Saimah Ahmad

Autorisasjon (2006)

Frogner Helsesenter Telefonnummer22 54 71 0022 54 71 ...
Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Saimah Ahmad er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Saimah Ahmad

Jeg var veldig positivt imponert!

Da min fastlege på Frognerhelsesenteret var på sommerferie, fikk jeg en time hos Saimah. Hun var ikke kjent for meg fra før. Jeg var veldig imponert på mange måter. Hun hadde brukt tid til å lese min journal og sette seg inn i mulige problemstillinger før jeg kom inn til hennes kontor, slik at hun kunne konsentrere seg om kommunikasjon med meg ( istedenfor å blad gjennom min elektroniske patientjournal). Jeg tenker at hvis det skulle være nødvendig å bytte legen, ville jeg prøve å komme på hennes liste.

Kommer til å savne henne

Jeg opplever Saimah som en profesjonell lege og et sympatisk menneske. Jeg har hatt gode erfaringer med henne de gangene jeg har trengt hennes hjelp. Jeg er nødt til å bytte lege pga flytting men frykter at det kan bli vanskelig å treffe på en som jeg liker like godt som henne.
Legekontoret har ofte litt lang ventetid på telefon og har aldri fått nettbestillingssystemet deres til å funke (manglende svar og hjelp fra sekretærene tross flere forsøk). Men det endrer ikke synet mitt på Saimah som lege. Hun er både flink og hyggelig.

Svært hyggelig og imøtekommende

Viser stor omsorg, lytter til hva jeg kommer for og er innstilt på følge opp dersom min tilstand ikke bedres. Høflig og imøtekommende. Faglig dyktig og opptatt av å gi god behandling.

Den beste legen jeg har hatt

Hun har evnen til å lytte, hun er forståelsesfull, har mye kunnskap, og finner alltid ut ´diagnosen´raskt. Hun bryr seg virkelig om pasientene, og er god på oppfølging.
Etter en vanskelig time da jeg var veldig syk, ringte hun noen dager etterpå for å høre hvordan det hadde utviklet seg.
Jeg byttet fastlege til Saimah etter en anbefalning fra en bekjent, og jeg har nå ´vervet´ tre andre som er like fornøyde.
Tidligere har jeg alltid vært nervøs før et legebesøk, men nå føler jeg at jeg kan slappe av før ejg drar til legen. Hun bruker god tid, og jeg føler ikke at hun stresser for å få timen ferdig.

Lite medmenneskelighet

Etter å ha kommet til legen med problemer som doktoren ikke hadde peiling på ble jeg nærmest fryst ut.

Fikk tunge beskjeder om en sykdom og begynte å gråte, dette var ikke noe hun nevneverdig ønsket å takle. Det virket som hun heller ønsket at jeg skulle bytte lege slik at det ikke var hennes problem mer

Tilgjengelig var henne, men jeg kommer aldri tilbake til dr Ahmad etter en rekke dårlige/triste legetimer.