Tore Reymert Stakkevold

Tlf: 55 55 09 55 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Tore Reymert Stakkevold er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tore Reymert Stakkevold

Tydelig og ryddig lege

Ble overført til Stakkevoll da min fastlege sluttet. Stakkevoll er alltid interessert i å få svar på hva som er galt og henviser gjerne til spesialister, ber deg komme på oppfølgingstime. Legesekretærerene er utrolig hyggelige og hjelpsomme og svært flinke med barn. Kommer rask til og akutt time på dagen. Eneste minusene er at det ofte er lang ventetid i telefonen, og ventemusikken er redselsfull - de kunne med fordel bare hatt vanlig ringelyd...

Må våge å se hele mennesket

Vennlig og hyggelig.

Vegrer seg for å gå inn i sakens fulle kompleksitet, men sender raskt videre til spesialist. Spesialisten ber deg gjerne drøfte saken med fastlegen igjen, mens fastlegen mener spesialisten bør ta over. Legen ser ikke pasienten som et helt menneske, og nåværende vikar, som har en mer helhetlig tilnærming, har en vanskelig jobb med å ta igjen etterslepet.

Det er vanskelig å få time, og kontorpersonalet gir uttrykk for at man er vanskelig når man ønsker å finne et tidspunkt som passer med arbeidstid, også dersom man skal finne time en måned fram i tid. Det forventes også at man kommer tilbake neste dag midt i arbeidstiden for å ta blodprøver ol. Dette kan man ikke forvente å kunne ta i etterkant av legetimen. Lite forståelse fra kontorpersonalet for at det å være i arbeid og oppleve mestring i noen tilfeller bidrar til bedre helse og må være en integrert del av behandlingen. Du må være ganske frisk for å få god hjelp her, og helst vite helt konkret hva du trenger av legen på forhånd. Ellers risikerer du overbehanding på enkelte områder, mens andre viktige perspektiv blir glemt.

elendig

ringer kontoret
får kontakt
de legger på fordi legen er på ferie

måtte også krangle med stakkevoll en gang for å få sendt inn hendvennelser til spesialister

ikke den beste legen jeg har hatt

Jeg liker Tore som person, men angrer på at jeg har brukt så mye tid som pasient hos han.

Over de siste år har jeg hatt lit problemer med underlivet, noe som jeg følte Tore var veldig sjenert i å snakke om, som gjorde at jeg også ble sjenert, noe som aldri hadde skjedd meg med noen som helst annen lege.

Tores svar på mine problemer var alltid at jeg hadde urinveisinfeksjon, og jeg fikk behandling for det flere ganger, selv om det aldri hjalp med mine symptomer. Jeg spurte om han kunne henvise meg til en gynekolog, men dette mente han var unødvendig.

Den ene gangen Tore sendte meg til en spesialist var når jeg hadde et stor eksem på øyelokk som hadde vart i flere måneder før jeg søkte hjelp. Tore mente at jeg burde gå til øyelegen med dette, selv om jeg protesterte at det var huden min og ingenting å gjøre med øyene. Etter 18 måneder på ventelisten fikk jeg endelig time hos øyelegen som ble veldig overrasket over at jeg kom siden han ikke kunne hjelpe meg med hudproblemer. I de 18måneder jeg måtte vente ble eksemen bare verre og spre over andre deler av ansiktet mitt. Lurer fortsatt på om jeg burde forlange kompensasjon fra Tore, for de pengene jeg har kastet bort på øyelegen og den unødvendig lange tiden jeg måtte leve med eksem.

Det jeg liker ved Tores legekontor er at de har e-portal. Det er veldig praktisk å kunne fornye resept online uten å måtte oppmøte selv. Problemet er at man ikke noe form for bekreftelse når man får et nytt resept, slik at jeg ventet på et resept i flere uker uten å vite at det allerede var tilgjengelig.

Det siste som kunne forbedres er at man må først møte opp personlig for å oprette et e-portal konto. Dette visste jeg ikke så jeg brukte flere timer på telefon som aldri ble tatt for å spørre om hvordan jeg kan bestille time. Sækreteren er tydligvis ikke interessert i å ta telefonen, og jeg må alltid vente for at hun kommer tilbake fra pausene sine når jeg møter opp personlig.

Er veldig glad for at jeg byttet fastlegen min nå!

Særdeles hyggelig!

Jeg har gått til Dr Stakkevold i mange år, men må dessverre bytte lege da jeg flytter hjem igjen. Dr Stakkevold er en særdeles hyggelig lege. Han er ung og kan veldig mye. Han har flere ganger vært til god hjelp. Han tar seg tid og forklarer alt han gjør på en god måte.

Dyktig, reflekterende og direkte :-)

Liker han veldig godt! Pleier å grue meg til legebesøk, men gjør ikke det lengre :-)

Dårlig førsteinntrykk, da han var forsinket og derav veldig stresset.. Synes man skal få de minuttene man betaler for og ikke føle deg til bry når du er der. Burde kanskje telt til ti og pustet dypt før han tok inn neste, men så at han er ung og sikkert derfor litt ny? Ble videresendt til "en i fagfeltet", men var ikke alvorlig. Litt kjedelig, da jeg egentlig ikke trodde det var alvorlig, men bare spurte om det i tillegg til noe annet jeg gikk for, så var litt penger og tid ut av vinduet syntes jeg.. Måtte jo gå og sjekke når det virket på han at det var alvorlig, men fint han tar alt seriøst.
Følte det var litt ubehagelig å bli plassert rett ved siden av han mot han, i hvert fall ved første møte, mens han kunne sitte trygt mot en pult- har ikke opplevd det før? Sikkert plassert slik for å møte pasienten bedre, men følte meg mer utsatt egentlig. Kan hende det bare var uvant..

Andre gangen var han kjempehyggelig. Rett på sak som sist, ikke noe rundt grøten, kanskje litt direkte, men synes det er like greit. Ikke mulig med missforståelser, han gjentar hva han tror du mente, med egne ord. Foreslår muligheter for både tilstander og årsaker istedenfor å si "sånn er det", venter på svar fra deg, noe som er et kjempepluss! God dialog :-) Virker som om han faktisk bryr seg! Får inntrykk av at han vet mye, har ikke måttet slå opp noe i bøker slik jeg har opplevd at leger har gjort på relativt vanlige ting/sykdommer (kan hende jeg har hatt litt uflaks med leger før..). Fint å ha en ung, sporty lege med litt liv i synes jeg, da jeg også er ung, og føler han møter meg bra som pasient.

Måtte derimot vente utrolig lenge begge gangene, men skal ikke si sikkert hvor lenge..Er ikke ofte hos lege, så vet ikke hva som er vanlig tid å vente heller, men kommer ikke til å bytte av den grunn.

Flink lege

Veldig trygg lege. Anbefalles sterkt. Rolig, tar seg tid, forklarer godt. Han henviser når det er nødvendig. De ansatte på kontoret er veldig hyggelige.

Kjempefornøyd!

Jeg er meget godt fornøyd med dr Stakkevold som fastlege. Han er faglig flink, forklarer bra og jeg føler med godt ivaretatt. Kan trygt anbefale han til andre!

dårligste legen som finnes

Stiller diagnose helt uten å undersøke nøye, tar aldri på pasienten, vil ikke gå inn i problemet. skulle aldri vært lege.

Flink lege

Har hatt han som lege i 2 år, og er veldig fornøyd med han. Er til stede, flink og hjelpsom. Gir meg beskjed på prøvesvar som avtalt. Er også veldig fornøyd med hjemmesiden deres, der man kan bestille time og be om nye resepter.

En lege jeg aldri ville anbefalt!

Denne legen gir meg ingen følelse av å være ivaretatt, heller ingen tillit og trygghet. Han er mest opptatt av å se på PC'en og viser meg ryggen istedenfor framsiden. Hvis jeg prater mens han er ivrig med tastaturet, lar han bare være å svare, Influensa med sine symptomer er han god på, men har jeg andre plager er han som oftest veldig usikker. Har ved flere anledninger spurt undertegnede om hva jeg mener og fulgt mine råd. Snill og grei kan man kanskje si da, men hvor blir tryggheten av? Ikke velg denne legen hvis du ønsker en trygg, kunnskapsrik og menneskelig lege.

Burde bli flinkere med pasientkontakt!

Har ikke hatt ham som lege lenge, men en ting jeg har erfart er at han har en del problemer med pasientkontakt. Det virker som han ikke klarer å lytte til pasienten og se på pasienten når pasienten forsøker å fortelle noe. Når noe man skal ta opp er vanskelig er det veldig vondt å ikke bli sett. At legen bare ser på pc-skjermen sin og sier ha det bra før man føler man har fått fram det man vil formidle er vondt.

Dyktig lege

Har hatt flere helseplager den senere tid, og hver gang jeg går til Dr Stakkevold blir jeg grundig undersøkt. Han bruker god tid, hører på meg og henviser meg videre om det er behov. Han er ryddig og oppfølgende.

Kjempedyktig og hyggelig

Stakkevold er kjempedyktig lege og holder seg godt oppdatert. Ganske hyggelig også. Jeg er også svært fornøyd med kommunikasjon med ham, både ansikt til ansikt og via e-portal. Liker også de hyggelige folka som jobber i resepsjonen. Anbefales!

Lyttende lege

Svært fornøyd med Stakkevold som fastlege. Han hørte på hva jeg hadde å si, lot meg ta de prøvene jeg ville ta, og tok ekstra telefoner for å tale min sak. Med følelse av ikke å bli hørt av min tidligere fastlege må jeg si at dette var utrolig befriende! Eneste grunn til at jeg nå bytter er at jeg flytter fra fylket. Tusen takk for god oppfølging!

Bedre og bedre

Har hatt Stakkevold siden jeg ble "tvunget" da forrige legen solgte praksisen. I begynnelsen var jeg ikke særlig fornøyd, han virket stresset. Men jeg må si han har kommet seg veldig og blitt en bedre og bedre lege med erfaring.

Kontakter deg om det er noe gale med prøvesvar og kommer med anbefalinger og oppfølgning.

Hyggelige er de i resepsjonen også. Som oftest punktlig til timene også.

Får time på dagen om det er akutt. Er ikke legen til stede er den andre legen på praksisen også veldig flink.

Skal jeg si noe "negativt" kunne de kanskje oppgradert venterommet litt, det er litt traust og kjedelig.

Utrolig hyggelig lege!

Har nylig skiftet lege til Dr Stakkevold. Har gått til han 2 ganger, og er veldig fornøyd. Han er veldig positiv, og lett å snakke med. Han forklarer godt, og følger opp prøvesvar. Lett å få time, og veldig deilig at man kan gjøre det på hjemmesiden til legesenteret.

Hygglig lege

Lett å snakke med. Kommer raskt til. Forstår meg godt. Gir gode råd og forklarer med enkle ord. Anbefalles

Flink lege

Jeg har hatt noen problemer som jeg har kviet meg å ta opp med andre leger. Der jeg bodde før var det kun eldre leger. Etter et par besøk hos Dr Stakkevold, følte jeg meg trygg på at han ikke ville dømme meg. Han var meget lett å snakke med om mine plager. Han dømte meg ikke i det hele tatt, lyttet på meg. Jeg følt meg trygg og ivaretatt. Han var forklarte godt, og henvist meg videre til riktig spesialist.

Hyggelig lege

Har hatt Dr Stakkevold i over 2 år, og han har vært ytterst hjelpsom. Både for meg og min familie. Bor langt unna, så hadde tenkt å bytte lege når han begynt, men veldig glad jeg ble. Anbefalles