Dan Michael Nørager Andersen

Tlf: 22 09 88 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dan Michael Nørager Andersen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dan Michael Nørager Andersen

Ikke å anbefale

Har gått hos Dan i ca 4 år, og hatt flere uheldige opplevelser.
Jeg ble pålagt en gynekologisk undersøkelse for å sjekke bl.a. livmorhalskreft. Dette i en alder av 23 år, to år før den ordinære prøvene tas, og uten bekymring fra min egen side.

Ved å beskrive hva jeg bestilte time for gjennom nettbestilling av time, måtte jeg fremdeles tilbake på tre separate timer for å fjerne en føflekk, ta livmorhalskreftprøver og få allergipiller.

Det hele toppet seg ved svangerskapskontroller hvor det ikke en gang ble tatt en graviditetstest i forbindelse med svangerskapet, beskjed om at svangerskapskurs er noe tull og ingen forklaring på hvorfor hvilke tester blir tatt.

Som pasient blir jeg møtt med ovenbærenhet, dårlig tid og dårlig kommunikasjon.

Med andre ord; ikke å anbefale.

Beste legen jeg har hatt!

Har hatt Dan som lege siden 2003,han er den eneste legen som hører etter hva jeg sier!Og følger opp,gir gode råd og forklarer hvis det er noe jeg ikke forstår!Kommer til å ha Dan som fastlege til han går av med pensjon!Anbefaler Dan som lege på det varmeste!

Meget fornøyd

Beste lege siden jeg kom til Oslo i 1977. Løst alle mine behov i forhold til legebehandling og gitt meg gode råd

Hører ikke på alt.

Jeg har vært der for å ta blodprøver og da ble det ikke testet det jeg kom for å teste. Når jeg fikk svarene, så måtte jeg komme inn for en prat. Det hørtes jo veldig alvorlig, noe det ikke var. Da jeg kom inn til ny time ville han teste en verdi om igjen, men som da ikke ble testet tydeligvis, for det var ikke med i prøveresultatene. Dan er hyggelig, men jeg føler ikke helt at han følger opp det jeg bestiller time for.

Hold deg unna.....

Mitt inntrykk av Dan er at han er glad i å tjene penger. Mye penger. Er det en ting han er flink til er det å sette opp oppfølgingstimer på ting som ikke trenger noen oppfølging: Har man eksempelvis tatt en blodprøve er svaret "kom tilbake om 1 uke - så snakker vi om det". (klart du skal betale for det) Han vet veldig godt at svaret kan sendes på mail og at det ikke er noe å snakke om. Dette har jeg opplevd i flere andre sammenhenger. Kom tilbake for småting...... Han tjener jo masse penger på de 2 minuttene du er innom når egenandelen er 201 kroner + penger fra staten. Han setter ikke av så mye tid til pasienten heller. I tillegg er han alltid forsinket - selv om det er den første timen på morgenen. Resepsjonen er heller ikke noe å skryte av.

min gode danske lege

har vært pasient hos Dan siste 10 årene. har bestandigvært hyggelig, og har bestandig følt at jeg har blitt tatt seriøst med mine plager.
Dan er en veldig behagelig lege, som jeg har full tillit til, og som bestandig hører med meg som pasient om jeg er enig i hans mening og råd.
Har aldri hatt noen negativ opplevelse når jeg har vært hos Dan. og kommer til å fortsette å gå til han.

*****

Hva skal til for å gi fem stjerner her?

Hvis en lege alltid er enige med sin pasient hva betyr det? At kunden alltid har rett? Alltid tilgjengelig?

Nylig leste jeg at leger som ligger litt lavt angående pasient tall, hadde lettere for å gi etter deres krav ang. sykemeldinger og resepter på tvilsomme legemidler.

For meg betyr klager på denne siden at min lege ikke er en enkel lege å utnytte, men er bestemt med god moral. Han har etikk, egne meninger og dømmekraft.

Hvis du som leser dette er ute etter en fastlege med kunnskap, autoritet og vilje for pasientens beste, da vil jeg anbefale Dan Michael Nørager Andersen .

Ointresserad

Jag upplever Dr Andersen som en Lege som gör sitt jobb men ikke mer. Det är väldigt liten tid för spørsmål och du får korta svar. Har mest kännt mig i vägen när jag hatt legebesøk. Det sista besøket så lovade han og sende en legeerkæring så att jag kunde ansöka om pengar hos NAV. Trots att jag ringt till Storoklinniken tre gånger för och skynda på legeerkæringen har jag ikke fatt noe svar. Nå har det gått to uke og jag har fått nokk, Jag bytter fastlegen!

Anbefales ikke

- Bestilte time via deres selvbetjeningssystemet med en klar merknad om hva som skulle undersøkes. Møtte opp til time og ble fortalt at den type undersøkelse ikke kan gjøres på dagen, men at en ny time må bestilles. Endte med at jeg møtte opp på legekontoret og betalte full pris for å bestille enda en ny time, til tross for at en klar merknad ble sendt til legen på forhånd.
- Legen bestiller nye timer på eget initiativ.
- Som pasient føler man seg ikke velkommen, og man haster heller med å komme seg ut for å ikke bruke opp tiden hans.
- Etter endte konsultasjoner, får man heller ingen råd eller videre informasjon.

Lite interessert, dårlig tid

Vil absolutt ikke anbefale legen. Var der for første gang denne uken. Jeg er gravid og sliter med diverse symptomer, men etter 20 minutter med registrering sendte han meg ut. Han ba meg om å bestille en ny time for å snakke om de plagene som jeg opprinnelig kom dit for å snakke om.
Alle på storoklinikken virker som de har dårlig tid til pasienter og det er lang ventetid.
Jeg måtte ta blodprøve og ga tydelig beskjed til sykepleieren at venene mine er små og jeg alltid får noe varmt til å holde i for å hente blod. Hennes svar var "VI STENGER SNART OG HAR IKKE TID TIL DETTE". Hun endet opp med å stikke meg flere steder og ødela vener slik at jeg fikk MASSE BLÅMERKER. Jeg har aldri opplevd noen så lite sympatisk og som ikke brydde seg om pasienten overhodet. På toppen av dette viser det seg at de ikke tappet nok blod og de vil at jeg skal komme til en ny time for å gjøre dette på nytt. DET SKJER IKKE!

Styr unna

Vært fastlegen min i ca ett år, først de siste ukene jeg har fått bruk for han. Virker stresset og uten oversikt, uinteressert og gjør kun det som absolutt er nødvendig - men selv dette er ikke alltid nok, når han gir deg som pasient svært mangelfull/feil informasjon om sykdom/diagnose. Personlig ble jeg etter mye om og men sendt til kreftutredelse på Radumhospitalet av Dan - uten en gang å ha fått en liten pekepinn på forhånd om hvorfor jeg skulle dit. Åpenhet er tydeligvis et fremmedord hos Dan, til tross for at jeg har spurt masse uten å ha fått svar.

Avslutningsvis; hvilke leger er det egentlig som har med seg katten sin på jobb? Stakkars allergikere.

Kompetent og rett på sak

God på å se sammenhenger- og dette gir en opplevelse av trygghet. God på å finne frem til riktig sted å henvise en til. Jeg opplever at jeg blir tatt på alvor og at dette er en lege som kan faget sitt.

En kompetent og effektiv lege

Har konsultert Nørager for flere 'lidelser' gjennom årene, og har alltid blitt raskt diagnostisert, behandlet og evt. videresendt til behandling hos spesialist på svært gode sykehus/klinikker. Et vinnende vesen med lun humor, tross tydelig stort arbeidspress. Jeg stoler fullt og fast på ham som min fastlege. Tilbakemeldinger på blodprøver etc. skjer så snart han har mottatt dem.

Ikke en lege å anbefale

Jeg er personen som vanligvis aldri skriver anmeldelser. Jeg er glad 99,5 % av tida. Grunnen til at jeg vil skrive denne anmeldelsen er bare for å advare andre til å styre unna. Jeg har gått dit to ganger og tatt ulike tester, både blodprøver, og MR-bilder. Begge gangene har jeg aldri fått tilbakemelding. Dan virker å være en svært trivelig person, men ute av stand til å lytte noe særlig, eller faktisk spørre hva som er galt. Det føles ut som om du har 30 sekunder på deg, til å si hva som feiler deg. Og alle fysiske undersøkelser som gjøres på kontoret, bruker han ca. 15 sekunder på. Jeg føler meg overhodet ikke sett.

Det er vanskelig for meg å si om manglende tilbakemelding er hans skyld eller systemet sin skyld. Men allikevel har jeg møtt personer som gjør en god jobb, på tross av et system som ikke fungerer.

Frekke folk

Jeg har hatt Nørager som en fastlege i over 10 år. Jeg har ikke vært særlig syk før men nå, da jeg trenger hjelp, har jeg opplevd at det er nesten umulig å få time hos han. Han er alltid opptatt, har ikke ringetid, veldi lite akuttimer. Men det værste som man opplever på Storoklinikken er de folka ved hovedboret... Frekke, man føler seg enda dårligere etter å ha snakket med dem. Jeg har ringt i timevis for å få akuttime og da jeg endelig hadde fått svar sier en ung dame" Ja men for å få en akuttime må du ringe her kl kvart over åtte og du har ikke ringt for vi hadde ikke mange telefoner men nå er kl nesten halv ti så da for du ikke akuttime gå til legevakten vi har legevakter i Norge

Jeg er fornøyd med fastlegen min.

Dan M Nørager Andersen har vært min fastlege i over ti år og jeg har ikke noe å utsette på hans behandling av meg. Han tar meg på alvor som pasient og tvinger ingen behandling eller metode på meg som jeg ikke ønsker. Jeg har bare gode referanser å gi han.

Meget kompetent og hyggelig

Flink til å lytte,og flink til å forklare medisinske sammenhenger. Tar seg god tid til å prate med deg. Også flink til å bruke humor. Tålmodig og bra på å finne riktige konklusjoner hurtig. Han er den dyktigste lege jeg har hatt.

Effektiv og sympatisk lege

Jeg har hatt Nørager Andersen som fastlege i mer enn 15 år og er meget godt fornøyd med hans konsentrerte og faglig effektive, men alltid lune humoristiske stil. Den nettbaserte kontaktflaten klinikken nå har tatt i bruk gjør det enkelt å bestille time, fornye resepter og stille enkle spørsmål til legen, direkte fra PCen. Meget nyttig for alle som har travle hverdager.

Svært kompetent Lege

Har hatt Nørager som fastlege I ca. 15 år og kommer aldri til å bytte. Svært effektiv, men tar seg også tid til å lytte til pasienter med mere kompliserte problemer. Dette kan selvfølgelig føre til at man må vente litt ekstra på sin egen time. Har jeg flere ting som jeg vil ta opp med legen, bestiller jeg dobbelt time. Hvis man kommer til Nørager for å få resept på beroligende/avhengighetsskapende medikamenter uten særskilt grunnlag, bør man velge en annen lege.
Hvis han ikke har nok kunnskap om noe, henviser han raskt og greit til spesialister. Selv har jeg opplevd å få henvisning og behandling på radiumhospitalet for plantar faciett som den andre personen i Norge med samme lidelse. Dette anser jeg som unikt, da min lidelse ansees som kronisk. Men Nørager har interesse av banebrytende forskning og dette har han kunne hjelpe meg med. Jeg har liten forståelse for kritikken han har fått på denne siden.

En sympatisk lege.

Jeg har hatt Dan Nørager Andersen som fastlege i 2 år etter at jeg flyttet til området.
I
denne perioden har jeg vært hos ham flere ganger årlig da jeg har en kronisk sykdom.

Min opplevelse av Nørager Andersen er god. Jeg føler meg vel ivaretatt og oppfølgingen av min situasjon er utmerket. Han er en sympatisk, lyttende lege som tar seg god tid.

Jeg kan godt anbefale både Dan Nørager Andersen og klinikken. Personalet er hyggelige og imøtekommende og nettbasert kommunikasjon og timebestilling fungerer helt perfekt.