Einar Skeivik

Autorisasjon (2006)

Einar Skeivik er en av 14 fastleger i Randaberg

Siste vurderinger av Einar Skeivik

Den perfekte fastlegen

Einar Skeivik er særs kunnskapsrik, han er venleg, har godt humør og kan både lytta og forklara. Kort sagt så stolar eg hundre prosent på han. Den perfekte legen

Dømmende og hovmodig.

Ikke kom inn med hettegenser og lue, da blir du sett ned på og dratt under kammen med alle hans tidligere dårlige erfaringer med mennesker som sliter med rus.

Føler meg ikke hørt

Har i bunn og grunn oppfattet at Einar er en god lege. Men av og til føles det ikke ut som om han interessert i å hjelpe. Kom inn for å spørre om jeg kunne bli henvist til en psykolog pga Mental helse, fikk da beskjed om at problemene mine ikke var seriøse nok. Men føler kanskje dette er fordi jeg er en litt yngre jente, og ikke tar meg seriøst nok. Har også andre problemer jeg har tatt opp, men får ikke noe særlig hjelp til dette helger, blir bare slengt på meg flere og flere vitaminer jeg ikke hår råd til.

Foreståelsesfull lege som lytter til det du har å si

Veldig koselig lege, og du føler du blir hørt. I noen tilfeller følte jeg kanskje at han hører litt "for mye" på meg, og kommer med litt lite informasjon selv. Han ga meg de løsningene jeg selv foreslo.
Når jeg spurte om p-piller ga han meg også veldig lite informasjon; han ga meg de "mest vanlige" pillene, og jeg måtte selv spørre om det var minipille eller kombinasjonspille han ga meg. Han spurte ikke om jeg har migrene med aura, selv om man ikke skal få p-piller med østrogen hvis man har det. Det visste jeg selv pga samtale med gynekologen, og måtte selv passe på at han ikke ga meg dette.
Jeg forstår godt at man ikke kan vite alt som en allmenlege, men jeg syns likevel at han bidro med litt lite informasjon. Likevel stort pluss at han hører på pasienten, det var hovedgrunnen til at jeg byttet til han. Jeg skifter nå kun fordi jeg flytter.
Litt vanskelig å få time, da de ikke har noen online ordning lenger (pga stor pågang av covid-hendvendelser) og ikke er tilknyttet Helsenorge. Det har vært det mest negative for meg, som foretrekker å fornye resepter og bestille timer over nett.

Tilstede

Etter å ha skifta lege, etter 20år kom jeg til en lege som virkelig er tilstede, å fokuserte på meg og ikke datamaskinen. Einar er en jordnær, ærlig og lyttende lege som jeg opplever kaller `en spade for en spade`. Han har tatt meg hvertfall, seriøst på mine helseproblem