Elisabeth Helene Rud

Allmennlegespesialist, fastlege og ortopedisk kirurg

• Allmennmedisin
  • Ortopedisk kirurgi

Autorisasjon (1989)

Elisabeth Helene Rud er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elisabeth Helene Rud

Lege besøk

Fem min etter legebesøket gikk jeg rett inn og byttet lege. Det er mye som kan bli bedre, hun gir ikke tid til pasientene sine og er spydig rett og slett uhøflig. Jeg gråt og ble virkelig lei meg av behandlingen jeg fikk fra henne.

styr unna

Har over flere år vært lite fornøyd. Ved siste besøk ventet jeg over 40 min på å komme inn, og timen varte i 4 min, ingen unnskyldning kommer.
Hun er rask og effektiv om du skal ha en henvisning eller fjerne en føflekk, ta en blodprøve, fornye en resept.
Utover dette viser hun ingen interesse, ingen oppfølgingsspørsmål, aldri en kontroll time. oppfattes stort sett som sur, du føler du forstyrrer henne og kaster bort hennes tid. Hun sitter alltid med hodet vendt mot datamaskinen sin.

Jeg har byttet fastlege nå, noe jeg skulle gjort for lenge siden.

Kjemper for pasientene sine

Har hatt Elisabeth som fastlege til meg og barna mine i 10 år, og er lei for at jeg måtte bytte på grunn av flytting. Hun fremstår som veldig effektiv, kan kanskje oppleves litt skarp for noen, men opplever at hun har en stor varme for pasientene sine i bunnen. Hun har tatt mine behov som pasient veldig på alvor og virkelig stått på for å kjempe mine "saker" i systemet met det som trengs av henvisninger, attester m.m. Det går også raskt å få time, og hun svarer på e-konsultasjoner og reseptfornyelser innen få timer. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Styr unna

Hun hørte ikke meg som pasient når jeg var på mitt mest sårbare (depresjon) hun var kald og ga uttrykk for at hun ikke trodde på meg. Følte hun stresset fryktelig med tid. Hun gjorde meg bare sykere. Opplevde henne som kald lege, med null empati. Enig med de som skriver ovenfra og ned holding

Trygg og løsningsorientert

Elisabeth har fulgt meg tett opp gjennom ti år og er den beste fastlegen jeg har vært i kontakt med. Hun er direkte, løsningsorientert og kunnskapsrik, samtidig som hun er oppdatert på journalen og situasjonen til enhver tid. Føler meg alltid lyttet til og godt ivaretatt.