Per Vidar Klemet Andersen

Autorisasjon (2002)

Per Vidar Klemet Andersen er en av 24 fastleger i Alta

Siste vurderinger av Per Vidar Klemet Andersen

Tok meg ikke på alvor

Kommer med somatiske halsplager, han var mer opptatt av å forhøre seg om mine intime forhold og eventuell narkotikabruk. Tok ikke symptomene mine på alvor og nektet å undersøke meg nøye. Endte med at jeg gikk gråtende ut av rommet. Styr unna denne legen for alt det er verdt.

Arrogant

En arrogant lege med humørsvingninger uten like. Med mindre du har en sterk psykisk helse, styr unna for han vil få deg til å føle deg verre da han mangler empati. Slik har det vært i mange år så det virker ikke som han har evne til å forandre seg.

Ser ikke pasienten

Denne legen var mer opptatt av å se på skjermen enn å se pasienten. Virker veldig arrogant og maktsyk. Jeg føler mine bekymringer ble avfeid av denne legen. Jeg ville styrt unna

Styr unna!

Arrogant, frekk og maktsyk! Han lytter ikke, fanger ikke opp symptomer, og tar ikke pasienten på alvor. Styr unna!

Lite motakelig

Andersen er en bestemt kar som ikke er redd for å gi deg som pasient k l a r beskjed om hva han mener er nødvendig i behandlingssituasjonen. Han er rask og effektiv og kan få fortgang i saker der han selv klarer å engasjere seg personlig, altså selv være motivert for å ta tak i pasientens behov. Dette er positivt!

Det er når Andersen synes å mangle denne motivasjonen at du som pasient selv må være forberedt på diskusjoner med ham. Er du av typen som tør å stille krav på egne vegne, kan du fint ha en dialog med Andersen. De som ikke tør eller ønsker ikke en slik dialog med fastlege, bør lete videre i lista.

Jeg har det klare inntrykk at Per Vidar ikke er særlig glad i den byråkratiske delen av sitt arbeide. Skjema og forespørsle fra forvaltningen behandles med oppgitt puffing og himling med øynene. ( Understreker at dette er min personlige oppfatning). Det er greit å mene at forvaltningen kaster bort fastlegers tid, men for pasienten danner delen av legens arbeid ofte grunnlag for vedtak, - altså hva pasienten går til når hen forlater legens kontor, så fastlege m å sørge for at denne delen av jobben uansett vilje/uvilje gjøres på en god måte.