Elisabeth Helene Rud

Nedre Grefsen Legegruppe
Disenveien 31 0587 Oslo
Elisabeth Helene Rud er en av 544 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elisabeth Helene Rud

Har aldri møtt en så kald person/lege tidligere

Noen må fortelle henne hva pasient psykologi er og hvor stor effekt den har når det gjelder å begandle en pasient.
Ambefales dessverre ikke.

Trygg og kunnskapsrik

Har tatt hele familien min på alvor og er alltid imøtekommende og lyttende. Litt vanskelig å komme til, til tider, men alltid positive erfaringer med henne.

Dette er en tilbakemelding til resepsjonen m.m. og ikke lege

Jeg er i grunn fornøyd med min lege, det jeg er frustrert over er serviceinnstillingen til de i resepsjonen - i går satt jeg bare i kø utover en time og måtte til slutt bare legge på da telefontiden var over. I dag ringte jeg tidlig i telefontiden (et lite vindu) for så å bli lagt på fra deres linje slik at jeg måtte ringe opp igjen, kø igjen. Trodde jeg hadde kommet feil da jeg fikk et barnlig "hei!" uten noe presentasjon av hvor jeg hadde kommet. Fikk ikke bestilt noe lab-prosedyre, da hun ikke "visste hvordan man gjorde det", jeg sa det må da være noen på huset jeg kan snakke med som kan reservere en time, men hun sa "nei", de er opptatt (!). Maken til uprofesjonelt sted skal man lete lenge etter! Jeg måtte bare legge på da denne legesekretæren ikke kunne hjelpe meg med noe, ei heller kunne hun sette meg i kontakt med noen. Helt utrolig. Jeg hadde noe akutt jeg måtte ha gjort på lab, og fikk til svar at hun var den eneste der og "hun kunne det ikke". Aldri sett verre serviceinnstilling og holdning til pasienter. Jeg sa jeg hadde krav på helsehjelp og hadde fastlege der og hun bad meg dra til legevakten! Jeg bad henne be noen ringe meg som kunne besvare henvendelsen og hun sa de skulle ringe i løpet av dagen- selvfølgelig ringte ingen, som jeg forventet. Så dårlig service at jeg nå vurderer sterkt å bytte fastlege ene og alene pga "front office" -personalet. Venterommet er også nitrist, skiltene er fulle av språkfeil (det samme med hjemmesiden). Noen bør ta tak i service, estetikk i venteværelset samt språkvask for å heve profesjonaliteten.

Hyggelig og grundig

Gruet meg til timen etter å ha lest alle negative evalueringer, men ble positivt overrasket.

Hyggelig lege som var veldig grundig i undersøkelsene og tok meg på alvor som pasient.

Dyktig, imøtekommende og kunnskapsrik

Elisabeth tar seg tid til å lytte på hva du ønsker å formidle, hun har gode kunnskaper for å sette diagnose, hun er oppdatert på helseinformasjon fra web, og hun responderer med god behandling, enten i form av resept, analyser eller videresending til spesialist.