Nedre Grefsen Legegruppe

Disenveien 31 0587 Oslo

Siste vurderinger av Nedre Grefsen Legegruppe

Burde pensjonere seg

Lege: Dag Jerkø Skrevet

Hver gang jeg er hos han har han veldig dårlig tid, eller er veldig stressa og virker generelt irritert for at jeg er der. Når jeg har vært hos han er han i tillegg enig i alt jeg sier, hvis jeg sier at jeg for eksempel mistenker eksem, noe det er tydelig at han gjør bare fordi han vil det skal gå fortere. Jeg skulle ta ut en p-stav som hadde virket i 3 år (maksimal virketid). Det viste seg at p-staven måtte opereres ut, og han hadde henvist meg videre til en privat klinikk, som legesenteret tydeligvis hadde en spesiell økonomisk avtale med. Der hadde jeg fått time 5 måneder frem i tid. Så jeg bestilte en ny time hos Dag Jerkø, for å diskutere en eventuell ny henvisning til en kirurgisk avdeling det ville gått fortere med. Først og fremst prøvde han å kaste meg ut etter fem minutter. Og i stedet for å prøve å hjelpe meg svarte han hånlig; «du må da kunne ta noen telefonsamtaler selv». Jeg svarte at jeg ikke hadde trengt å ta telefonsamtaler dersom jeg i utgangspunktet kunne fått tatt ut p-staven min hos legen min, eller blitt henvist til en plass med kortere ventetid. Han nektet å henvise meg til noen med kortere ventetid. Jeg skal bytte lege så snart som mulig.

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet

Har tatt hele familien min på alvor og er alltid imøtekommende og lyttende. Litt vanskelig å komme til, til tider, men alltid positive erfaringer med henne.

Dette er en tilbakemelding til resepsjonen m.m. og ikke lege

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet

Jeg er i grunn fornøyd med min lege, det jeg er frustrert over er serviceinnstillingen til de i resepsjonen - i går satt jeg bare i kø utover en time og måtte til slutt bare legge på da telefontiden var over. I dag ringte jeg tidlig i telefontiden (et lite vindu) for så å bli lagt på fra deres linje slik at jeg måtte ringe opp igjen, kø igjen. Trodde jeg hadde kommet feil da jeg fikk et barnlig "hei!" uten noe presentasjon av hvor jeg hadde kommet. Fikk ikke bestilt noe lab-prosedyre, da hun ikke "visste hvordan man gjorde det", jeg sa det må da være noen på huset jeg kan snakke med som kan reservere en time, men hun sa "nei", de er opptatt (!). Maken til uprofesjonelt sted skal man lete lenge etter! Jeg måtte bare legge på da denne legesekretæren ikke kunne hjelpe meg med noe, ei heller kunne hun sette meg i kontakt med noen. Helt utrolig. Jeg hadde noe akutt jeg måtte ha gjort på lab, og fikk til svar at hun var den eneste der og "hun kunne det ikke". Aldri sett verre serviceinnstilling og holdning til pasienter. Jeg sa jeg hadde krav på helsehjelp og hadde fastlege der og hun bad meg dra til legevakten! Jeg bad henne be noen ringe meg som kunne besvare henvendelsen og hun sa de skulle ringe i løpet av dagen- selvfølgelig ringte ingen, som jeg forventet. Så dårlig service at jeg nå vurderer sterkt å bytte fastlege ene og alene pga "front office" -personalet. Venterommet er også nitrist, skiltene er fulle av språkfeil (det samme med hjemmesiden). Noen bør ta tak i service, estetikk i venteværelset samt språkvask for å heve profesjonaliteten.

Hyggelig og grundig

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet

Gruet meg til timen etter å ha lest alle negative evalueringer, men ble positivt overrasket.

Hyggelig lege som var veldig grundig i undersøkelsene og tok meg på alvor som pasient.

Dyktig, imøtekommende og kunnskapsrik

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet

Elisabeth tar seg tid til å lytte på hva du ønsker å formidle, hun har gode kunnskaper for å sette diagnose, hun er oppdatert på helseinformasjon fra web, og hun responderer med god behandling, enten i form av resept, analyser eller videresending til spesialist.