Sohail Aslam

Tlf: 22 06 65 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sohail Aslam er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sohail Aslam

Mangel på empati og tid

Etter 3 år, gir jeg opp. Jeg gidder ikke å finne meg den dårlige servicen lenger. Ikke en eneste gang var Sohail punktlig, og hvert besøk var preget av å bli ferdig så fort som mulig. De få minuttene jeg fikk til rådighet, måtte jeg skynde meg. Alt måtte jeg selv passe på å spørre om, for han gav ingen informasjon av seg selv. Han så mest i dataskjermen, og snudde seg sjeldent til meg, selv når timen var ferdig. Sohail gav følelsen av at han gjorde meg en stor tjeneste ved å ta meg i mot. Han hadde et uttrykksløst ansikt, ingen medfølelse, og utviste forbausende lite empati og forståelse, også da jeg var oppriktig bekymret og søkte støtte. Både fysiske og psykiske helseproblemer ble møtt med stillhet. Jeg måtte selv fortelle hvilken medisin jeg trengte og mengder, både for fysiske og psykiske plager. Det var minimalt med dialog, og all informasjon måtte hales ut, inklusive bivirkninger av medisiner og forklaringer av diagnoser. Når sykdommer ble oppdaget, ble kun sykdommenes navn oppgitt, helt uten videre forklaring eller behandling, forslag til medisiner, eller omtanke for komplikasjonene lidelsene medfører. Aldri opplevde jeg normale uttrykk som "god bedring", "lykke til", eller spørsmål om hvordan det hadde gått i konkrete vanskelig situasjoner. Han husket sjeldent de tingene vi hadde snakket om, ei heller en omfattende helseundersøkelser vi hadde foretatt. Jeg kunne selv fortelle om ting som bedret seg, men også dette ble møtt med stillhet og ignoranse. Jeg mistenker at Sohail kun er lege pga. lønnen. Det er en befrielse å endelig ha funnet en annen fastlege. Jeg vil ikke anbefale Sohail til noen som trenger medmenneskelighet og omtanke.

Ikke den beste legen jeg har hatt

Ikke veldig imøtekommende og interessert i deg som person/pasient, men ser mer på PC-skjermen sin enn på deg. Følger heller ikke opp ting som forventet, og gir ikke bra nok tilbakemelding.
Personalet på kontor og lab. må få bedre opplæring i kundebehandling. Du føler deg litt satt tilbake til tiden hvor pasienten måtte stå med lua i hånden og var heldig om han fikk komme inn til legen. De følger heller ikke med på hva som skjer rundt seg og i venterommet.

Effektiv,fokusert og profesjonell.

Dr Aslam gir et solid inntrykk,og er usedvanlig skarpsindig samt effektiv. Er meget fornøyd med han som min lege.

Har stor tillit til dr Sohail Aslam, anbefales som fastlege

Jeg har gått til dr Aslam noen år, blant annet gjennom en lang og tung periode, og har meget stor tillit til ham. Som pasient har jeg følt meg trygg, godt ivaretatt, og sett, og følt jeg har fått den tiden jeg har trengt innenfor de rammene som er på et legekontor. Jeg har vært svært fornøyd med behandling, oppfølging og råd. Kun en ting var krevende, og det tror jeg skyldes ordningen i seg med å finne psykolog, hvor det bare var å begynne å ringe. Men når jeg fikk en henvisning til konkret sted, løste også dette seg.
Når jeg nå bytter til fastlege nærmere mitt bosted, så er det med mye tvil, og jeg ser ikke bort fra at jeg bytter tilbake, til tross for reisevei.

Den beste legen jeg har hatt, synd å bytte lege pga flytting.

Det å bli trodd og få den hjelpen du trenger er dessverre ikke så lett med de fleste legene, jeg må bytte lege for å finne en lege som kan kjenne til problemet jeg har.
Jeg la fort merke til at han forstå meg og viste hva slags problem jeg har, jeg ble psykisk lettet etter at jeg ENDELIG fant en lege som virket å være lege. Så fort jeg flytter tilbake til Oslo skal jeg oppsøke han igjen og ha han videre!

Takk for at du var den legen en lege skal være, kunnskapsrik, god menneske og hjelper dine pasienter siden ingen oppsøker lege fordi de har en god helse.

Lykke til!!!

Fantastisk!

Sohail Aslam er en fastlege som tar deg på alvor, kan vise empati og sympati, er ærlig og til å stole på. Det å bli trodd på når er syk, er ikke en selvfølge, men det viser Sohail Aslam, han setter seg grundig inn i dine problemer og plager og behandler deg deretter og hjelp på en til det en spør etter, samt han kommer med mange gode råd underveis. Han er en pålitelig lege og et godt medmenneske, er veldig glad for å få ha Sohail Aslam som min fastlege:)

Meget flink

Var innom denne legen for second opinion da fastlegen min ikke var tilgjengelig. Han er flink til å lytte, og gir deg veldig gode råd.
Legekontoret er også rydding.
Anbefales.

Trygg og god lege

Rolig personlighet. Henviser videre til spesialist, god lytter. Virker kunnskapsrik og trygg. Effektiv.