Mari Kristin Bjørkman

Tlf: 23 40 11 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mari Kristin Bjørkman er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mari Kristin Bjørkman

Fantastisk lege.

Har hatt dr.Bjørkman som lege i 16 år.Jeg har vært mye syk og mye alvorlig syk.Hun har alltid stilt opp for meg.Kom på hjemmebesøk når jeg var for syk til å oppsøke henne.Hun er omtenksom og varm.Profesjonell,noe som er nødvendig i en sånn jobb.Hun er personlig men ikke privat og det er viktig i et sånt arbeid.Det eneste som er negativt er at hun kan være svært forsinket.På den annen side får jeg den tiden jeg trenger hos henne.

Fastlegen min i 10 år

Kunne ikke vært mer fornøyd Bjørkman som lege. Hun tar seg alltid god tid, lytter og tar det jeg sier på alvor.

Best legen

Jeg har hatt Dr.Bjørkman i nesten 15 år og har aldri klaget på henne. Hun er en god lytter og hyggelig, men samtidig profesjonell.

Trygghet og tillit

Jeg har brukt Dr. Bjørkman i 13 år og er vedigfornøyd med henne.
Jeg har flere kroniske sykdommer som jeg endelig har fått diagnose på etter at jeg byttet til Dr. Bjørkman. Hun videresender ved behov etter at hun selv har undersøkt meg. Jeg føler meg godt tatt vare på og tatt på alvor.
Jeg sender e-post til henne hvis det er noe jeg lurer på - og får alltid svar.

Aldri tilbake

Var hos Mari 1 gang og kommer aldri tilbake. Hun ser såvidt på deg når du prater og aldri så mye som et lite smil.
Hun skriver masse på pc'en sin mens du prater og er som en robot som stiller deg spørsmål og gir et svar. Hun har ikke tid til å prate om noe som helst. Følte ikke at jeg ble godt ivaretatt i det hele tatt med mine problemer og har nå byttet.

Lyttende og empatisk

Jeg har hatt Bjørkman som min fastlege i flere år nå og vil ikke bytte før jeg må. Du får følelsen av at hun tar deg på alvor/respekt og tar seg god tid til å høre på deg. Er kunnskapsrik, og ikke redd for å henvise videre dersom det er behov for det.

Til tider er hun en del forsinket. Men jeg synest det er greit, siden jeg vet at når det er nødvendig får også jeg mer enn mine 15 min.

En god opplevelse

Jeg besøkte henne for ikke så lenge siden, rett etter et legebytte.
Jeg er aldri hos legen, så når jeg først kom hadde jeg med en liste med ting jeg ville ta opp.
Hun tok seg god tid til å skrive opp alt, og gikk deretter punktvis gjennom og henviste meg videre der det var behov for det. Hun brukte også masse tid på å finne ut av behovene jeg hadde som hun kunne bistå med.
En god førstegangsopplevelse, med andre ord.
Hun gav meg også mer tid enn tilmålt.

En lyttende oppgående lege

En lege som takler å snakke også om psykisk "slitasje", ikke bare fysike problemer. Alltid hyggelig, viser omsorg, men er også profesjonell. Henviser til videre utredning når det kan være flere årsaker til problemet (har forstått fra venner at ikke alle leger er like villige til å ha et "utvidet syn" på mulige årsaker til et problem). Da jeg flyttet til Oslo og trengte ny lege - heldig for meg at jeg tilfeldigvis ringte til legekontoret der hun da jobbet.

Trygg og god lege

Jeg har hatt henne som fastlege i 8 år og vært veldig fornøyd. Jeg må dessverre bytte fastlege nå pga flytting, og det gruer jeg meg til. Man vet hva man har, men ikke hva man får.
Bjørkmann har brukt god tid hver gang. Vist forståelse og tatt meg på alvor. Jeg føler meg respektert som pasient og at ingen spørsmål er dumme.
Hun er grundig og ikke redd for å henvise videre. Jeg opplever henne også som kunnskapsrik og med mye erfaring.
En super lege!

Sympatisk

Jeg har hatt Bjørkman som fastlege i et par år og er svært fornøyd. Hun er en svært sympatisk person som ser meg og jeg opplever at hun har stor evne til empati.

Det tok imidlertid noe tid å bygge opp dette forholdet, og de første gangene følte jeg også meg litt som "listefyll". Nå husker hun hvem jeg er og jeg tror det er helt avgjørende.

Det er alltid lang tid i telefonkø, lang tid å vente på venterommet og noen av servicepersonalet er ikke alltid like vennlige, men jeg mener Bjørkman er en så god lege at det veier opp.

Lege som tar seg tid

Første gang jeg var hos legen på sikkert 10 år. Tok seg virkelig tid til å svare på alle spørsmål, og fikk meg til å slappe av under undersøkelse. Bioingeniøren som tolk blodprøve fikk meg også til å slappe av, merket nesten ikke nåla.

times up

Fikk virkelig føle samlebåndsprinsippet når jeg kom til henne. etter ca 15 min så var tiden ute og jeg var mer eller mindre bedt om å gå.

støtter kommentaren fra en annen tilbakemelding her om følelsen av listefyll...

Pasienter er listefyll ...

Dette er en erfaring fra mange år tilbake ... men jeg deler allikevel:

Jeg hadde Mari Kristin Bjørkman oppført som min fastlege i ca 3 år. Jeg var lite syk, og hadde kun ett besøk hos henne. Ved dette besøket klarte hun fullstendig å få meg til å føle meg som "listefyll": En særdeles lite hyggelig opplevelse i forbindelse med at jeg trengte en sykemelding. Jeg ble særdeles lite hyggelig motatt. Selv om det er mange år siden, kjenner jeg godt den veldig lite kjekke følelsen.

Livet er for kort og helsen for viktig til å ha en dårlig lege:
Mitt råd for deg er å ikke velge denne legen her!

Sjelden til stede

Hun brukte 4 år på å stille diagnose på en revmatisk sykdom som jeg har. Hun sendte meg ikke videre til andre spesialister for tester. Jeg fikk alltid beskjed om å kjøpe smertestillende i butikken. Jeg spurte om å få noe sterkere av henne, det ville hun ikke gi meg. Hun er svært ofte borte, så du får treffe mange vikarer. Hun er også i min erfaring gjerrig på sykemeldinger. For en som har vært så syk som meg, har jeg måtte kjempe for å få sykemelding av henne.
Jeg har vært pasient i over 10 år.

En faglig dyktig og tilstedeværende lege!

Dr Bjørkman er en tilstedeværende lege som er faglig dyktig og har mye kunnskap. Hun tar seg alltid god tid til å høre på deg, er empatisk og tar deg virkelig på alvor. Hun er nøye og har alltid tid til det lille ekstra samt henviser deg til spesialist hvis hun selv ikke kan behandle.

Har hatt Dr. Bjørkman som fastege i tolv år og det er den beste legen jeg har hatt. Jeg kan anbefale henne på det varmeste!

En lege som altid tar seg tid,til pasienten.

Er veldig nøye.Undersøker det pas. lider av.Sender altid til spesialist,hvis hun ikke kan behandle det som feiler deg.Veldig behagelig.Hører på hva pasienten har å si.Det er
ingen lege jeg har kunnet snakke med,uten at legen ser på klokken.Hun har alltid tid.
Hun har nettopp tatt doktorgraden i almenmedesin.Hun er en veldig god lege.

Tilstedet!

Bjørkman er en lege som er god til å lytte og har alltid tid til det lille ekstra hjelpen som er viktig for oss pasienter som trenger det av og til.
Det å bare føle og vite at legen tar deg seriøst å behandler deg med respekt er viktig. Dette utfører Bjørkman strålende.

Bjørkman har jeg hatt som lege i tolv år og må nå desverre bytte lege pga flytting. Derfor vil jeg med dette si takk for en fantastisk oppfølging.

den aller beste legen jeg har hatt

Kjempeflink og tar seg god tid når det er nødvendig.Anbefales på det varmeste