Herulf Einar Bjerke Torset

SiO Helse

2002

Siste vurderinger av Herulf Einar Bjerke Torset

Trygg og lyttende

Jeg hadde hastetime hos denne legen og var kjempefornøyd! Han lyttet til meg og tok meg på alvor og han så at jeg ikke hadde det bra og fikk meg til å åpne meg angående noe timen egentlig ikke handlet om. Han lot meg snakke lenge og ba meg aldri om å gå, jeg fikk den tiden jeg trengte. Utrolig fornøyd!

Trygg og kunnskapsrik, men til tider kort og uengasjert.

Jeg har hatt Herulf som fastlege i over 2 år, og er ganske så fornøyd. Jeg fikk time svært raskt (uvanlig i Oslo), og veldig fornøyd med behandling.
Til tider var han rask på å gjøre seg ferdig, men alt i alt ganske fornøyd.

Nei takk!

Når man er SiO-lege, forventer man faktisk å bli møtt, siden han har svært mange unge pasienter. Men ting er i hvert fall helt klart: Han er svært lite imøtekommende.

Da jeg skulle ta celleprøve for en stund tilbake, fortalte han ikke hva han skulle gjøre i underlivet mitt. Ikke bare tok han prøven, men kjente etter om alt sto bra til. Vel, han var svært, svært hardhent. En ordenlig, ordentlig traumatisk opplevelse som har satt en "stuck" i meg, uten å gå for mye i detaljer. På toppen av det hele visste han ikke at man ikke kunne ta celleprøve når en kvinne har mensen. Jeg måtte derfor ta en ny celleprøve en måned etterpå. Men derfor hos noen andre for å gjøre det.

Legen er for deg som ber om ppiller og får det, men ikke forvent noe mer enn det.

Helt super!

Dr.Torset lytter, er flink til å henvise videre og sørge for grundig utredning, ser det store bildet og setter bitene sammen, er sympatisk og viser forståelse og medfølelse for det jeg opplever som vanskelig. Opplever at han tar seg god tid når det er nødvendig men er også flink til å holde tiden og si fra når timen er ferdig på en god måte.

Lytter ikke. Tar ikke deg 100% seriøst

Herulf engasjerer seg ikke i deg som pasient. Istedet for å ta deg 100& seriøst på hva du sier gir han deg gjerne en alternativ forklaring.

Utålmodig, passiv, og lite empatisk lege!

Hadde denne legen en periode, Jeg har hatt 5 forskjellige fastleger fra jeg var liten, og han er definitivt den verste jeg har hatt.

Lett å få time hos legen, men han avslutter timen etter 5-10 min vanligvis.

Ser ikke på deg mens du snakker.

Gir deg ikke resepter, undersøkelser eller informasjon du har krav på der og da, men ber deg isteden komme tilbake for en ny (ekspress) time veldig ofte!

Anbefales ikke!

Arrogant og vanskelig å kommunisere med

Har hatt flere vanskelige opplevelser med denne legen. Fellestrekk er at han kommuniserer på en ovenfra-og-ned måte, er svært dårlig på å lytte og ikke tar meg som pasient seriøst. Jeg presenterte mine symptomer og hva jeg trodde dette kunne være da jeg hadde opplevd det flere ganger før. Jeg ble møtt av himling med øynene og det virket som om jeg som pasient var en byrde for denne legen. Det er merkelig at man ikke er mer interessert i å faktisk se mennesket, pasienten, som man har fremfor seg. Jeg har flere ganger gått fra en time hos denne legen med følelsen av å være til bry og å bli latterliggjort, og sånn skal det ikke være.

Sykepleierne på laben har jeg derimot kun positive ord om! De er hyggelige, effektive og virker opptatt av å gi pasienten trygg og god behandling.

Dårlig kommunikasjon.Mangler empati.

Jeg opplevde dårlig kommunikasjon fra legens side.Mest hmm.Han klarte ikke å fange opp mine problemer til tross for en nøyaktig beskrivelse fra min side.Mangler empati.Det kan være han hadde en dårlig dag men likevel...

tar seg tid

Har hatt Torset som fastlege i fleire år. Han har vert dyktig og tatt seg tid til å lytte når eg har hatt behov for det. Han har til og med gitt meg fleire timer etter kvarandre, og eg har snakket med han i over 1 time fleire gonger. Han har til tider fungert som psykolog. Han har hjelpt meg med å sette opp ny time for neste gang. Han er effektiv på slikt som er greit å vere effektiv med, men bruker tid på heile mennesket. Henviser raskt til andre om ein ynskjer det, om det er noko han ikkje kan eller er usikker på. Han er flink på å forklare kvifor og korleis slik at ein veit meir om kvifor ein har ein plage, og korleis ein kan kome av med den.

Beste legen jeg har hatt!

Torset er en lege som virkelig hører på dine problemer og en får følelsen av at han genuint ønsker å hjelpe og finne beste løsning. Jeg opplevde at han tok meg på alvor med problemer som ikke er "standard" problemer og tok tak i problemer og løsninger med tanke på hva jeg som pasient ønsket.

På legesenteret fant de alltid tid til timer og dersom det var noe akutt, så kom du til med en gang. Det er svært trist at han kun er Sio-lege og det er vemodig å måtte bytte på bakgrunn av ferdig utdanning.

Anbefaler han på det sterkeste!

Veldig flink og støttende lege!

Herulf Torset har alltid tatt meg seriøst, vist empati og kommet med fornuftige løsninger. Han virker som en veldig flink lege. Jeg er storfornøyd og gruer meg til å bytte lege når jeg slutter på universitetet.

Ikke til å anbefale

Jeg var fornøyd den første gangen jeg var der. Neste gang følte jeg at han ikke tok meg seriøst. Han stønnet da jeg tok opp emnene jeg kom dit for, akkurat som om det var uviktig, og at jeg tok opp tiden hans. Jeg følte meg til bry og turde aldri bestille time der igjen.

Utrolig fornøyd

Har aldri følt at en lege har tatt meg på alvor sånn som Bjerke, uansett hva slags problem du kommer med så tar han ordentlig tak i det. Flink til å lytte, flink til å møte deg der du er.

Beste legen jeg har hatt

Kan ikke forstå de anmelderne som sier at han er dårlig på å kommunisere. Jeg opplever han helt annerledes. Han er ekstremt flink til å lytte og ta deg på alvor og stille spørsmål. Men min diagnose spiseforstyrrelse har jeg opplevd meg selv som en kasteball i helsevesenet inntil jeg fikk han som fastlege. Når andre har gitt meg opp har han fortsatt å henvise meg til andre spesialister og samtidig vært en "psykolog" for meg hvor jeg kan snakke om utfordringene mine og finne løsninger sammen med meg. Det tror jeg er for å forsikre seg om at spesialistene nok en gang ikke gir meg opp. Jeg trenger noen konstante personer å forholde meg til. Han har til og med satt en time på slutten av dagen i tilfelle jeg trengte mer tid, og alltid spurt om det er greit at han henviser meg til steder og gitt forklaring på hvorfor han gjør som han gjør.

Tilstedeværende og tar deg på alvor

Jeg har vært hos Torset tre ganger med samme helseutfordring. Opplevelsen min er at han er ryddig og empatisk, samt at han tar seg tid, selv i en vanskelig eller diffus sak.Jeg har sansen for den direkte måten han kommuniserer på uten mye utenomsnakk, men det passer nok best for de som sier rett ut hva de trenger/mener eller hva de ikke forstår/ikke er enige i. Han har også i mitt tilfelle samarbeidet godt med annet helsepersonell som er involvert i min behandling.

Ikke så god erfaring

Jeg byttet over til Dr. Torset i forbindelse med flytting til Oslo. Uten å lese anmeldelser tok jeg sjansen, og tenkte "en lege er en lege". Har hatt god erfaring med mannlige leger fra tidligere.

Da jeg fortalte hva som feilet meg fikk jeg følelsen av at legen ikke trodde på meg, og ikke hadde forståelse for min situasjon. Det var veldig ubehagelig å åpne seg for han. Da jeg gikk ut fra kontoret hans etter timen var jeg veldig frustrert.

Jeg opplevde at denne legen var mer opptatt av å sette meg i en overordnet "bås" - enn å lytte til mine behov. Desverre ingen god opplevelse, så det ble bytte på meg.

Veldig fornøyd!

Egentlig synes jeg det blir merkelig å "anmelde" helsepersonell på nett, men la gå. Jeg synes ofte leger stirrer mye på skjermen, men de leser seg bare opp på på journal osv - denne legen gjør også det, men han er tross alt på jobb, når han dukker opp fra skjermen, har han plutselig masse oversikt over meg som pasient. Mye mer ryddig enn å høre på min egen livshistorie liksom? Har blitt tatt veldig på alvor her, opplevd empati og kyndig hjelp av både lege og øvrige ansatte på legesenteret. Fikk henvisninger og relativ kjapp hjelp herfra, og det bedret livskvalitetet betraktelig i tiden etterpå. Takknemlig for det! Helt OK å få time, ikke som et lite, lokalt legekontor, men ikke så travelt som de mest trafikkerte heller. Veldig fornøyd.

Ikke fornøyd

Doktor Torset er nok en kunnskapsrik lege, men det hjelper lite når det skorter på det menneskelige ved behandling av pasienter. Er kort i kommunikasjonen, og taster masse på tastaturet. Du føler fort at du er i veien. Er du sjenert, sensitiv, synes det er ubehagelig å gå til legen generelt, eller har legeskrekk, så er ikke dette legen for deg. Synes du er vanskelig å snakke og forklare, blir det ikke lettere her. Han jobber tydelig ut i fra biologiske modeller, og er ikke interessert i psykososiale forhold ved din helse. Velg heller en av de andre studentlegene i sentrum!

Helsesekretærene på legekontoret er forresten ikke spesielt ok å forholde seg til. De er sure og er forutintatte på telefonen, når det faktisk er helt nødvendig med en legetime. Det trekker helhetsinntrykket av SiO helse ned vesentlig.

Kan nevne at du må nærmest ligge for døden for å få sykemelding her. Han er meget gnien på sykemeldingene. Skal aldri tilbake hit.

utrolig god læge

Jeg skiftede til Torset i forbindelse med et alvorligt et-årigt sygdomsforløb - og han har været helt ekstremt dygtig, støttende, rolig, men også meget klar og fast omkring hvad jeg måtte og ikke måtte gøre for at få det bedre. Han har en stor del af æren for at jeg nu er blevet helt rask igen, og jeg tør slet ikke at tænke på hvordan det kunne være gået hvis jeg ikke havde fundet ham som læge. Kan ikke anbefales nok!

superfornøyd!

Dr. Torset er en utrolig flink, oppmerksom lege som ser pasientene sine. Er utrolig fornøy med han, og han har hjulpet meg mye det siste året og tatt alle probleme mine seriøst og hvert til utrolig stor hjelp. kunne ikke hatt en bedre lege!