Per Vidar Klemet Andersen

Tlf: 78 45 54 64 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Per Vidar Klemet Andersen er en av 25 fastleger i Alta

Siste vurderinger av Per Vidar Klemet Andersen

Lite motakelig

Andersen er en bestemt kar som ikke er redd for å gi deg som pasient k l a r beskjed om hva han mener er nødvendig i behandlingssituasjonen. Han er rask og effektiv og kan få fortgang i saker der han selv klarer å engasjere seg personlig, altså selv være motivert for å ta tak i pasientens behov. Dette er positivt!

Det er når Andersen synes å mangle denne motivasjonen at du som pasient selv må være forberedt på diskusjoner med ham. Er du av typen som tør å stille krav på egne vegne, kan du fint ha en dialog med Andersen. De som ikke tør eller ønsker ikke en slik dialog med fastlege, bør lete videre i lista.

Jeg har det klare inntrykk at Per Vidar ikke er særlig glad i den byråkratiske delen av sitt arbeide. Skjema og forespørsle fra forvaltningen behandles med oppgitt puffing og himling med øynene. ( Understreker at dette er min personlige oppfatning). Det er greit å mene at forvaltningen kaster bort fastlegers tid, men for pasienten danner delen av legens arbeid ofte grunnlag for vedtak, - altså hva pasienten går til når hen forlater legens kontor, så fastlege m å sørge for at denne delen av jobben uansett vilje/uvilje gjøres på en god måte.

Kan alvorlig sykdom

Per Vidar har vært fastlegen min i mange år. Han har hjulpet meg gjennom mange vanskelige perioder med bl.a. alvorlig sykdom. Han har også funnet ut av sykdom (som ingen annen fant ut av) hos min far. Jeg hadde aldri ønsket meg en annen lege hvis jeg igjen skulle bli alvorlig syk.

Maktglad og dårlig holdning

Oppleves som arrogant og nedlatende mot både pasienter og pårørende. Viser liten interesse i å lytte til pasientens egne erfaringer. Har en retorikk (språklig maktbruk) og holdning som ikke passer seg når man kommuniserer med syke og svake mennesker. Jeg vil ikke anbefale denne legen.

Til å stole på!

På denne siden var det mye rart, men jeg opplever ham som en meget dyktig doktor. Tidseffektiv og du får alltid riktig hjelp.

Lege med fokus på seg selv og ikke sin pasient

Tar seg ikke tid til å lytte og finne på løsning, men ønsker bare å bruke "neste" pasient for å få dagen ferdig.
Har ikke menneskelig forståelse for fem øre!