Trine Bjørner

Majorstuhuset legegruppe DA

Autorisasjon (1981)

Trine Bjørner er en av 544 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trine Bjørner

Faglig dyktig men svak på omsorg/empati

Jeg har hatt Bjørner som fastlege i 5 år og gjennom flere tøffe perioder. Jeg begynte hos henne etter at jeg gikk på en skikkelig smell etter en lang periode med ekstremt mye jobb, press og stress. Som typisk "flink pike" satt det langt inne å gå til lege for å få hjelp. Opplevde Bjørner som svært lite empatisk, selv når jeg brøt helt sammen på kontoret hennes. Hun henviste meg bare til psykolog og sykemeldte meg. I videre oppfølging har denne rollen hennes vært uendret, og på et tidspunkt var jeg så desperat etter "rett" hjelp at jeg nærmest skrek til henne. Det var eneste gangen jeg har følt at hun har tatt meg på alvor og faktisk hjulpet meg. Bjørner er uten tvil faglig dyktig, og flink til å henvise, men er man en pasient med mer sammensatte symptomer er hun ikke like flink til å værken lytte eller vise noen form for forståelse overfor en pasient og er svak på oppfølging.

Hun ser hele pasienten

En klok lege som evner å skille mellom differensialdiagnoser, gjør passe masse utredning til at man føler seg ivaretatt og trekker i trådene for action når det virkelig gjelder. Takk!

Veldig dyktig

Hun er kjapp og effektiv selv om hun tar den tiden hun trenger. Litt forsinkelser blir det jo, men tror det gjelder alle leger.
Hun lytter uten å avbryte så mye og er veldig direkte. Jeg liker det. Ser noen her skriver hun er uempatisk, men slik har jeg aldri opplevd henne.
Hun er også kjapp med å henvise og har ingenting imot å sende folk på sykehuset om hun tenker det er en liten sjanse for at det er lurt. Heller litt for ofte enn litt for sjeldent. Husker også at hun for noen år siden gikk ut i avisen og ba folk gå oftere til legen med småting også, så hun bryr seg absolutt. Hun blir min lege så lenge det er mulig.
Hun er også kjapp til å svare på meldinger og fornye resepter på helenorge.no så man slipper legetime for sånt.

Trine Bjørner

Jeg har vært hos henne kun 1 gang, men jeg opplevde henne som uempatisk.

Vanskelig å ha tillit til en lege som ikke prøver å skape et trygt forhold til sin pasient.

Bekymret et halvt år etter forrige besøk

Jeg ønsket en generell kontroll og sjekk før jeg dro på utveksling. Legen snakket omtrent ikke til meg i løpet av timen. Stilte ingen spørsmål. Og så ikke på meg mår jeg prøvde å forklare. Hun ba meg legge meg ned på benken og kjørte opp spekteret uten noen forvarsel. Jeg har kun vært hos gynekolog to ganger før og skvatt fryktelig. Hele prosessen var smertefull. Når jeg reiste meg opp så jeg en kopp full av blod og legen sa ikke noe. Jeg hadde vondt lenge etterpå og blødde nedentil i 3 uker. I etterkant har jeg slitt med blødninger mellom hver menstrasjon, noe jeg aldri hadde før. Og mitt første samleie var smertefullt. Nå er jeg bekymret og redd og vil hjem til Norge for å få en annen fastlege til å sjekke å forklare hva dette betyr.