kommer til kort i noe.
Tar seg tid til deg,

Anbefaler ham gjerne til andre.

Uten tvil den beste legen jeg har hatt

Lydhør, grundig, vennlig, faglig dyktig og med integritet. Har en annen fastlege nå, og savner Tønsaas.