Siri Annie Åsli

Torshovdalen Legesenter DA

Autorisasjon (2008)

Torshovdalen Legesenter DA Telefonnummer22 09 76 0022 09 76 ...
Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Siri Annie Åsli er en av 561 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Siri Annie Åsli

Vikar på vikar og ingen oppfølging

Diabetes, krever oppfølging og sjekk av medisindoser og andre følger. Med vikar på vikar for Åsli svikter det helt. Ingen vikar med lav stillingsprosent tar ansvar for denne typen pasienter. Tidligere kom inn innkallinger til sjekker regelmessig, siden 2018 eller 2019, med vikarer finnes det ingen ansvarsfølelse, fastlegeordningen blir en vits. Det er alvorlig for pasientens liv og helse.

Erfaren og trygg

Jeg har vært hos Siri siden hun begynte som fastlege, og blir bare mer og mer fornøyd. Hun passer på meg, ringer når det er noe muffins med blodprøver, får meg lagt inn på sykehus når det trengs, og gir god oppfølging på kroniske greier. Hun sier fra når det er noe hun ikke kan så mye om, og det elsker jeg når leger gjør. Det er jo ingen som forventer at hun skal vite alt om alt. Ideelt sett skulle man klonet Siri, for verden trenger flere som henne.

Empatisk, vennlig og varm

Siri er en fantastisk lege og et nydelig menneske. Hun lytter, tar deg på alvor og bryr seg oppriktig om deg. Hun er varm og trygg og jeg føler jeg kan ta opp alle typer problemer. Hun er løsningsorientert og dyktig, tar seg tid og stiller gjerne de ekstra spørsmålene som gjør at jeg føler meg sett. Den beste legen jeg har vært borti og jeg anbefaler henne på det sterkeste.

Skulle ønske det var enklere å få time

Tydelig en populær lege, for det er aldri mulig å få time. Er jeg syk og trenger å gå til fastlegen trenger jeg legetime innen kort tid - ikke 2 uker frem i tid. Har endt opp med å gå til privat lege nesten hver gang, og det blir fort veldig dyrt. Den ene gangen jeg har vært hos Silje på 2,5 år, var jeg fornøyd.

Empatisk, grundig, kunnskapsrik, og ser det store bildet slik en fastlege skal.

Jeg byttet til Siri fra en fastlege som ga meg dårlige råd som gjorde meg sykere. Er så fornøyd med Siri at jeg har beholdt henne også etter at jeg flyttet. Vikar Lise Meland er også helt topp.

Det eneste negative med Siri er at hun er litt stressa på tid, men fordelen er at det betyr at hun sjelden er særlig forsinket. Og det er jo ikke Siri selv som har bestemt lengden på konsultasjonene. For meg med mange helseutfordringer betyr knapp tid at jeg må være litt mer systematisk i timene, jeg lister opp hva jeg trenger hjelp med og så samarbeider vi om å få det unna i riktig prioriteringsrekkefølge. Behovet hennes for å ikke bli så forsinket kan sikkert føles stressende for enkelte.

Siri tar plagene mine på alvor, og utreder der det bør utredes, men er også flink til å ta et skritt tilbake og gi beskjed når hun mener plagen skyldes belastninger og ikke sykdom. Jeg synes hun får til å gjøre det på en måte som gjør at jeg føler meg forstått og ikke avfeid. Hun er god både på fysisk og psykisk helse. Jeg opplever at vi samarbeider godt.
Hun er god på å jekke meg ned når jeg ønsker å dra tilbake for mye på jobb for tidlig. Et stort pluss for en kroniker som må passe litt ekstra på helsa :) Hadde min forrige lege tatt meg like mye på alvor ville jeg trolig hatt bedre helse i dag.

Stort pluss for at hun henviser videre eller lener seg på andre legers uttalelser i tilfeller hvor hun synes hun ikke har nok erfaring, for eksempel avansert stoffskifte-behandling. Så vidt jeg har skjønt er det ikke en selvfølge.
Jeg føler meg trygg, blant annet fordi jeg har opplevd at hun tar skikkelig grep med tett oppfølging når det trengs, f.eks. da jeg var i ferd med å få en infeksjon i operasjonssår.