Per Kristian Opheim

Tlf: 69 89 89 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Per Kristian Opheim er en av 7 fastleger i Eidsberg

Siste vurderinger av Per Kristian Opheim

Flink lege

Jeg har aldri vært så fornøyd med en lege. Så forståelsesfull og ting skjer! Han har hjulpet meg mer på et halvt år, enn noen annen lege har gjort hittil. Veldig fornøyd :)

Flink lege, lyttende, forklarende.

Jeg kjenner meg ikke igjen i flere av de andre vurderingene. Jeg oppleve mitt første møte med legen som noe av det beste jeg har opplevd i Østfold. Han lytter og forklarer på en god måte. Legesekretærene virket hyggelige og profesjonelle. De må tåle mye: Da jeg var der var det en verbal aggressiv man, men jeg synes de møtte ham på en veldig fin måte.
Jeg fikk time relativ fort da jeg ringte. Håper det fortsetter slik.

Er der aldri.

Er nesten umulig å komme igjennom på tlf. Jeg prøvde å ringe med jevne mellomrom å da gjentatte ganger etter hverandre. På dag 3 etter flere forsøk bestemte jeg meg for å reise ned. Fikk da en time 2 uker etter. Når de 2 ukene hadde gått troppet jeg opp på legekontoret å fikk da beskjed om at han satt værfast oppi nord ett sted. Javel. Hva med å ringe pasientene hans som hadde time den dagen å gi beskjed?! Å ventetiden er såååååå lang. Ikke ser han på deg heller når du er der inne. Virker ikke som han hører på deg når du snakker heller. Da han er mer opptatt av å taste på pc mens du snakker. Å gjerne få unna alt før du i det hele tatt har snakket ferdig. Å siden jeg er så sjeldent hos lege er det kanskje noe mer enn en ting jeg vil nevne for han. Men han virker så lite interessert at man ikke får lyst til å snakke noe mer med han. Jeg har nå bestemt meg for å bytte fastlege. Tenkte å gi han noen sjanser. Men nå gidder jeg ikke mer.

Helt håpløs !

Dette er den verste fastlegen jeg har hatt !! Ikke ser han på meg når jeg kommer inn til han ! Han er lite samarbeidsvillig og utrolig overlegen mann ! Frekk og arrogant ! 'Man føler man ikke blir tatt vare på ! I tillegg er han nesten aldri på jobb så håpløst å få hjelp ! Så til damene i skranken ! Utrolig uprofesjonelle damer ! De er rett og slett frekke ! De snakker til som man var en unge ! Å alle på venterommet hører jo alt pga fins ikke skjerming !! venter på å få byttet fastlege siden alle andre er opptatt !! håpløst legekontor !!!

Helt latterlig

Har i dag vært kasteball på grunn av dette legekontoret. Er dårlig men gikk beskjed fra legevakta om å vente på at legekontoret skulle åpne men at det var viktig å komme seg til legen i dag. Klokka ble 9 og telefonene her skulle da være åpne, men ikke noe svar.. ringte igjen og igjen, og tilslutt så var det noen som svarte. Da fikk jeg beskjed om at det var ingen leger tilstede og ble bedt om å prøve ett annet legekontor, som da igjen var overfullt, antageligvis fordi andre har fått samme beskjed som meg... som da igjen henviser meg til enda ett legekontor.

Fin type

Hyggelig og hjelpsom lege. Lett å prate med og åpen for å høre på pasientens meninger. God tilgjengelighet, får time fort og kan stikke innom for blodprøver etc uten å bestille time

Dyktig lege

Dyktig lege som tar seg god tid til de som trenger det. Lyttende, forklarende, personlig og oppmerksom.

Meget bra fastlege

Han er svært imøtekommende, har tid til å lytte og minst diskutere
med pasienten for å komme frem til riktig diagnose.
Alltid tilgjengelig og nesten aldri oppleved å vente på "din time"

Anbefales ikke

Har ikke hatt han i mer enn 6mnd som fastlege og endte opp med å bytte..
Følte at jeg ikke ble hørt, står på sitt om at det ikke finnes noe å gjøre for meg med cyste i kneet osv...
Måtte gå til en helt annen lege på et annet legekontor når jeg måtte ha hastetime fordi han ikke var på jobb fordi han hadde en annen jobb så han var borte i 2uker.
Er også endel forsinkelser, så man blir sittende lenge å vente før man kommer inn til legen.
Så anbefaler han ikke vist man virkelig vil bli hørt av legen.

Aldri ta han som din lege!!!!

Veldig uproft, jeg ringte dit å bestille time da jeg hadde diaré, men så fikk jeg et svar at " det ikke er noe å gjøre med det, bare drikk mye vann, legen er ikke tilstede for å kunne gi deg noe time"
Da spurte jeg om at jeg behøver sykemelding for jeg ik kan gå på skole når det blir så mange toalettbesøk!
Så sa hun at jeg kunne komme innom imorgen og hente. Dagen etter kom jeg, da fikk jeg svar fra en frekk ung dame i resepsjonen at legen nekte å skrive ut noe sykemelding for hun mente at da kan alle gjøre så for å kunne få fravær. Så sa hun at jeg kan få time om 18 dager. Så sa jeg at hvis diaréen gå over så behøver ik jeg noe legehjelp. Så sa hun at jeg kunne få time imorgen om jeg komme kl.8.
Resepsjonen er åpen og samme rom som venterom, så alle som satt der tittet på meg som om jeg er et romvesen. Jeg gråt og gråt da gikk derfra. Ingen har snakket til meg på den frekke måten som hun gjorde.
Dagen etter kom jeg kl.0800 og ventet. Etter 20 min så sa hun i resepsjonen ( samme damen som igår) at legen satt fast i kø, og kunne ikke komme tidligere enn om 2 timer. Jeg sa jeg kunne vente, for jeg allerede tatt fri fra skolen idag. Så sa hun at hun visste ikke om legen noen gang skulle dukke opp idag.
Etter det så forsto jeg at noe er galt, jeg møtte faktisk aldri min lege, og alt surt jeg fikk var fra en dame i skranken. Jeg visste inderlig ikk hvem jeg kunne snakket med/ klage til.
Det er sikkert mange som bare sier at de er syke for å få sykemelding, men det er nok IKKE ALLE, og i hvertfall ikke meg:-(
Jeg byttet fastlege selvfølgelig, jeg kunne ikke la dem tråkke mer på meg, kunne ikke la meg bli mer såret!

Anbefales IKKE!

Er Meget overrasket over hvordan å "behandle andre. Ingen medmenneskelighet. Overlegen. Høy på seg selv. Hilser ikke på deg. Hører ikke på hva du og andre sier, kjører kun sitt "eget opplegg. Forklarer ikke godt, tror du skal forstå med engang, og gjør du ikke det, så ser han bare på deg akkurat som om du er Helt Tett. Ikke å anbefale for noe "sårbare mennesker.

Forståelig at det er mange ledige plasser her hos dr. Opheim. Fortsetter han sånn, vil han ikke ha mange igjen på lista si.

Selve legekontoret anbefales heller IKKE, da det er INGEN SKJERMING for taushetsplikten for andre pasienter. Luka er til "høring for Alle som sitter på venteværelse.

"-sjokkert"

En av de bedre

Byttet mange fastleger pga. hyppige besøk hos legen pga. alvorlig diagnose. Jobber godt med denne legen. Heller ikke denne legen kan lese tanker som gjør at god dialog er essensielt. Får som regel legetime på dagen eller dagen etter. Også legesekretæren er usedvanlig god i sin jobb,svarer stort sett med en gang en ringer og treffer hver gang ved blodprøver. Har dog fri fredager, kan da ved akutt sykdom på dagtid bruke kollegaen. Dr Solberg

Føler meg som ett null på det legekontoret!

Alt blir helt upersonlig. Han ser ikke opp, ser ikke på meg når jeg kommer inn. Får ingen hjelp, og føler deg som en hypokonder. Litt respekt kan man vel forvente. Reiser ikke til legen for moro skyld, det er faktisk en grunn til at jeg går til lege. Har hatt brystkreft og forventer faktisk å få hjelp når jeg endelig kommer meg dit! Nå er det siste gang jeg har vært der. Måtte også reise til legevakt da de ikke hadde akkuttime.

Super lege!

Lytter, forklarer og tar seg tid!
Kjempe fornøyd og kunne ikke fått en bedre fastlege.

Endelig fått hjelp.

Vært syk i 12 år nå og ikke fått noe som har hjelpa meg før jeg begynte hos Per Kristian Opheim. Kroppen har blitt bedre og har endelig fått noe så jeg får sover om natta. Vi har samme tankegang om plagene jeg har og føler han har tid til å høre og flink til å forklare så det er til å forstå. Har vært hos han med barna mine også og har ikke noe negativt å si om han som lege for døm heller. Føler han har masse erfaring og kunnskap ikke minst. Vi er veldig fornøyde og har blitt tatt på alvor fra første timen jeg var hos han. Bytter ikke lege så lenge han er i Mysen.

Ikke en jeg anbefaler

Denne legen er ikke interessert i å høre på deg, og kaster deg ut av legekontoret på minuttet når konsultasjon er over.

Absolutt ikke fornøyd

Ventet 6 uker på at legen fikk sendt rekvisisjon videre til spesialist, selv om han sa at dette var sendt så var det altså ikke gjort. Sånn kan man ikke behandle andre mennesker.

Byttet til ny fastlege så fort jeg fikk anledning.