Elin Hestvik

Vilhelm Bjerknesvei 4-10 5081 Bergen
Tlf: 55 27 71 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Elin Hestvik er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Elin Hestvik

Jeg har aldri møtt henne

Jeg har hatt Elin som fastlege i mange år, men har aldri møtt henne. Enten har hun vært i permisjon eller så har jeg blitt tildelt en annen lege på kontoret fordi ventetiden hos henne er så lang. Ganske frustrerende å aldri få komme til sin egen fastlege.
I tillegg så opplever jeg kontoret som uhyggelig og gruer meg alltid til å ringe dit. Hun ene i resepsjonen er svært utrivelig og har lagt på røret før jeg var ferdig å snakke flere ganger når jeg har ringt for å bestille time eller stille spørsmål.
Hver gang jeg er der, selv om det er tidlig om dagen, så må jeg alltid vente i minst en halvtime etter oppgitt tid før jeg får møte legen. Sist jeg var der måtte jeg vente i over en time før jeg fikk komme inn.
Nå har jeg endelig tatt steget og byttet til et annet kontor. De andre legene jeg har møtt har alltid vært veldig hyggelige og hjelpsomme, men på grunn av ventetiden og resepsjonisten orker jeg ikke å forholde meg til dette kontoret lenger.

Beste legen jeg har hatt!

Hun er en kjempe flink og hjelpsom lege. Hun er også imøtekommende, hyggelig og veldig lett å prate med.

Veldig fornøyd

Hun lytter, er positiv, forstår og er lett å prate med. Jeg føler at hun gir ærlige og gode råd og bryr seg oppriktig om sine pasienter.

Nesten på gråten

Tok kontakt med denne legen for en rekvisisjon til en prøve. Hadde fått beskjed av to andre leger at fremgangsmåten var på den måte mtp min problemstilling. Fikk en utrolig sur mine tilbake, en arrogant og tydelig irritert lege. Hun sa at det jeg hadde fått høre av de andre to legene bare var tull. Nå hadde hun skrevet en henvisninge (i frustrasjon tror jeg) bare for å blidgjøre meg, men jeg veit jeg av erfaring (jobber i helsevesenet selv) at det ofte skinner tydelig igjennom hva hun mener grunnlaget for henvisning, slik at de som skal vudere henvisningen med stor sannsynlighet kommer til å gi avslag. Dessuten ønsket jeg ingen henvisning, men en rekvisisjon på en prøve. Hun kunne som god lege tatt seg litt tid til diskutere frem en bedre løsning, forklart hvorfor det ikke kom til å fungere ect. men var bare kaldt avvisende og tydelig irritert for hjelpen vi søkte (da løsningen vi ønsket i følge henne ikke var den rette). Etter en telefonsamtale følte jeg meg som en liten unge som hadde fått kjeft, lei meg og litt paff, egentlig lyst til å ta igjen, men uten munn og mæle da jeg aldri hadde forventet en slik tone og nedlatenhet. Jeg burde jo sikkert ringe opp igjen, be om en skikkelig samtale på kontoret for å løse opp i dette, men så er løsningen med å bytte fastlege for enkel. Håper at dette var en dårlig dag på jobben, som bare gikk utover meg fordi det ble en irriterende situasjon som hun uten store konsekvenser kunne behandle slik, men syns det er på grensen til hva man skal finne seg i.... Det finnes flust av andre superflinke leger, så med mindre du trenger pediater eller allerede har en god relasjon til denne dama, ville jeg forsøkt å få en annen fastlege.

Anbefales ikke

Har ikke blitt tatt på alvor. Hun ville ikke hjelpe selv om jeg gråt og hadde vont. Det var liksom nok med blodprøve for å finne ut hvorfor jeg har det så vont i magen. Prøvde å komme til henne flere ganger, men ble bare sendt ut. Fikk nok, bytter fastlege!

...

Min opplevelse er at jeg ikke har blitt tatt på alvor. Jeg har ikke følt meg hørt eller fått god nok hjelp. Jeg ønsket henvisning videre, noe hun mente ikke var nødvendig. Hun gikk til slutt med på det, men jeg fikk aldri noen innkalling, hun henviste altså aldri videre. Utrolig useriøst!

Man vet heller aldri hvilken lege man kommer til. Det siste året har det blitt endret tre ganger!

For ikke å snakke om vikaren hennes, Natalya Oppheim(?)! Som var utrolig frekk og ikke kunne stort om medisinfaget. Jeg er 110% sikker på at jeg hadde gjort en bedre jobb selv. Hun skulle helst aldri jobbet som lege!

Det eneste positivet med legesenteret er helsesekretærene!

Flink

Dyktig lege som også er pediater. jobber/jobbet på barneklinikken på Haukeland i tillegg. Et pluss hvis man har barn! Måtte dessverre bytte fastlege da hun gikk i svangerskapsperm., for jeg opplevde vikaren som uhøflig, frekk, og umulig å kommunisere med. Ble avbrutt, overkjørt, og hun ville ikke sykemelde meg fordi hun syns jeg SÅ for frisk ut.

BEST!

ho er den beste legen jeg har hadd. har ønsket at jeg har ikke byttet, Men da ho hadde permisjon , hennes virka var altfor dårlige.. vet ingenting om medisin. De må alltid "googled" for å gi råd... derfor nødt å bytte. Lege Elin Hestvik er veldig dyktig. veldig bestem. og god lytter, ta pasienter alvor. vil gjerne har ho tilbake som min fastlege. :)