Mari Kristin Bjørkman

Autorisasjon (1993)

Mari Kristin Bjørkman er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mari Kristin Bjørkman

Lyttende og empatisk

Jeg har hatt Bjørkman som min fastlege i flere år nå og vil ikke bytte før jeg må. Du får følelsen av at hun tar deg på alvor/respekt og tar seg god tid til å høre på deg. Er kunnskapsrik, og ikke redd for å henvise videre dersom det er behov for det.

Til tider er hun en del forsinket. Men jeg synest det er greit, siden jeg vet at når det er nødvendig får også jeg mer enn mine 15 min.

En god opplevelse

Jeg besøkte henne for ikke så lenge siden, rett etter et legebytte.
Jeg er aldri hos legen, så når jeg først kom hadde jeg med en liste med ting jeg ville ta opp.
Hun tok seg god tid til å skrive opp alt, og gikk deretter punktvis gjennom og henviste meg videre der det var behov for det. Hun brukte også masse tid på å finne ut av behovene jeg hadde som hun kunne bistå med.
En god førstegangsopplevelse, med andre ord.
Hun gav meg også mer tid enn tilmålt.

En lyttende oppgående lege

En lege som takler å snakke også om psykisk "slitasje", ikke bare fysike problemer. Alltid hyggelig, viser omsorg, men er også profesjonell. Henviser til videre utredning når det kan være flere årsaker til problemet (har forstått fra venner at ikke alle leger er like villige til å ha et "utvidet syn" på mulige årsaker til et problem). Da jeg flyttet til Oslo og trengte ny lege - heldig for meg at jeg tilfeldigvis ringte til legekontoret der hun da jobbet.

Trygg og god lege

Jeg har hatt henne som fastlege i 8 år og vært veldig fornøyd. Jeg må dessverre bytte fastlege nå pga flytting, og det gruer jeg meg til. Man vet hva man har, men ikke hva man får.
Bjørkmann har brukt god tid hver gang. Vist forståelse og tatt meg på alvor. Jeg føler meg respektert som pasient og at ingen spørsmål er dumme.
Hun er grundig og ikke redd for å henvise videre. Jeg opplever henne også som kunnskapsrik og med mye erfaring.
En super lege!

Sympatisk

Jeg har hatt Bjørkman som fastlege i et par år og er svært fornøyd. Hun er en svært sympatisk person som ser meg og jeg opplever at hun har stor evne til empati.

Det tok imidlertid noe tid å bygge opp dette forholdet, og de første gangene følte jeg også meg litt som "listefyll". Nå husker hun hvem jeg er og jeg tror det er helt avgjørende.

Det er alltid lang tid i telefonkø, lang tid å vente på venterommet og noen av servicepersonalet er ikke alltid like vennlige, men jeg mener Bjørkman er en så god lege at det veier opp.