Øyvind Aa

Autorisasjon (2007)

Øyvind Aa er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Øyvind Aa

Trygg og god fastlege

Jeg har hatt tre andre fastleger i løpet av mitt liv, og kan med hånden på hjertet si at dette er den beste fastlegen jeg har hatt. Han tar seg god tid til å høre på deg, og tillater at du tar opp flere ting på samme timen. Er profesjonell og trygg, og oppleves lett å snakke med. Jeg har tidligere vegret meg for å gå til lege pga tidligere leger som har bagatellisert mine problemer, men slik oppleves det ikke hos Øyvind. Samtidig bruker han sin kompetanse godt og kan betrygge deg dersom han mener at du ikke har noe å bekymre deg over. Om du opplever at problemene vedvarer eller blir forverret, og tar kontakt med denne fastlegen på ny, tar han saken på større alvor og henviser videre dersom han ser at han selv ikke har tilstrekkelig kompetanse. Han drøfter også aktuelle årsaker med deg som pasient, selv om han skulle være usikker. Dette er en fastlege som ser på deg som pasient som en likeverdig, i stedet for å ha en ovenfra-og-ned-holdning. Fantastisk!

takk til Ole Henning

Du har gjort tilværelsen min så mye bedre. Du har lyttet, vært imøtekommende til mine forslag og ydmyk. Sammen har vi funnet en god balanse i min funksjon og hverdag. Ønsker Ole lykke til videre😊

Gir opp Ole Henning, ikke kast bort tiden din du heller

Jeg hadde Øyvind Aa som fastlege i mange år og var fornøyd, men Ole Henning som har tatt over er en katastrofe. Jeg har vært hos Ole Henning 3 ganger men nå bytter jeg fastlege. Det er ikke det at han ikke hører hva du sier, han er fullstendig kompetanseløs! Styr unna, her kaster du bort både tid og penger

Vikar Ole Henning

Verre lege skal du lete lenge etter.

Ole Henning tar seg aldri ordentlig tid til deg. Når du først får time så blir du ikke tatt på alvor. Han viser ingen empati eller forståelse for deg og dine plager.

Var hos Ole Henning med plager i benet og foten. Han var ikke interessert i å høre etter hva jeg fortalte og ville bare gi meg øvelser som ikke fungerer når man har andre plager som hindrer dette. Spurte om det gikk an med henvisning for evt såler, fikk da beskjed om å gå til en sportsbutikk for det kunne han ikke hjelpe til med.

Han sa da rett ut at jeg får heller gå ned i vekt. Gikk fra denne legetimen med klump i halsen. Kommer til å bytte fastlege og råder INGEN til å benytte seg av han.

Vikar Ole Henning

Ole Henning er blid og hører på det du sier helt til du forstår at han egentlig ikke lytter. At han alltid er veldig blid reflekterer ikke hva han egentlig sier. Han hører det han vil høre og hvis jeg foreslår å bli henvist til en spesialist så får han ofte fryktelig dårlig tid og sier at han skal tenke på det til neste uke. Han sitter stort sett å skriver på datamaskinen sin uten å fortelle hva han skriver.
jeg bytter lege fordi dette går ikke Ann.