Erik Øhren

Autorisasjon (2009)

Erik Øhren er en av 31 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Erik Øhren

Trygg og god oppfølling

Fastlege som virkelig følger opp? Absolutt å anbefale!
Lierbyen legekontor er et bra legekontor i forhold til mine erfaringer fra Drammen.

MANGELFULL

Han virker å ha veldig dårlig tid, og det føles ut som om han verken lytter til deg eller prøver å forstå problemet du har. Har aldri opplevd å bli spurt om hvordan det går. Føler meg nesten som en byrde framfor en pasient.

Seriøs, tar ting på alvor

Valgte Øhren etter anbefaling fra nært familiemedlem. Han tar henvendelsene mine seriøst, og følger opp prøvesvar både grundigere og raskere enn jeg er vant med fra tidligere fastleger.

Han har vært flink til å ta utfordringene jeg har seriøst, og stiller grundig gjennomtenkte spørsmål før han kommer med anbefalinger og avgjørelser. Han legger ikke fingrene mellom når han er uenig, og ut fra egen erfaring har han så langt alltid hatt rett.

Han virker i tillegg å være svært ydmyk når det kommer til egen ekspertiser, og henviser ofte videre til spesialisthelsetjenesten - også i tilfeller der han selv har gjort tilsvarende undersøkelser (f.eks. rektoskopi, EKG).

Unik fastlege!

Det er sjelden det har vært en fryd å gå til legen, men etter vi byttet til Dr. Øhren har det det. Han lytter, forstår, ser og tar pasienten på alvor. Han tar seg alltid god tid, og holder seg oppdatert på journalen og følger opp ting fra tidligere legetimer som man kanskje har glemt å følge opp selv. Man føler faktisk at han husker akkurat deg. Han har til og med ringt direkte til spesialist ved sykehus under legetimen fremfor å bare henvise, henvise og henvise videre. Hele familien bruker han, barn som voksen og vi håper Dr. Øhren holder seg i Lier i lang tid. Det eneste minuset er at man gjerne kommer inn senere enn avtalt om man har time litt utpå dagen, men det er nettopp fordi han tar seg god tid dersom man trenger god tid kontra samlebånd-fastleger som bruker 10-15 minutter alltid, uansett og har regel om at man kun får ta opp et «problem» per legetime. Jeg venter gjerne ekstra for å få den tiden jeg har behov for, og da forstår jeg at også andre må få tiden de har behov for. Fantastisk fastlege!

Hører ikke på pasienten.

Det virker som han alltid har dårlig tid og derfor virker det som han ikke gidder å høre ordentlig etter. Hvis man sier at man har vondt en sted så titter han bare på uten å undersøke ordentlig for så bare sende deg videre til spesialist. Tar deg ikke seriøst og unnlater og gi tilbakemelding på prøver.