Dan Michael Nørager Andersen

Autorisasjon (1994)

25 av 2000

Storoklinikken Telefonnummer22 09 88 8822 09 88 ...
Vitaminveien 7-9 4 Etg, Storosenteret 0485 Oslo
Dan Michael Nørager Andersen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dan Michael Nørager Andersen

En sjelden fugl; empatisk og respektfull

Dan Michael Nørager Andersen har vært legen min i nærmere fire år. Og jeg har holdt han opptatt, hele denne tida. Forskjellige sykdommer har rammet meg, og han har gjort alt han har kunnet, for å hjelpe.
Hvis han ikke har kunnet hjelpe meg sjøl, har han henvist meg videre. Og, han har aldri tvilt på meg, men vist meg respekt og empati.
Jeg har levet noen år, og har hatt noen leger i løpet av livet. Det tok ikke lang tid, før jeg følte meg trygg hos Dan. Det var særlig viktig, siden jeg hadde opplevd overgrep fra den foregående legen.
På grunn av min - noe hanglende - helse, har vi hyppig kontakt. Derfor har jeg blitt litt kjent med Dan.
Vi sees rett før det nye året ringes inn!

Dårlig komunikasjon

Legen bruker en komunikasjon s om ikke fungerer for meg. D.v.s. en lenke man skal klikke inn på , så oppgi mobilnr. , så få melding med "kode" for å logge inn .
Dette har ikke fungert. Jeg sa ifra om dette andre gang jeg var der , men ingenting skjedde...

Kritikkverdig

Undertegnede er 80 år - og hadde nylig fått forskrevet ny hjertemedisin. Pga Corona-situasjonen våget han seg ikke til legekontoret og skrev - med den begrunnelsen - brev til Nørager Andersen 02.03.20 for å forsikre seg om at det ikke skulle være risiko for ‘kollisjoner’ mellom ulike medisiner, faste og sporadiske.

Tidligere erfaringer hadde vist at det kunne gå litt over ’stokk og stein’.

Intet svar.
Purret ham opp med ‘Beskjed’ 30.03.20
Intet svar.
Purret ham opp 03.04.20 med ‘Beskjed’ og kopi av brevet 02.03.20.
Svar 07.04.20: ‘Brev- og papirhenvendelser blir i øyeblikket ikke prioritert så høyt’

I beskjedene ble han bedt om å ringe hvis han ønsket å unngå e-svar.
I løpet av tiden fra han fikk første brev til han svarte 07.04.20 - ca 1 måned senere - hadde det tatt ham få minutter å komme med et e-svar / telefon.

Påsken kom - uten nærmere svar fra Nørager Andersen.

Kritikkverdig! - undertegnedes fastlege i ca 20 år. Huff!

ser ikke mennesker og har ikke medfølelse

opplever legen som lite forståelsefull. stilte ingen spørsmål om hvordan jeg hadde det og var lite behjelpelig med å komme med løsninger eller alternativer på min problematikk. har aldri blitt møtt med så lite varme og empati fra en lege noensinne. fikk inntrykk av at jeg var til bry.

Tar lite hensyn til deg som person. Dårlig tid og kommunikasjon.

Jeg ble først møtt av en "Du har 15 minutter på deg" etter å ha ventet i 25 minutter etter avtalt tid på å få behandling. Han er klar over at vi har lite tid og at det jeg ville prate om ville ta litt ekstra tid.

Med dette i bakhodet, tok han 2 telefonsamtaler uten å si unnskyld en eneste gang underveis i behandlingen. Hver av disse varte rundt 2-4 minutter. Deretter, så gikk han ut for å gjøre noe som ikke hadde noe med meg å gjøre. Dette tok 3 minutter ekstra.

Ut av de 15 minuttene jeg hadde på meg, brukte han 7-9 minutter på å gjøre andre ting.

Kan trygt si at jeg aldri kommer til å dra til denne legen igjen. Jeg ble ikke tatt seriøst og følte ikke at jeg kunne åpne meg. Har aldri opplevd noe slikt.