Saimah Ahmad

Frogner HelsesenterFrederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Saimah Ahmad er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Saimah Ahmad

Aldri tilstede

Velger nå å bytte fastlege ettersom hun aldri er tilstede eller har tid til å snakke tross allvorlig sykdom.

Beste lege på frogner

Mange har nok en tendens til å forbinde leger med en viss kynisme og profesjonell distanse som kan virke både skremmende og ufølsom. Slik er det ikke med Saimah. Hun har vært min fastlege i flere år. Det har innebåret besøk av rent rutinemessig art så vel som besøk ifb med mer alvorlige tilstander. I sistnevnte tilfeller har jeg i forkant vært redd, nervøs kanskje også flau. Men Saimah har den sjeldne evne til å prestere en perfekt balanse mellom faglig ekspertise og betryggende kommunikasjon og medmenneskelighet. Hun tar pasientene sine svært alvorlig og det er klart at hun bryr seg.
Registrerer at det er enkelte negative kommenterer angående tilgjengelighet, men dette må ses på som en forlengelse av underbemanning fra adminstrativ side. Mer naturlig at slike tilbakemeldinger rettes mot ledelsen (evt politikere). Jeg tror alle bør være svært takknemlige for at vi har en lege slik som Saimah jobbende på frogner helsesenter, da jeg ikke tviler på at hun kunne gjort en lynkarriere i den private helsesektor, typ Aleris/Volvat. En bonus til slutt vært å nevne; hun jobber også rundt juletider, en tid av året da mange andre leger tar seg fri.

Super fastlege

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år. Hun er utrolig dyktig, lytter og følger opp over tid. Henviser til spesialist hvis hun mener noe skal utredes nærmere. Kan absolutt anbefales.

Dyktig lege, men vanskelig å få time

Når vi ringer om et lite barn som over flere dager har vært syk med feber og som ikke klarer å spise og ønsker time i løpet av dagen, er det for dårlig at listen er full. kl. 09.40. Barnet gråter med en gang det får noe i munnen, er slapp med feber. Dette har vært et gjentatt problem at man ikke får time selv om man ringer like etter åpningstid. Nå gjelder det et lite barn. Dette går bare ikke an. Vi er ellers fornøyd med fastlegen, hun er dyktig og fremstår som omsorgsfull i kontakten med både barn og oss som foreldre. Men fastlegen er dessverre ofte ikke tilgjengelig. Det skal påpekes at de som tar pasientene hennes gjør stort sett en storartet jobb.

Den beste legen jeg har hatt

Fantastisk dyktig og hyggelig lege. Tar seg tid til pasienten. Flink til å lytte. Kommer med gode medisinske vurderinger.