Faiza Basharat

Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Faiza Basharat er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Faiza Basharat

Frarådes på det sterkeste

Vet ikke en gang hvor jeg skal begynne. Jeg hadde Faiza som fastlege i nærmere 3 år, og var der mye, likevel husket hun meg aldri igjen. Jeg har vært hos henne flere ganger pga problemer med ulike typer prevensjon, som vil si at jeg har tatt ut og inn både p-stav og spiral, noe som har vært en svært lite hyggelig opplevelse. Jeg har også vært hos henne på grunn av urenheter i huden, og da prøvde hun ved flere anledninger å selge meg det produktet hun driver med ved siden av fastlegejobben, i stedet for å gi meg medisinene jeg spurte om! Hennes behandling kostet noe mellom 5000-12000, og hun mente selvfølgelig dette ville være en mye bedre behandling for en student meg. Som andre her også sier, hun er alltid forsinket og det er greit å beregne 1,5 time på et legebesøk hos henne selv om selve "timen" din ikke pleier å ta mer enn 5 minutter. Fraråder henne på det sterkeste.

Imøtekommende og hyggelig

Har hatt Faiza Basharat som fastlege i 2-3 år. Har hatt god kommunikasjon med henne. Hun hilser hyggelig og smilende ved å si pasientens navn. Dermed føler en ikke at en bare er et nummer i køen. Opplever at hun tar kontakt med spesiallist og sender deg videre når hun mener det er behov for det. Har ofte opplevd forsinkelser men det er det nok gode grunner for.

Elendig lege

Kansellerer timer ofte og er alltid forsinket. Derfor har hun ikke tid til å stille nødvendige spørsmål eller bry seg om pasienten i det hele tatt. Mangler medfølelse totalt.

Ingen lege for mig!

Den semste legen du kan få!! Hører ikke på dig . Glemmer ting. Har ikke tid. Bryr sig ikke. Lytter ikke. Alltid forsinka, på kurs, eller syk selv. Viss du vill føla deg ikke verdesatt og bare som fritt så velg henne. Jag har vært hos legen få ganger i mitt liv men si ganger hos faiza har vært de verste i hela mitt liv. Kønner ikke att hon kan jobbe som lege.

Overarbeidet lege

Legen er hyggelig, men _alltid_ forsinket. Det løpes, og du får fort følelesen av at tiden skal spares inn på DIN time. Opplever at det er lite rom for å diskutere ting, og at reseptene sitter løst.

Dårligste legen jeg noen sine har hatt

Faiza hører sjeldent på problemene som du tar opp, og bruker svært kort tid på deg. hun ønsker å tjene så mye som mulig virker det som. ikke er hun spesielt interessert i pasientene sine. hun har svært dårlig tid. Ligg Unna.

Ukomfortabel time

Har under flere omstendigheter opplevd å ikke bli hørt av Faiza. Hun hører på deg i 3 min, for å så kaste deg ut i venterommet, for å så hente deg inn igjen. Hun prøver å bli ferdig med timen så fort som mulig, og du får ikke mulighet til å senke skuldrene. slik skal det ikke føles når du drar til legen. Hos legen skal du føle deg komfortabel, du skal føle at du blir hørt og det har jeg aldri opplevd hos Faiza. FRARÅDES!!!!

Ikke fornøyd

Har hatt henne som fastlege før og var ikke fornøyd. Dårlig til å lytte og hadde dårlig tid til meg som pasient. Følte meg ikke ivaretatt. Avfeide mine problemer før jeg var ferdig med å snakke.. Gikk til en annen lege senere med mitt problem, der ble jeg hørt og fikk hjelp.

Dyktig, profesjonell, forståelsesfull

Jeg er veldig fornøyd med Faiza som fastlege. Ble først skepisk på bakgrunn av noen av de tidligere anmeldelsene hun har mottatt, men etter å ha faktisk benyttet henne er jeg svært fornøyd. Hun lyttet til problemene mine, gav gode råd - og gjorde som en fastlege skal. Anbefales.
Eneste forbedringspotensialet var at det var litt ventetid.

Denne legen frarådes på det sterkeste!

Jeg byttet nylig fastlege og trives veldig med han jeg har nå. Faiza Basharat derimot var ingen hyggelig opplevelse. Hun var en dårlig lytter, og som flere har sagt, så ønsket hun at jeg skulle forlate kontoret med en gang jeg kom inn døren. Etter konsultasjon med Faiza, ombestemte jeg meg og ønsket resept på p-piller likevel. Det var umulig å ta direkte kontakt med henne. Jeg ga beskjed til resepsjonen på telefon flere ganger, men de var svært uhøflige og ikke hjelpsomme. Til slutt satt jeg på venteværelset og ventet til at Faiza hadde 2 minutter til å snakke med meg. Etter to timer hadde hun endelig tid til å skrive en resept til meg. Noen dager senere fikk jeg en giro i posten på 260 kr for konsultasjon. Etter at jeg nektet å betale fikk jeg inkassovarsel og endte opp med å betale en giro på 400 kr. Latterlig spør du meg!

Arrogant

Etter flere dårlige episoder på Torshovlegesenter, gledet jeg meg faktisk pga første gang gravid time.
Jeg måtte vente over en time på å komme inn! Når jeg først kom inn, tok hun i mot min urin prøve og sa vi måtte sette opp ny time pga det var seint på dagen. Jeg som hadde ventet så lenge!
Jeg sa ifra, og hun hastet meg inn for å ta blodprøve, hvor hun begynte å diskutere med hun som skulle ta blodprøven. Jeg satt der uten noe informasjon og ble tatt blodprøve på, etter dette skulle jeg få komme inn til henne igjen. Da hadde hun andre pasienter, så jeg måtte vente igjen.
Da jeg kom inn sa hun at jeg måtte gå midt i arb.tiden fremover får å få time.Elendig service, arrogant dame som behandler sine pasienter dårlig! Ikke som forventet, jeg dro derifra trist og sur.
Fikk ikke stilt sp.mål, hun avfeide meg og ville ha meg ut med en gang jeg kom inn. Ikke å anbefale!

Meget fornøyd.

Etter å ha sjekket omtalen her så var jeg relativt skeptisk før traff henne første gang. Etter flere besøk i løpet av et halvår er jeg meget fornøyd. Hun følger veldig godt opp, virker veldig dyktig, og meget effektiv. Selv om avstanden til legekontoret er litt lang for meg så vil jeg absolutt forsette med henne som fastlege.

Dyktig lege. Anbefales!

Dette er en dyktig lege som tar seg tid og er grundig.
Ved et par anledninger har jeg hatt behov for mye mer enn de 15 min som er en vanlig legetime, da har hun alltid tatt seg tid - selv om det betyr at hun er blitt forsinket tik neste pasient! Så det at hun er forsinket er vel heller et godt tegn...hun tar seg tid til pasientene sine!!
Hun har alltid gitt god medisinsk behandling, snakket med spesialister når det har vært behov. Føler meg meget godt ivaretatt.
Opplever at annet personale på kontoret også er hyggelige, alle er selvfølgelig opptatte, men det er forståelig.

Hun anbefales!

anbefaler ikke denne legen

jeg fra råder andre om denne legen. hun vil ha meg ut med en gang jeg kommer inn døra. hun hører ikke etter hva jeg har å si jeg meg medikamenter som jeg får sykt mye bivirkninger og hun spør ikke etter hvordan jeg har det. først gangs gravid og det står ikke en dritt i kortet mitt. har ikke blitt sett på eller hørt.

Manglende empati. Dårlig lytter

Det gikk mange år før jeg så fastlegen min. Tydeligvis var hun fullbooket siden de få gangene jeg hadde behov var det ikke mulig å få en time før langt fram i tid. Det var greit nok for meg. En sykemelding for forkjølelse kan man få fra hvem det skulle være. Etter jevnlige besøk over en lang periode da jeg fikk en sykdom gikk det opp for meg at dette er en lege som var helt uinteressert i meg som pasient. Ofte var konsultasjonen pepret med sure kommentarer og informasjonsmengden var på et minumum. Jeg begynte å grue meg til besøk og da var det på tide med et bytte.

anbefales ikke

Jeg som førstegangs fødende fikk meg først 1 time for førstegangs kontroll, men når jeg kom til legekontoret så var hun syk. Fikk da ny time samme uke, men når jeg da kom så var labben stengt fordi hun var forsinka.
Når jeg da kom for 3 gang fikk jeg tatt blodprøver, men måtte komme tilbake uken etter fordi hun ikke hadde noe svar på prøvene.
Gikk ut med mer spørsmål enn når jeg gikk inn.
Hun er og veldig sur å vil ha deg ut fortest mulig.

Anbefales ikke

Hun hører ikke på meg når jeg snakker, lar meg ikke snakke ferdig og hun ønsker å få meg ut så fort som mulig. Til hver time er hun minst 45 minutter for sen, og hun lar meg sjelden være inne i mer enn 2 minutter, uansett hva timen gjelder. Jeg var hos henne nylig med fire relativt alvorlige ting som jeg måtte ta opp, hun lot meg ikke fortelle om en av dem engang. Jeg føler at hun er både frekk og uhøflig, i tillegg til at hun ikke tar meg seriøst som pasient. Anbefales virkelig ikke.

Faiza Basharat har jeg hatt som lege fra fastlegeordningen. En veldig dyktig lege!

Hun er effektiv og grundig!
Hun er på tilbudsiden hele tiden og yter svært god service!
Hun er svært empatisk og strekker seg langt for å hjelpe meg med min kroniske sykdom.

Denne legen vil jeg fraråde å gå til!

Som ung og førstegangsfødende trenger man veiledning og god oppfølging. Jeg skulle levere urinprøve som er viktig i svangerskapet, og 3 ganger var laboratoriet stengt!

Jeg hadde behov for akuttime 2 ganger, men legen hadde ikke tid, og jeg måtte dra til legevakta. For å få tatt nødvendige prøver, måtte jeg dra til lege og jordmor på Ullevål. Legen er stresset, hører ikke etter hva du sier, og prater masse som er vanskelig å forstå.

Jeg har nå flyttet til vestlandet, og helsepersonalet her stiller seg uforstående til hvordan legen har fulgt meg opp. Bl.a. er det viktig å få tatt blodprøve i uke 32. jeg flyttet i uke 35, og har aldri fått beskjed om dette.

Er du syk, usikker og trenger oppfølging, så styr unna denne legen!

Lite empatisk og uinteressert i å kommunisere med pasienten

Hun virker uinteressert i å høre på hva jeg har å si, oppfører seg nedlatende, og ønsker meg ut av døren så fort som mulig. Hun er ofte stresset og jeg føler at hun går på autopilot-svar med en gang det gjelder noe utenom grunnleggende informasjon som tidspunkt for neste time, pris på div behandlinger/prøver jeg har tatt etc. Bytter fastlege så fort som mulig. Anbefales ikke.