Bente Vendsbo Bjørnstad

Tlf: 67 54 44 05 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bente Vendsbo Bjørnstad er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Bente Vendsbo Bjørnstad

Lytter

Tar deg alvorlig og lytter til deg. Hun er konstruktiv og tar seg tid til deg. Sjekker opp og undersøker når det er noe hun er usikker på.

Lite interessert i pasienten

Jeg opplever denne legen som lite interessert i annet enn å avslutte timen raskest mulig. Tror aldri jeg har vært der mer enn 10 minutter før jeg står utenfor døra og egentlig ikke helt forstod hva som skjedde. I en periode jeg virkelig var dårlig, ble jeg ikke tatt på alvor, og jeg har nesten aldri vært sykemeldt selv om jeg er godt voksen.

God lege for meg

Hatt et tøft år.
Hun har stilt opp fantastisk.
Vist meg mye forståelse, støtter der det trengs, pusher der det trengs.

Dårlig lege

Legen lytter ikke, er uinteressert og virker fraværende under samtalen. Føler som mann sitter med en robot. Legen tar betaling for henvisning.

Ikke interessert

Flink til å henvise videre, men virker ikke interessert i noe annet en akkurat den ene problemstillingen jeg kom med som hovedsak. Har mange sammensatte lidelser og følte at det ikke var tid eller interesse fra legens side å følge det opp. Fikk aldri beskjed om å bestille ny time til oppfølging.

Not recommended

She is not good at diagnosing her patients symptoms which I believe it's the most important factor to evaluate a GP. No matter if your eyes hurts or you have problems in your lower back... the way of diagnosing your problem would be always a process of trail and error. So, you will end up going back and fort to see her for the same problem over and over without reaching to a conclusion. I have had pain in my lower back for almost 11 month, but neither got a diagnose from Dr. Bjørnstad nor got referral to a specialist until some weeks a go. After 11 month of pain just now she has referred me to a specialist (with another couple of month waiting time).
In addition, She doesn't have good ears to listen to you. I've got the impression that she doesn't care at all about your problems and your pain.
I have also experienced her doing mistakes regarding different issues. For example she didn't tel me that there is a problem in my blood test, despite the fact that laboratory had market it up as being out of the acceptable range. I just found it when I did an other test in my home country. When I brought it up to her, she tried to convince me with some made up stories about possible effect of my other medication on that specific blood element. When I checked that with an endocrinologist I found out there is absolutely no connection between them.

She is also a forgetful person in an extend that at least two times I had to spend 5 minutes of my time to explain specialists (which she had referred me to) that the problem which my GP has written about me, is actually not the reason that I am here because of that and probably my GP has written some one else problem but not me!

And last but not least thing about her is that she is not a friendly, empathic person at all. You feel she tries to get rid of you as soon as possible.

All these bad experiences lead to finally change my GP.

Den beste legen jeg har hatt

Har inntrykk av at hun er ansvarsfull og interessert i pasienten. Følger greit opp. Behagelig vesen - lett å kommunisere med. God til å lytte. Virker faglig solid.

Passiv, uinteressert og lite tillitvekkende.

Den elementære tilliten mellom lege og pasient oppstår ikke, grunnet hennes totale mangel på øyekontakt, noe som gjør det svært vanskelig å gå inn på personlige ting.
Legen virker uinteressert, kikker kun på skjermen og skriver på tastaturet.
Man får følelsen av å ikke bli hørt, og at hun ønsker deg ut derfra så fort som mulig.
Når det kommer til hennes håndtering av konkrete situasjoner ift utredning/behandling, har hun reagert passivt, i motsetning til hennes mannlige kollega, Tor Magne, som sendte meg direkte til behandling og spesialist da han ved et tilfelle svarte telefonen og så på journalen min da jeg ringte.
Følelsen av å stange hodet i veggen og ikke bli tatt på alvor, til tross for utredet kronisk sykdom, førte til at jeg byttet fastlege.

Tar meg på alvor

Jeg er veldig fornøyd med min fastlege. Hun følger meg opp, hører på meg, sender meg videre og gir meg den hjelpen jeg trenger.

Anbefales

Hyggelig, interessert og proff. Veldig fornøyd! Presis og virker aldri som hun har liten tid. Lydhør! Føler at jeg kjenner henne:)

Noe tilbakeholden

Hun er på mange måter en dyktig lege, men jeg er usikker på hennes kliniske kompetanse. Jeg har erfart at jeg har fått riktigere vurderinger hos en annen lege på senteret. Det tok litt tid før jeg fikk kontakt med legen. Opplever henne som litt tilbakeholden inntil hun blir bedre kjent med pasienten. Da oppleves hun også bedre som lege.

Ingen menneskebehandler

Sikkert en faglig dyktig lege, men ift. å etablere tillit, å gi en følelse av å bli tatt på alvor,har opplevelsen(e) vært heller dårlig.

Vanskelig personlighet

Virker som hun tviler på nesten alt hun hører fra pasienten. Hun har vært behjelpelig par ganger, og det er jo jobben til en lege i utgangspunktet. Har ekstremt dårlig lytteevne og samtidig står hun på sitt i de aller fleste tilfeller. Legens mening og råd er uten tvil en viktig faktor for en pasient, men ingen kjenner pasientens følelse og situasjon bedre enn pasienten selv. Der forventes lytting og forståelse, noe denne legen tydeligvis viser en mangel på.
Hun er ellers stresset og ser på skjermen og skriver når pasienten snakker, nesten ingen øyekontakt. Øyekontakt er svært viktig for å opprette en psykologisk forbindelse, synes jeg. Man føler at man snakker med seg selv eller til veggen... Litt ironisk men sant!

En svært dårlig erfaring

Uinterressert, skriver på pc mens du snakker,sikkert for å være ferdig med journalen før du er ute av døren.
Lokalitetene burde vært ryddet og vasket både utenfor og innenfor.
Kom alltid for sent til avtalene og kom utenfra.

Dyktig

Hun er lyttende og viser at hun bryr seg om pasientene sine. Har bare positivt å si om denne legen:)

Meget profesjonell og holder det hun lover.

Bente er til å stole på og lytter til pasienten.

Raskt å få time og hun virker kunnskapsrik.

Absolutt en lege jeg vil anbefale.

Uinteressert

Hun er ikke interessert, har ikke tid, lytter hverken til deg eller på deg, måtte til slutt oppsøke annen lege for å få hjelp.
Visste ikke at slike leger fantes.

Ærlig og pliktoppfyllende

Opplever henne som en som bryr seg, samtidig som hun har et sterkt ønske om
å hjelpe og bistå ;)

Flink!

Kjempe flink til å lytte, videresende om mulig. Se på pasient ikke rett i pc skjem. opplevd henne som flott lege i alle sammen henger.