Helga Hamnes Aaberge

Autorisasjon (1989)

Helga Hamnes Aaberge er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Helga Hamnes Aaberge

Forståelsesfull og dyktig lege, hjelpsom

Nå er det sjeldent jeg har behov for legetime *bank i bordet*, men når jeg først har time så prøver hun så godt hun kan. Hun har hjulpet meg med henvisning, har undersøkt nærmere på problemene mine og sendt meg melding på helsenorge i etterkant, og generelt behjelpelig med det jeg ønsker å få ut av timen min. Har både hatt Helga og Assim, hvor begge har vært svært dyktige, lyttende og hjelpsomme. Jeg har bare hatt positiv opplevelse. Jeg er en veldig digital person, så er veldig fornøyd med elektronisk tilgang til å kontakte fastlege, ettersom jeg den siste tiden ofte har forflyttet meg rundt omkring utenfor Oslo. I dag sendte jeg en e-konsultasjon, og fikk svar og tilbud om videosamtale på under 3t. Jeg ble overrasket, for jeg har full forståelse over at leger har mye å gjøre, mange pasienter å ha ansvar for og ha oversikt over. Jeg er veldig fornøyd. Kan også enkelt og greit fornye resepter via helsenorge, noe som jeg vet at ikke er tilgjengelig for alle.
Også får jeg ny resept dagen derpå. Eneste pirk er forsinkelser og at det var en periode hvor legen var borte en stund (tror jeg?), men da steppet vikar inn og hjalp meg. Sånt skjer. Fremdeles fornøyd.

Trygg og kunnskapsrik

Hatt min fastlege Dr Helga H. Aaberge i 18. 5 år. Hun gjør sitt beste for meg.
Har vi uenigheter, ordner vi alltid opp.

Kan sende mail via helse Norge og får alltid svar.

Eg er super fornøyd med henne.

Tar pasienter på alvor

Hun har en åpen, lyttende og inkluderende fremtoning. Er faglig dyktig og henviser dersom det trengs.

Jeg har måttet vente litt i blant, men det kan jo være at hun hadde en pasient som trengte noen minutter ekstra?

Til gjengjeld tar hun seg alltid tid nok til meg og min helse.

Fastlege i 10 år

Har hatt Helga som fastlege i 10 år. Hun er "flink", men er ikke særlig empatisk, selv om om lytter til deg. Hun har flere ganger virket litt småfrekk, og jeg opplever ikke alltid å bli sett. Selv om hun har hjulpet meg med en del gjennom årene, så sitter jeg fortsatt med de samme plagene, år etter år. Hun søker en del på google når jeg spør om noe, og har gitt meg feil informasjon tidligere. Føler hun blir irritert for hver gang jeg kommer med den samme plagen.

Altfor lang ventetid og sure sekretærer

Sitter bestandig 1-1,5 time før jeg får komme inn. Føler at jeg ikke blir tatt på alvor. Hun googler alt jeg spør om. Blir ikke fulgt opp, får kun melding om prøvesvar eller røntgensvar. Bestiller ny time da jeg ikke skjønner latinsk. Har nå ventet på henvisning i mange mnd, hører ingenting.Jeg er ikke en som løper til lege titt og ofte.
Hun er hyggelig, men det er ikke nok for meg, blir ikke frisk av det.
Sekretærene er bestandig sure og arrogante. Verste er å ringe, lite forståelsfulle, småfrekk og noen skjønner ikke norsk. Blir å bytte fastlege snarest.