Anja Sandnes Fosse

Tlf: 55 33 68 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anja Sandnes Fosse er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Anja Sandnes Fosse

Litt lite empatisk

Selve legekontoret, Krambua Legesenter fungerer bra. Spesielt med hvor raskt man får time.

Men Dr. Fosse spiller en litt tøff rolle. Hun stiller få spørsmål, og undersøker bare det hun må/du spør om. Hun er smilende og grei, men når man blir emosjonell eller forteller om plager blir hun unnvikende og kanskje litt skeptisk.

Jeg tror hun har stort potensiale, men trenger kanskje selvtillit/veiledning til å bli en raus og empatisk lege som klarer å se pasienten.

Trygg, kunnskapsrik, veldig flink med barn

Måtte til Fosse med vår sønn på 9 mnd. pga. sykdom. Han var ikke noe god i magen. Dette tok hun veldig seriøst, har fått meget god oppfølging i ettertid.

Oppleves trygg og kunnskapsrik.
Veldig flink med barn.

Misfornøyd

følte aldri at jeg ble tatt på alvor. Gruet meg til å fortelle henne om problemer da hun fikk meg til å føle meg dum. Har fått bytte til en lege som hører på det jeg har å si.

Dyktig og flink lege.

Anja Fosse er en dyktig,skarp og ikke minst trygg lege.
Begynte hos Dr.Fosse,da hun var vikar for min fastlege i 1 år.
Hadde da hatt min daværende fastlege siden 2003.
Til å være en nyutdannet lege Dr.Fosse og med min sykehistorikk med rygg og kirurgi har jeg aldri opplevd bedre oppfølging.
Hun kan være streng,men på rett måte!
Dr.Fosse får ting gjort,hun går ikke rundt grøten.!

Hyggelig person på første øyekast, men...

Jeg hadde min første svangerskapskontroll hos Anja. Alt gikk bra under kontroll. Men etterpå fikk jeg en faktura på 114NOK. Jeg ble ikke informert av legen at jeg skal betale noe. 59NOK av dette var ekspedisjongebyr i tilknytning til henvisning til ultralyd og 55NOK var fakturagebyr. Jeg betalt ingenting i den første graviditet derfor var det veldig rart.
Jeg sender en klage til Helsedirektoratet. En slik praksis mener Helsedirektoratet er feil. De mener at legen uansett ikke både kan kreve ekspedisjonsgebyr og fakturagebyr. Også, jeg ikke skal betale noen egenandel når jeg går til svangerskapskontroll hos min fastlege. Dette dekkes fullt ut av folketrygden. Videre, fastlegen kan kun kreve fakturagebyr dersom pasienten ønsker å motta faktura.
Jeg vet ikke om det er bare Anja's dårlig kunnskap når det gjelder pasienters rettigheter, eller generelt urettferdig tjeneste av den legesenter der hun arbeider. Sekretæren ved den legesenter var ikke veldig hyggelig når jeg fortalte henne at jeg har rett til å nekte betaling.

Helt ok

Stort sett ikke så lang ventetid, som var bra. Det som ikke var så bra var behandlingen. Jeg ble sjelden tatt ordentlig alvorlig, hun fulgte ikke opp problemene mine godt, og hun ga meg alltid en følelse av at jeg var dum og tok opp for mye tid. Når jeg ville få bedre svar på hvorfor jeg var syk, vegret hun å gi meg flere undersøkelser eller henvise meg videre, og snakket meg fra det. Min nye lege har tatt alt på alvor, så det er stor forskjell.
Legekontoret generelt har vært veldig bra.

Seriøs og dyktig

Lyttende og tok problemstilling alvorlig. Sendte henvisning til spesialist. God oppfølgning. Opplevde att hun var kunnig i sitt fag. Vennlig og imøtekommende

Veldig flink!

En fastlege som lytter, er empatisk, gjør noe (henviser videre osv.) og tar seg tid. Like henne veldig godt!

Ikke fornøyd

For det første har hun dårlig tid, hun vil heller ha deg inn 3 minutter ofte, enn 10-15 minutter sjeldent, men tenker ikke på at dette er dyrt og ikke alle har mulighet å dra til legen en gang i uken.

Lite løsningsorientert, og veldig pesimistisk(lat).
Hvis du kommer med forslag til løsninger, avslår hun de raskt. Hun vil gjøre minst mulig arbeid og vil helst slippe å hendvise deg, da dette er "stress".
Opplevede henne som krass og usympatisk.
Gikk til legen med håp om å få hjelp, gikk alltid derfra skuffet og trist over å ikke ha fått hjelp.

Selve legekontoret har laget en ordning slik at du liksom skal få time samme dag(IKKE LOV Å BESTILLE FREM I TID) MEN det er kun hvis du sender sms dagen før(fra kl.16) gjennom en app(helserespons.) Det koster penger å motta svar, du mottar minst to sms.) Dagen etterpå får du sms hvor det står om du i det hele tatt har fått time, og hvis du har fått time har de bare gitt deg en tid.(selv om du ber om å få time f.eks kl 12, er det sjeldent de kan gi deg det du trenger.)
Som da ofte resulterer i at du ikke kan likevel. Da må du gjøre alt på nytt igjen hvis du i det hele tatt har mulighet til dette styret da...

Ikke fornøyd

Følte meg ikke forstått eller tatt på alvor sist jeg var hos henne. Utrolig synd, for hun har vært kjempeflink tidligere! Blir å bytte fastlege nå.

Fraværende

Virker fraværende. Jeg føler at empati-delen mangler. Dette med å lytte og vise at man forstår pasient. Hun er sikkert flink, men for meg er det viktig å kunne kommunisere med legen min.

Veldig flink!

Har henne som fastlege til både meg og min datter, lytter, faglig flink og tar deg alvorlig.

Veldig flink :)

Svært hyggelig og flink lege som lytter til pasienten. Virker veldig faglig kompetent til tross for ung alder.