Per Kristian Opheim

Autorisasjon (2011)

Per Kristian Opheim er en av 57 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Per Kristian Opheim

Problematisk

Umulig å få time, står at han har vikar 40% ut året, men vikaren slutta i august tror jeg. Når man endelig klarer å få en akutt time blir disse ofte avlyst siden "helse tilstanden" ikke er akutt nok ifølge han. Sykemeldinger kan komme opptil 3 uker senere, noe som skaper trøbbel for meg som ansatt. Når man først kommer seg inn til han virker han arrogant. Han kjenner ikke til min journal i det heletatt. En gang var han overrasket over forrige diagnose og spurte hvem som satt den, når det var hans egen diagnose. Jeg har også mistet helseforsikring og uførepensjon forsikring pga han siden han ikke svarte på spørsmål fra forsikringsselskap, når jeg purret på det fikk jeg beskjed om at han ikke har tid til sånt.
Umulig å få tak i haste henvisninger for røntgen og diverse siden mangel på timer. Dette kan føre til en stor operasjon i fremtiden..

Trygg, og hyggelig lege

Tar seg god tid til pasienten. Hører på det enn har å si.
Hjulpet meg alltid med det jeg trengte. Kjempe hyggelig vikar og flink i faget. De som sitter i telefonen er alltid blide og hyggelige å prate med

Dyktig lege

Meget dyktig og løsningsorientert lege som tar pasienten på alvor. Flink til å følge opp pasientene sine.

Arrogant, uviten og følelsesløs

Styr unna! Han er nesten aldri på kontoret og avlyser minst 50% av oppsatte timer - helst samme dag som timen skulle vært. Når han først dukker opp er han arrogant, uviten og fullstendig blottet for medfølelse. Definitivt mer opptatt av å fremstå flink utad enn å faktisk hjelpe pasienten.

Lite empatisk

Null empati. Ikke oppdatert eller interessert i å sette seg inn i sjeldne tilstander. Vanskelig å få tak i.