Frogner Helsesenter

Tlf: 22 54 71 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Frogner Helsesenter

Utrolig dyktig lege

Lege: Olav Rønningen Wangensteen Skrevet

Jeg byttet til Dr Wangensteen etter anbefaling fra noen andre som har han som lege og jeg angrer ikke ett sekund! Jeg gruer meg alltid til å dra til legen, i frykt for å ikke bli godt nok hørt eller tatt seriøst. Dr. Wangensteen lytter godt og er oppriktig engasjer i pasienten(e) sin(e). Han er utrolig dyktig i jobben sin og han er enkel å snakke med. Jeg kan ikke anbefale han nok!

Prima

Lege: Eivind Kamøy Skrevet

Har ventet lenge på en så dyktig fastlege. Tar seg tid til samtale og lytter. Forsker seg fram til riktig behandling om tidligere medisiner ikke har fungert. Har aldri vært så symptomfri fra allergiplager.

Aldri tilstede

Lege: Saimah Ahmad Skrevet

Velger nå å bytte fastlege ettersom hun aldri er tilstede eller har tid til å snakke tross allvorlig sykdom.

Beste lege på frogner

Lege: Saimah Ahmad Skrevet

Mange har nok en tendens til å forbinde leger med en viss kynisme og profesjonell distanse som kan virke både skremmende og ufølsom. Slik er det ikke med Saimah. Hun har vært min fastlege i flere år. Det har innebåret besøk av rent rutinemessig art så vel som besøk ifb med mer alvorlige tilstander. I sistnevnte tilfeller har jeg i forkant vært redd, nervøs kanskje også flau. Men Saimah har den sjeldne evne til å prestere en perfekt balanse mellom faglig ekspertise og betryggende kommunikasjon og medmenneskelighet. Hun tar pasientene sine svært alvorlig og det er klart at hun bryr seg.
Registrerer at det er enkelte negative kommenterer angående tilgjengelighet, men dette må ses på som en forlengelse av underbemanning fra adminstrativ side. Mer naturlig at slike tilbakemeldinger rettes mot ledelsen (evt politikere). Jeg tror alle bør være svært takknemlige for at vi har en lege slik som Saimah jobbende på frogner helsesenter, da jeg ikke tviler på at hun kunne gjort en lynkarriere i den private helsesektor, typ Aleris/Volvat. En bonus til slutt vært å nevne; hun jobber også rundt juletider, en tid av året da mange andre leger tar seg fri.

Min favoritt!

Lege: Atle Klovning Skrevet

Har hatt Atle som fastlege siden han kom til Frogner Helsesenter. Han er tilstedeværende, å jobber kveldstid/lørdager for å komme ajoure med papirarbeidet. Han har også kveldstimer for de som ikke kommer seg unna i arbeidstiden. Han har forståelse for andres kriser, og er omtenksom. Alt dette kompenserer for at han ikke er på kontoret hver dag, fordi han er med på å sørge for at fremtidens leger skal bli like empatiske.

En god og kompetent lege

Lege: Olav Rønningen Wangensteen Skrevet

Har hatt Wangensteen som min lege i flere år. Jeg liker at han er direkte og tar problemene mine på alvor. Jeg har flere ganger vært der for føflekk/klumper som jeg har gått og tenkt lenge på å få sjekket, og selv om det aldri har vært noe galt har han sjekket det ut ordentlig hver gang.

Da jeg var i en trafikkulykke var han en god støtte å ha. Ulykken skjedde i Trondheim og jeg var på en sjekk på sykehuset der oppe, men Wangensteen fulgte meg opp tilbake i Oslo. På tross av at jeg ikke hadde noen synlige skader på MR/røntgen slet jeg med smerter etter whiplash-skade. Han har tatt det på største alvor, først med sykemelding/gradert sykemelding til jeg følte meg klar til å jobbe igjen, han ga meg sterke nok smertestillende for at jeg skulle komme meg gjennom hverdagen, men passet på at jeg trappet ned også da jeg begynte å føle meg bedre. Henviste meg til fysioterapi fordi jeg hadde problemer med bevegelse av nakken og har fulgt opp skadene mine hele veien til tross for at det nå er 2 år siden det skjedde. Har også fortalt han at jeg får alternativ behandling (osteopati) uten å få noen spydige kommentarer på det, som jeg har opplevd hos andre leger og helsepersonell.

Han lytter, er effektiv og driver ikke med dilldall. Har henvist meg når det har vært behov for det, og beroliget meg når det ikke har vært noe galt med meg.
Det er nok sant som flere skriver her, at han er streng med sykemelding og sterke medisiner. Det har jeg sett på som veldig positivt og har følt meg godt ivaretatt hele veien.
Føler meg alltid hørt når jeg er hos han.

Nå har jeg flyttet til andre siden av byen og har vurdert å bytte til en fastlege som er nærmere, men jeg er ikke villig til å miste han som fastlege så dermed blir jeg der jeg er.

Lege: Eivind Kamøy Skrevet

Dr. Kamøy er en lege som virkelig bryr seg, og husker deg når du kommer inn, selvom det går et år mellom besøkene. Han er rolig og lytter til det man har å si, og henviser hvis det er grunn til det.
F.eks, hadde jeg en kul i det ene brystet jeg var bekymret for. Han mente det ikke var noe, men henviste meg med en gang, da jeg uttrykte min bekymring. Noe venting må beregnes på venterommet, men det er fordi han tar seg tid til hver pasient.

Kan trygt anbefale han videre. Jeg synes det er trist å skulle bytte, og bytter grunnet flytting til en annen kommune.

Skickar lätt till specialist och bryr sig.

Lege: Eivind Kamøy Skrevet

Han är glad att hjälpa pasienten och är engagerad. Han tar den tid som behövs. Bra på att diagnostisera.

Varm, omtenksom og humoristisk lege

Lege: Kjell-Olav Borén Svendsen Skrevet

Kjell Olav er en fantastisk lege. Jeg var på jakt etter en lege som var tok pasienten på alvor og brydde seg, og har fått det minst 100%. Han er en svært imøtekommende fastlege som har hjulpet meg gjennom store helseproblemer. Det skinner igjennom at han bryr seg og er glad i pasientene.

Et klart minus er at man må vente en god stund (ofte over en times tid), men dette er jo fordi han tar seg god tid til hver pasient.

Bred erfaring og kunnskap, og lett å fortelle om vanskelige tema.

Jeg vil absolutt anbefale denne legen, særlig til pasienter som søker en lyttende lege.

Atle Klovning og Dr Trude Linja

Lege: Atle Klovning Skrevet

Atle klovning har en veldig bra kollega som stepper inn der Atle ikke har tid. Hun heter Trude Linja og er, om mulig, enda mer tilstede(i legetimen) enn Atle. Fantastisk dame som er svært effektiv og som kommuniserer via tekstmeldingstjenesten via Frogner helsesenter.

Vil anbefale Trude Linja på det aller sterkeste!

Fornøyd

Lege: Olav Rønningen Wangensteen Skrevet

Virker flink og erlig. Fant et hjerteproblem jeg muligens har hatt i årevis uten at det var derfor jeg hadde legetime (60år)

Super fastlege

Lege: Saimah Ahmad Skrevet

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år. Hun er utrolig dyktig, lytter og følger opp over tid. Henviser til spesialist hvis hun mener noe skal utredes nærmere. Kan absolutt anbefales.

Svært fornøyd

Lege: Atle Klovning Skrevet

God kommunikasjon og empatisk. Benyttet han også til kognetivterapi, hvor han tydeligvis også har gode evner.

VH
Kent Reichborn-Kjennerud

Super lege

Lege: Olav Rønningen Wangensteen Skrevet

Skiftet tilfeldigvis til ham som fastlege rett før jeg fikk en alvorlig diagnose og det viste seg å bli helt uvurdelig. Han har fulgt meg opp ekstremt godt gjennom fire store operasjoner og tøff rekonvalesens og virkelig gitt meg den tryggheten jeg har trengt i en vanskelig situasjon. Han er direkte og uten snikk snakk, men støttende og løsningsorientert. For meg har han vært en klippe.

Kjempe flink lege.

Lege: Kjell-Olav Borén Svendsen Skrevet

Det at man må vente noe betyr jo at han tar seg god tid, og etter min erfaring (Har vært min fastlege i snart 30 år) er han der 100%.
Anbefales på det sterkeste.

Dyktig lege, men vanskelig å få time

Lege: Saimah Ahmad Skrevet

Når vi ringer om et lite barn som over flere dager har vært syk med feber og som ikke klarer å spise og ønsker time i løpet av dagen, er det for dårlig at listen er full. kl. 09.40. Barnet gråter med en gang det får noe i munnen, er slapp med feber. Dette har vært et gjentatt problem at man ikke får time selv om man ringer like etter åpningstid. Nå gjelder det et lite barn. Dette går bare ikke an. Vi er ellers fornøyd med fastlegen, hun er dyktig og fremstår som omsorgsfull i kontakten med både barn og oss som foreldre. Men fastlegen er dessverre ofte ikke tilgjengelig. Det skal påpekes at de som tar pasientene hennes gjør stort sett en storartet jobb.

Uengasjert og firkantet

Alltid forsinket
Vil bare ha deg ut døren fortest mulig
Ikke lov å spørre om mer enn en ting
Ringer aldri ved behov
Totalt uengasjert
Gir opp å finne årsak ved første hinder

Den beste legen jeg har hatt.

Lege: Atle Klovning Skrevet

Jeg stoler på at Atle Klovning gir meg medisinske råd og anbefaling om behandling som er til mitt beste.

Han en av de beste

Lege: Atle Klovning Skrevet

Meget fornøyd med han og tror han en av de beste legene som jeg kjenner. Veldig flink til å lytte er omsorgsfull og veldig hjelpsom.

Fin lege for folk med mye tid

Lege: Kjell-Olav Borén Svendsen Skrevet

Kjell Olav tar seg god tid til pasientene sine, og det har bidratt til at jeg har vært noe overbærende med at han er konsekvent forsinket. Jeg velger nå å bytte fastlege fordi forsinkelsene ikke fungerer for meg lenger. Nærmere tre timer på venterommet med en ettåring blir bare så altfor meget... Han er en fin fyr, så dersom du har godt med tid kan jeg anbefale ham som fastlege.