Nedre Grefsen Legegruppe

Kontakt

Disenveien 31 0587 Oslo
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
(68)
68 vurderinger
Tilgjengelighet
(51)
51 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(45)
45 vurderinger
Service
(40)
40 vurderinger

Siste vurderinger av Nedre Grefsen Legegruppe

Dette er en tilbakemelding til resepsjonen m.m. og ikke lege

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg er i grunn fornøyd med min lege, det jeg er frustrert over er serviceinnstillingen til de i resepsjonen - i går satt jeg bare i kø utover en time og måtte til slutt bare legge på da telefontiden var over. I dag ringte jeg tidlig i telefontiden (et lite vindu) for så å bli lagt på fra deres linje slik at jeg måtte ringe opp igjen, kø igjen. Trodde jeg hadde kommet feil da jeg fikk et barnlig "hei!" uten noe presentasjon av hvor jeg hadde kommet. Fikk ikke bestilt noe lab-prosedyre, da hun ikke "visste hvordan man gjorde det", jeg sa det må da være noen på huset jeg kan snakke med som kan reservere en time, men hun sa "nei", de er opptatt (!). Maken til uprofesjonelt sted skal man lete lenge etter! Jeg måtte bare legge på da denne legesekretæren ikke kunne hjelpe meg med noe, ei heller kunne hun sette meg i kontakt med noen. Helt utrolig. Jeg hadde noe akutt jeg måtte ha gjort på lab, og fikk til svar at hun var den eneste der og "hun kunne det ikke". Aldri sett verre serviceinnstilling og holdning til pasienter. Jeg sa jeg hadde krav på helsehjelp og hadde fastlege der og hun bad meg dra til legevakten! Jeg bad henne be noen ringe meg som kunne besvare henvendelsen og hun sa de skulle ringe i løpet av dagen- selvfølgelig ringte ingen, som jeg forventet. Så dårlig service at jeg nå vurderer sterkt å bytte fastlege ene og alene pga "front office" -personalet. Venterommet er også nitrist, skiltene er fulle av språkfeil (det samme med hjemmesiden). Noen bør ta tak i service, estetikk i venteværelset samt språkvask for å heve profesjonaliteten.

Hyggelig og grundig

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Gruet meg til timen etter å ha lest alle negative evalueringer, men ble positivt overrasket.

Hyggelig lege som var veldig grundig i undersøkelsene og tok meg på alvor som pasient.

Dyktig, imøtekommende og kunnskapsrik

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Elisabeth tar seg tid til å lytte på hva du ønsker å formidle, hun har gode kunnskaper for å sette diagnose, hun er oppdatert på helseinformasjon fra web, og hun responderer med god behandling, enten i form av resept, analyser eller videresending til spesialist.

Dårligste legen jeg har vært i møte med

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Kun hatt henne for sønnen min(han var vel 4-5 år), da fastlegen på samme kontor var borte.
Han hostet endel hele uka med kun svak feber og ikke vondt noe sted, men da det var fredag ville jeg utelukke bakteriell infeksjon.(unngå legevakt i helgen;)
Kommuniserte dette til henne og la til han hadde vært i godt humør, god apetitt og hadde hatt NULL behov for smertestillende hele uka..kun hosten jeg ville sjekke ut..
Ble en liten blodprøve, for å sjekke ut type infeksjon. Ellers var det eneste hun var opptatt av å repetere; "Bare fortsett å gi smertestillende. Ikke noe å være forsiktig med. Bruk smertestillende, om det er antydning til feber." Fulgt opp av; "husk at det bare er å bruke smertestillende" etcetc
Prøvde å si, som jeg allerede hadde sagt, at det ikke hadde vært nødvendig, da gutten var i rimelig god form, men det gikk vel ikke inn i ene øret engang, før det forsvant ut det andre.. "*Ikke vær redd for Paracet, bruk Paracet" (noe unødvendig når det ikke er behov, samt at det finnes rimelig mange studier på at bruk av disse medikamentene ikke bør overdrives, da det jo er endel bivirkninger, spesielt på lengre sikt og spesielt mtp barn)

Hun ringte meg Tirsdagen etter, for å gi prøveresultatene(det skal hun ha, nøye med oppfølging). Men samtalen var vel ca: "Hei, prøvene ser bra ut, intet bakterielt eller influensa. Men, bare fortsett å bruke Paracet en stund til."

Ble rimelig paff..svarte vel kort at "nå har han jo vært i bhg siden Mandag og ikke hatt behov for Paracet gjennom hele sykdomsperioden så..."

Helt utrolig. Er fastlegen borte en annen gang,(alle resterende leger på kontoret der er bra) drar jeg heller på legevakta enn å møte opp hos henne.
Og ja, enig med andre her; ovenifra og ned holdning, hører egentlig ikke på hva man sier.
Tragikomisk opplevelse..måtte bare le av det..

Totalt uinteressert og kald

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Jeg har sjelden vært hos legen siste 2 årene. Bare fordi hun er så uinteressert. Mange tilfeller der timen er over på 5-10 min. Selv om jeg prøver å snakke litt dypere om ting. Det verste er når jeg ble nektet å ta med sykemeldingen min fordi jeg ikke kunne betale på stedet. Eller nå som jeg har brukket ankelen. Så spurte jeg bare om en dags sykemelding, for den ene dagen før jeg hadde røntgen på sykehuset. Sa jeg hadde nok av legeutgifter og klarte ikke komme meg helt opp til legen med benet. Nei skulle absolutt komme helt opp å betale for både reise og time for en dag med sykemelding. Hun viser mistillit til sine pasienter. Å jeg føler hun ikke tar meg seriøst. Har grua meg til å dra til legen. Nå er det endelig slutt på det. Håper min nye lege er bedre. Å tar seg mer tid til meg