Øyvind Aa

Autorisasjon (2007)

Øyvind Aa er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Øyvind Aa

Vikar Ole Henning

En ubehagelig opplevelse av en lege som verken lyttet, viste interesse eller noe form for sympati.

Han åpnet timen ved å si "jeg har dårlig tid". Han så ikke på meg når jeg pratet, og fikk ikke med seg hva jeg sa.

Var der to ganger, hvor jeg begge gangene gikk derfra med tårer i øynene. Jeg følte måten jeg ble behandlet på ikke er riktig på et legekontor hvor man allerede er i en sårbar situasjon.

Det var også dårlig kommunikasjon da han ikke svarte ordentlig på enkle ja/nei spørsmål.

Oppmerksom og empatisk lege, Ole Henning

Jeg var veldig fornøyd med Øyvind som lege, og vært strålende fornøyd med at han har blitt erstattet av Ole Henning. En lege som tar seg tid, empatisk og observant. Alltid godt humør. For all del ønsker jeg at han får stillingen, kjipt for pasienten om det skal komme enda en lege. Viktig med trygghet og tillit.

Ole Henning

Ser det er noen som ikke ser seg fornøyd med Ole Henning etter og ha hatt Øyvind som tidligere fastlege. Flesteparten av oss er nok veldig fornøyde med Ole Henning - annet kan jeg bare ikke skjønne, men det er vel som oftest ikke de som setter seg ned og skriver sin vurdering her.
Jeg har på kort tid fått et veldig godt forhold til Ole. Jeg føler meg trygg på at han vil mitt aller beste, og at ting blir gjort på en ordentlig og ryddig måte. Og det er viktig. Øyvind var en kjempe god lege, men det er jammen Ole også!
Dessuten er han jo alltid blid! :)
Tommel opp for Ole Henning!

Kompetent og seriøs fastlege

Jeg byttet fastlege i sommer, og har siste halvår vært hyppig hos Ole Henning. Opplever ham som en svært kompetent og vennlig fastlege, og er derfor litt overrasket over de mindre positive vurderingene som gjøres av ham her på Legelisten. Ole Henning oppleves som lyttende og ydmyk i møte med meg som pasient, og det skaper tillit. Videre har jeg opplevd ham som grundig i all oppfølging, og jeg håper å kunne beholde ham som fastlege (ser på nettsiden til Storoklinikken at han kun vikarierer for Øyvind Aa pr i dag).

Øyvind Aa er helt fantastisk

Jeg har aldri opplevd å bli så lei meg av å miste en fastlege før, men denne gangen måtte jeg kjempe for ikke å gråte når jeg fikk høre at Øyvind har sluttet som lege på Storoklinikken. Det var veldig vemodig å se navnet til Øyvind på kontordøren for så å sitte med en vikar. Vikaren var helt ok og virket grei nok, men han har mye å leve opp til. Øyvind var en mann man virkelig ble glad i. Jeg savner virkelig han og den tryggheten han ga meg hver gang jeg var hos han.