Helga Hamnes Aaberge

Autorisasjon (1989)

Helga Hamnes Aaberge er en av 547 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Helga Hamnes Aaberge

Trygg og kunnskapsrik

Hatt min fastlege Dr Helga H. Aaberge i 18. 5 år. Hun gjør sitt beste for meg.
Har vi uenigheter, ordner vi alltid opp.

Kan sende mail via helse Norge og får alltid svar.

Eg er super fornøyd med henne.

Tar pasienter på alvor

Hun har en åpen, lyttende og inkluderende fremtoning. Er faglig dyktig og henviser dersom det trengs.

Jeg har måttet vente litt i blant, men det kan jo være at hun hadde en pasient som trengte noen minutter ekstra?

Til gjengjeld tar hun seg alltid tid nok til meg og min helse.

Fastlege i 10 år

Har hatt Helga som fastlege i 10 år. Hun er "flink", men er ikke særlig empatisk, selv om om lytter til deg. Hun har flere ganger virket litt småfrekk, og jeg opplever ikke alltid å bli sett. Selv om hun har hjulpet meg med en del gjennom årene, så sitter jeg fortsatt med de samme plagene, år etter år. Hun søker en del på google når jeg spør om noe, og har gitt meg feil informasjon tidligere. Føler hun blir irritert for hver gang jeg kommer med den samme plagen.

Altfor lang ventetid og sure sekretærer

Sitter bestandig 1-1,5 time før jeg får komme inn. Føler at jeg ikke blir tatt på alvor. Hun googler alt jeg spør om. Blir ikke fulgt opp, får kun melding om prøvesvar eller røntgensvar. Bestiller ny time da jeg ikke skjønner latinsk. Har nå ventet på henvisning i mange mnd, hører ingenting.Jeg er ikke en som løper til lege titt og ofte.
Hun er hyggelig, men det er ikke nok for meg, blir ikke frisk av det.
Sekretærene er bestandig sure og arrogante. Verste er å ringe, lite forståelsfulle, småfrekk og noen skjønner ikke norsk. Blir å bytte fastlege snarest.

Ikke fornøyd

Jeg har blitt nødt til å vurdere å bytte til en annen fastlege.

Etter å ha ventet i 1 1/2 time, så har ikke Helga tid. Jeg går inn, tar noen blodprøver og det er alt. Jeg får ikke noe mer svar enn det jeg kan Google meg frem på. Jeg har rett på oppfølging, oppmerksomhet og tillit fra min fastlege. Det får jeg dessverre ikke. Føler jeg betaler for ingenting, ikke greit. Har opplevd det flere ganger, vente i lang tid for så å bare gå inn for noen minutters konsultasjon også tømme meg for blod og penger.

Det verste med det hele er resepsjonisten, som ALLTID er sur når hun tar opp telefonen og ikke er de noe hyggelig når man faktisk møter opp. Jeg får ikke noe hastetime hver gang jeg ringer, blir også vanskelig å få time i det hele tatt.

Nei! Det er ikke måten å bli behandlet på.