Elisabeth Helene Rud

Disenveien 31 0587 Oslo
Elisabeth Helene Rud er en av 567 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elisabeth Helene Rud

Kjemper for pasientene sine

Har hatt Elisabeth som fastlege til meg og barna mine i 10 år, og er lei for at jeg måtte bytte på grunn av flytting. Hun fremstår som veldig effektiv, kan kanskje oppleves litt skarp for noen, men opplever at hun har en stor varme for pasientene sine i bunnen. Hun har tatt mine behov som pasient veldig på alvor og virkelig stått på for å kjempe mine "saker" i systemet met det som trengs av henvisninger, attester m.m. Det går også raskt å få time, og hun svarer på e-konsultasjoner og reseptfornyelser innen få timer. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Styr unna

Hun hørte ikke meg som pasient når jeg var på mitt mest sårbare (depresjon) hun var kald og ga uttrykk for at hun ikke trodde på meg. Følte hun stresset fryktelig med tid. Hun gjorde meg bare sykere. Opplevde henne som kald lege, med null empati. Enig med de som skriver ovenfra og ned holding

Trygg og løsningsorientert

Elisabeth har fulgt meg tett opp gjennom ti år og er den beste fastlegen jeg har vært i kontakt med. Hun er direkte, løsningsorientert og kunnskapsrik, samtidig som hun er oppdatert på journalen og situasjonen til enhver tid. Føler meg alltid lyttet til og godt ivaretatt.

Nøye og dyktig

Dr. Rud er svært kompetent og nøye. Hun er effektiv, og bryr seg om sine pasienter- men er ikke «dullete». Hun oppleves som veldig samvittighetsfull og følger opp.

Til nå min beste fastlege

Jeg er der ikke så ofte, men de gangene jeg er til konsultasjon, så får jeg strålende oppfølging.
Hun er nysgjerrig, flink og setter i gang alle prosesser som jeg kan forvente. Jeg opplever hun som faglig flink. Jeg liker at hun er litt kjapp i replikkene og har gode sosiale ferdigheter og ikke minst humor (der det passer seg).