Kjetil Johnstad Gimse

Tlf: 62 53 66 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kjetil Johnstad Gimse er en av 33 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Kjetil Johnstad Gimse

En svært dyktig lege

Byttet fastlege pga flytting. Dr Gimse har et godt omdømme og etter litt ventetid kom jeg inn på listen hans. Han virker svært faglig dyktig og oppdatert. Er ærlig og rett frem. Har slitt endel psykisk og opplever at han har svært gode kunnskaper i psykiatri og også god "medmenneskelig kompetanse".
Han har virkelig hjulpet meg!
Sekretærene er profesjonelle og dyktige
En fastlege jeg absolutt anbefaler.

Topp lege!

Jeg kom i kontakt med Kjetil da mitt faste legekontor var stengt pga flytting for noen år tilbake. Jeg hadde gått på en real "smell" og var sykemeldt i nærmere et halvt år. Gimse fulgte meg opp på en utmerket måte i denne perioden. Jeg har ikke hatt han som fastlege, men etter disse månedene ønsket jeg det. Jeg er diabetiker og trenger jevn oppføging. Har hørt fra andre at han er av de beste på dette også. Flinke folk er opptatte folk, og derfor er jeg svært fornøyd med at Gimse hadde 10 ledige plasser nå...;-)

Dyktig og imøtekommende

Tar seg tid
Empatisk og forståelsesfull
Effektiv og forberedt
Tilstedeværende i timene
Flink fastlege, hatt ham i mange år, vil ikke bytte

Hamars beste lege

Tar seg tid til pasienten.
veldig flink til å følge opp etter time og ved henvisninger.
han ordner effektivt opp

God Lege.

Har selv byttet til denne legen, på grunn av gode erfaringer på legesenteret der.
Det kan være litt forsinkelser på venterommet der, men det er på grunn av at han tar seg tid til til alle pasientene. Og det er det verdt og vente litt på.
Lokalene til Ajer Legesenter er rene, ryddige og oversiktlige. Jeg har heller aldri hatt noen problem med dem som er ansatte på kontoret/laben der.

den beste legen jeg har hatt

Han tar seg tid til å se høre og snakke med meg som person. Tar seg god tid til å gå gjennom journal og sette seg inn i min problemstilling og generelle sykdomsbilde. Han blir også med på NAV møter om det skulle være nødvendig. Effektiv men samtidig ingen hastverk. Noen ganger tid til en lengre prat andre ganger en kortere en. Kommer helt an på hva problemstillingen er. Sekretærene der borte er stort sett greie, bli og hyggelig.

Jeg kommer ikke til å bytte lege før jeg må. Meget fornøyd.

Ikke helt slik jeg håpet

Hadde time hos denne legen for litt over ett år siden. Var da veldig nedtrykt, siden jeg var deprimert. Var lenge til min neste time hos psykolog, og følte behov for noen å snakke med. Fikk en akuttime hos han.

Timen startet relativt greit, følte at han var imøtekommende og positiv. Fortalte om mine problemer, og fikk inntrykket av at han forsto hva jeg snakket om.

Utover i timen gikk det uheldigvis ikke så bra. Snakket og snakket om hvordan min situasjon var. Han skjønte etter en stund tydeligvis ingenting om hva som plaget meg.

Han var mer opptatt av å lage sin egen versjon av meg, fortelle om andre som hadde det verre og at det var "vanlig" å føle seg deprimert i blant. Dette hjalp ikke meg mye. Fokuset burde være hvordan min situasjon kunne bedres.

Ble utrolig frustrert over at han ikke ville skjønne noenting, og den holdningen han hadde til meg. Endte med at jeg fikk et lite frustrasjonsutbrudd. Da ble jeg kastet ut med beskjed om å skjerpe meg. I tillegg glodde han surt på meg fra øyeblikket jeg følte at han datt ut, til han kastet meg ut. Han gadd heller ikke å lese journalen min.

Følte at han opptrådte veldig arrogant, bedrevitende, lite empatisk og med total mangel på selvinnsikt. Respekterer selvsagt han, men som lege bør du jo prøve litt hardere for å hjelpe, ikke gjøre så pasienten går ut med inntrykket av å ikke ha fått noenting ut av timen. Byttet lege etter dette.

Useriøs

Trøtt og useriøs, direkte ufin! Kan ikke kommunisere med pasienten!

Sympatisk, omtenksom og imøtekommende.

Til tider travel, ja, men vurderer det heller som et kvalitetstegn enn som en negativ faktor. En lege med mye erfaring, som jeg føler tillit til. Tiden som blir avsatt står i forhold til alvorlighetsgraden, og jeg synes det er helt ok å få en kort og grei konsultasjon når det er tilstrekkelig, og antakeligvis andre trenger hans tid mer enn meg. (En annen dag er det kanskje jeg som trenger mer tid).
Sekretærene ved legesenteret derimot, er ikke alltid like imøtekommende og hyggelige. Det kan virke som at de har glemt at de er der for å yte en service til sine pasienter, og begge to har til tider vært direkte ufine. Andre dager derimot kan de være veeeldig hyggelige. Mang en gang har jeg lurt på om det er meg de personlig har noe imot, og har flere ganger vurdert å skifte lege, så ble nesten litt lettet over å lese andre vurderinger her, hvor det fremgår at flere har opplevd denne typen behandling. Jeg håper dette er noe praksisdriverne ved legesenteret kan bli klar over og forhåpentligvis kan gjøre noe med. Det er tross alt disse sekretærene pasientene som førstehånd skal forholde seg til, og det er ikke spesielt hyggelig eller tillitsvekkende når man aldri vet hva man kan forvente seg i den andre enden av tlf. Har hun en god eller dårlig dag i dag?
Men tilbake til legen; veldig fornøyd med han.

Storfornøyd

Etter min langvarige sykdom har han vært støttende og hjelpende hele veien. Han har også blitt med i møter med NAV.

Har ingen ting å utsette på Gimse.

Fornøyd!

Veldig fornøyd med Gimse som fastlege. Kan ikke skjønne at legesekretærene er frekke som en har skrevet her. Opplever dem som veldige hyggelige jeg.

Kjempefornøyd

Han tar meg på alvor, bruker tid på å finne ut hva som er mitt mysterium.... Har fått rett behandling,

Enig, travel lege

Jeg må bare 100% støtte innlegget om at denne legen er hyggelig og sympatisk. Men. Veldig travel og kan i blant virke noe arrogant. Det som er et problem for meg er kanskje ikke det for andre. Men stadig og bli sammenlignet med andre hjelper ikke meg. Har også lurt på hva slags "fullmakter" sentralbordet har for å avgjøre dine behov for hva du trenger.

Saklig og grei, men fryktelig travel

Veldig opptatt lege, preges av dårlig tid. Pasient Inn - pasient ut - neste! Er veldig hyggelig og sympatisk. Det virker som han lytter til deg... Personlig sitter jeg igjen med en følelse av at han ikke tar meg og mine plager seriøst. Forteller istedet om andre som har det verre.... Og så er det så synd at enkelte av legesekretærene på Ajer Legesenter er frekke på telefonen.