Saimah Ahmad

Frogner Helsesenter

2006

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Frogner Helsesenter
Frogner Helsesenter Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Tlf: 22 54 71 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Saimah Ahmad er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Saimah Ahmad

Aldri tilstede

Velger nå å bytte fastlege ettersom hun aldri er tilstede eller har tid til å snakke tross allvorlig sykdom.

Beste lege på frogner

Mange har nok en tendens til å forbinde leger med en viss kynisme og profesjonell distanse som kan virke både skremmende og ufølsom. Slik er det ikke med Saimah. Hun har vært min fastlege i flere år. Det har innebåret besøk av rent rutinemessig art så vel som besøk ifb med mer alvorlige tilstander. I sistnevnte tilfeller har jeg i forkant vært redd, nervøs kanskje også flau. Men Saimah har den sjeldne evne til å prestere en perfekt balanse mellom faglig ekspertise og betryggende kommunikasjon og medmenneskelighet. Hun tar pasientene sine svært alvorlig og det er klart at hun bryr seg.
Registrerer at det er enkelte negative kommenterer angående tilgjengelighet, men dette må ses på som en forlengelse av underbemanning fra adminstrativ side. Mer naturlig at slike tilbakemeldinger rettes mot ledelsen (evt politikere). Jeg tror alle bør være svært takknemlige for at vi har en lege slik som Saimah jobbende på frogner helsesenter, da jeg ikke tviler på at hun kunne gjort en lynkarriere i den private helsesektor, typ Aleris/Volvat. En bonus til slutt vært å nevne; hun jobber også rundt juletider, en tid av året da mange andre leger tar seg fri.

Super fastlege

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år. Hun er utrolig dyktig, lytter og følger opp over tid. Henviser til spesialist hvis hun mener noe skal utredes nærmere. Kan absolutt anbefales.

Dyktig lege, men vanskelig å få time

Når vi ringer om et lite barn som over flere dager har vært syk med feber og som ikke klarer å spise og ønsker time i løpet av dagen, er det for dårlig at listen er full. kl. 09.40. Barnet gråter med en gang det får noe i munnen, er slapp med feber. Dette har vært et gjentatt problem at man ikke får time selv om man ringer like etter åpningstid. Nå gjelder det et lite barn. Dette går bare ikke an. Vi er ellers fornøyd med fastlegen, hun er dyktig og fremstår som omsorgsfull i kontakten med både barn og oss som foreldre. Men fastlegen er dessverre ofte ikke tilgjengelig. Det skal påpekes at de som tar pasientene hennes gjør stort sett en storartet jobb.

Den beste legen jeg har hatt

Fantastisk dyktig og hyggelig lege. Tar seg tid til pasienten. Flink til å lytte. Kommer med gode medisinske vurderinger.

Den beste legen

Svært dyktig! Føler deg trygg på riktig vurderinger. Setter seg godt inn i sykdomshistorie og videre oppfølging og behandling! Har flyttet fra Oslo,men beholder Saima!

Lite fornøyd.

Jeg følte at hun ikke trodde et ord av det jeg sa. Jeg ble ikke henvist til en spesialist selv om jeg hadde noe alvorlige problemer.
Jeg endret min lege etter at.

Duktig men stressad

I utgångspunkt en kompetent läkare som försöker vara trevlig. Kvaliteten på hennes konsultationer blir dock ganska så låga då hon som oftast är så enormt stressad. Ibland är hon så stressad att hon småskakar och man märker att hon anstränger sig för att hålla sig koncentrerad då hon stressar upp sig själv för att bli färdig med konsultationen i tid. Det gör att man känner sig till besvär istället för att känna att man är i trygga händer.

Mycket trevliga damer i receptionen och andra kompetenta och inte stressade läkare på helsesentret.

Saimah Ahmad

Gått til Saind som er min fast lege siden hun startet. Aldri hatt en bedre lege, hun er alt en lege ska være og enda mer. Blitt så gla i henne. Hun bryr sg om panientene. Takk for all hjelp:)
Eneste STORE minus er at det nesten er umulig å komme gjennom på telefon, kan fort vente over 20 min på å få svar, litt kjedelig .
Eller super damer i resepsjon, smiler o høflig :)

Jeg var veldig positivt imponert!

Da min fastlege på Frognerhelsesenteret var på sommerferie, fikk jeg en time hos Saimah. Hun var ikke kjent for meg fra før. Jeg var veldig imponert på mange måter. Hun hadde brukt tid til å lese min journal og sette seg inn i mulige problemstillinger før jeg kom inn til hennes kontor, slik at hun kunne konsentrere seg om kommunikasjon med meg ( istedenfor å blad gjennom min elektroniske patientjournal). Jeg tenker at hvis det skulle være nødvendig å bytte legen, ville jeg prøve å komme på hennes liste.

Kommer til å savne henne

Jeg opplever Saimah som en profesjonell lege og et sympatisk menneske. Jeg har hatt gode erfaringer med henne de gangene jeg har trengt hennes hjelp. Jeg er nødt til å bytte lege pga flytting men frykter at det kan bli vanskelig å treffe på en som jeg liker like godt som henne.
Legekontoret har ofte litt lang ventetid på telefon og har aldri fått nettbestillingssystemet deres til å funke (manglende svar og hjelp fra sekretærene tross flere forsøk). Men det endrer ikke synet mitt på Saimah som lege. Hun er både flink og hyggelig.

Svært hyggelig og imøtekommende

Viser stor omsorg, lytter til hva jeg kommer for og er innstilt på følge opp dersom min tilstand ikke bedres. Høflig og imøtekommende. Faglig dyktig og opptatt av å gi god behandling.

Den beste legen jeg har hatt

Hun har evnen til å lytte, hun er forståelsesfull, har mye kunnskap, og finner alltid ut ´diagnosen´raskt. Hun bryr seg virkelig om pasientene, og er god på oppfølging.
Etter en vanskelig time da jeg var veldig syk, ringte hun noen dager etterpå for å høre hvordan det hadde utviklet seg.
Jeg byttet fastlege til Saimah etter en anbefalning fra en bekjent, og jeg har nå ´vervet´ tre andre som er like fornøyde.
Tidligere har jeg alltid vært nervøs før et legebesøk, men nå føler jeg at jeg kan slappe av før ejg drar til legen. Hun bruker god tid, og jeg føler ikke at hun stresser for å få timen ferdig.

Lite medmenneskelighet

Etter å ha kommet til legen med problemer som doktoren ikke hadde peiling på ble jeg nærmest fryst ut.

Fikk tunge beskjeder om en sykdom og begynte å gråte, dette var ikke noe hun nevneverdig ønsket å takle. Det virket som hun heller ønsket at jeg skulle bytte lege slik at det ikke var hennes problem mer

Tilgjengelig var henne, men jeg kommer aldri tilbake til dr Ahmad etter en rekke dårlige/triste legetimer.

Beste legen i Norge

Dr. Ahmad er en fantastisk lege. Hun har mye kunnskap og brur seg virkelig om pasienten. Hun har endret mitt liv til noe positivt

Svært empatisk og imøtekommende!

Saimah Ahmad er en utrolig profesjonell lege med en personlig tilnærming som gjør at man som pasient føler seg lyttet til. Hun stiller gode spørsmål og er har et veldig behagelig vesen. Topp score!

Veldig flink lege! Noe tilgjengelig.

Jeg har hatt Saimah som min fastlege i 2 1/2 år og hun hun er veldig flink. Jeg syns hun er profesjonell og forståelsesfull. Hun er dog veldig utilgjengelig på kort tid.

Den beste legen jeg har hatt

Veldig forståelses full, hører og hjelper deg med problemet. Tar seg tid og finner ut av hva som er galt på kort tid, slik at man slipper å komme tilbake.

Veldig fornøyd med valget

Jeg har hatt Ahmad som fastlege i over et år og besøkt henne tre ganger. Har hver gang blitt tatt godt imot. Hun er flink til å lytte, stiller gode spørsmål og jeg opplever at hun ikke stresser med å bli raskt ferdig med timen. Sympatisk dame som varmt anbefales.

Engasjert, handlekraftig og tar meg på alvor

Dr Ahmad lytter interessert, stiller gode spørsmål, og henviser videre ved behov. Hun er veldig behagelig å snakke med. Jeg har fått veldig god og kyndig hjelp av henne, og anbefaler mer enn gjerne.