Kari Beckmann

Autorisasjon (1989)

Kari Beckmann er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kari Beckmann

Blir ikke tatt på alvor

Familen har hatt denne legen i to år. I starten virket hun veldig lyttende og tilgjengelig, men de siste fire gangene har hun vært dårlig til å lytte og ta meg på alvor. Uansett hva jeg spurte om har jeg aldri blitt henvist videre elker undersøkt nærmere. Hun bruker all tid på å fortelle meg at alt er i orden. Bortkasta tid og penger. Jeg som pasient blir utrygg. På tide å bytte lege.

Ble ikke tatt på alvor, følte meg ikke trygg, legen altfor travel

Jeg følte ved flere anledninger at Beckmann ikke tok meg på alvor. Det meste ble avfeid med at "det er helt normal og vil gå over av seg selv". Alle legetimer var fryktelig travlr, hun hadde ikke tid til å høre på meg. Dette gikk også på bekostning av at nødvendige undersøkelser ikke ble utført (slik som blodtrykksmåling da jeg var gravid og hadde 3+ utslag på proteiner i urinen). Hun virket fornærmet da jeg ønsket å gå annenhver gang til henne og til jordmor i mitt andre svangerskap og ga beskjed om at hun ikke forsto poenget med det og da ville alle målinger hun gjorde være meningsløse, siden jordmoren og hun ikke gjorde ting helt likt. Hun var ofte sur og kort i kommentaren.

Jeg følte alltid at jeg burde sjekke med en annen lege etter å ha vært hos Beckmann, og følte meg aldri trygg på at det hun sa stemte. Byttet lege så snart det lot seg gjøre. Synes det er bekymringsfullt at hun alltid har ledig kapasitet på listen sin, til tross for at hun aldri har tid til å høre på hva pasientene sier...

En forferdelig lege

Useriøs i sine kommentarer og et manglende helhetlig bikk. Dårlig på oppfølging og kontroll. Følte meg ikke tatt på alvor og har ikke blitt fulgt opp slik jeg burde blitt. Vil på det sterkeste fraråde alle å bruke denne legen.

Elendig og useriøs

Jeg opplever Beckman som en lege som ikke tar pasientene sine på alvor. Hun er ikke lyttende og undersøker ikke symptomene pasienten kommer med. Jeg har flere ganger opplevd at Beckman har svart på private telefonsamtaler mens jeg har vært inne hos henne, og ser mer på dataskjermen enn på pasienten. Hun skriver veldig fort ut medisiner uten å egentlig undersøke hva problemet er. Hun svinger i humøret, vanskelig å vite hvordan hun vil motta deg fra den ene timen til den andre. Jeg har byttet fastlege da jeg følte at Beckman ikke tok meg på alvor og at jeg ikke fikk den hjelpen jeg trengte.

Tok ikke meg seriøs.

Jeg opplevde henne som sur og fikk ikke engang utredning for det jeg sliter med.

byttet til en annen fastlege.