Marit Hellandsjø Bjørnnes

Pilestredet park 7 0176 Oslo
Tlf: 22 99 20 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marit Hellandsjø Bjørnnes er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marit Hellandsjø Bjørnnes

Beste lege jeg har hatt.

Jeg har hatt fornøjelsen av Marit som min fastlege en del år nå. Jeg er velsignet med et godt helbred, og har kanskje hatt behov 1-2 ganger pr år, men hver gang er en påmindelse på hvor fornøyd jeg er. Marit fremstår positiv, flink til å lytte, empatifull og frem for alt veldig kompetent. Har forsøkt å flytte min kone også, men Marit er desværre og forståelig nokk en populær lege.

Marit er en topp lege

Har ingen negative bemerkninger å komme med om henne. Grundig og veldig flink. Resepsjonen ødelegger alt dessverre. Jeg må bytte lege grunnet utilgjengelighet. Veldig trist...egentlig det siste jeg villle at skulle skje, men nå gidder jeg ikke å forsøke og komme gjennom lenger. Edialogsystemet fungerer ikke. Marit er helt super...så dette har ingenting med henne å gjøre.

Svært god fastlege

Veldig god fastlege, som jeg er superfornøyd med. Men vanskelig å komme gjennom på telefon for å bestille time og ofte litt lang ventetid før man får komme inn.

Flink lege. Dårlig resepsjon.

Marit virker flink, varm og veldig profesjonell. Hun tok sin tid, å hørte virkelig på meg. Veldig fornøyd med henne.

Det som ødleger hele ærfaringen min er den forferdelige resepsjonen. Umulig å komme igjennom på telefon. Som for eksempel idag, kontoret har to timer med telefontid, har nå prøvd å ringe dit i over 40 minutter, fortsatt ikke noe svar.
Dette med resepsjonen alene får meg til å vurdere om legekontoret er verdt det.

Ok, men ofte vikarer

Imøtekommende , våken og grundig, men det kan ikke sies om en vikar som foretok en feilhenvisning til ultralyd . Føler noen ganger at jeg blir litt overbehandlet. Henvisning til private klinikker må være kostbart for NAV.

Enkelt tilbud

Marit er en kjempe hyggelig person som man fort føler som imøtekommende og tillitsfull. Men det er aldri svar og få når man ringer til legekontoret, de som sitter i resepsjonen er aldri hjelpsomme og ofte vanskelig og snakke med. Vanligvis får jeg heller ikke hjelp før nærmere en time etter avtalt tid for legetimen, så man må smøre seg med tålmodighet og regne med at et legebesøk mest sannsynlig tar en god stund her. Dessverre tar de heller ikke blodprøver på stedet, men sender deg videre. Uansett hvor godt man liker legen som person, så er ikke dette et legekontor jeg ville anbefalt videre. Må legge til at selvom resepsjonen er dårlige på og svare, så fungerer online systemet veldig bra og det er ofte ledige timer selv samme uke som når man bestiller!

Beste legen jeg har hatt

Dr. Marit Bjørnnes er alltid imøtekommende, lytter og svarer på alt av spørsmål jeg har. Hun tar seg god tid med hver pasient hun har, så det kan være noe ventetid, men det er verdt det. Hun nøler ikke med å sende henvisninger til spesialister og jeg opplever at hun har en stor interesse i meg som pasient. Føler meg veldig godt tatt vare på av henne. Vil absolutt anbefale henne!

Eneste negative er resepsjonen, men siden legekontoret har fått ePortal så har jeg ikke lengre behov for å kommunisere med dem. I ePortalen kan man få fornying av respeter, sende melding til lege og bestille time.

Fantastisk Lege

Veldig fornøyd med Marit. Hun er flink til å lytte og tar seg god tid. Hun tar deg på alvor og er alltid blid og hygglig!

Fantastisk lege!

Utrolig hyggelig og imøtekommende, uansett hvor mange pasienter som venter på time. Tar seg alltid tid, men er også utrolig effektiv. Har hatt litt sløve leger som utelukker mye, men Marit vurderer det som kan vurderes og er ikke redd for å henvise deg til fysioterapeut e.l., sånn det virker mange leger av en eller annen grunn er.

Kan ofte være lang ventetid (hun tar den tiden hun trenger på hver pasient), og å ringe resepsjonen er ofte helt håpløst. Har heldigvis e-portal, hvor man kan bestille og avbestille timer som man vil, sende melding direkte til legen og fornye resepter!

Så bortsett fra resepsjonen, veldig anbefalt lege! Etter sløve leger setter jeg virkelig pris på en som gjør jobben sin så strålende og jordnært som Marit.

Alt tar tid

Har kun hatt mulighet til å møte Marit en gang siden jeg byttet fastlege i januar. Opplevde henne som svært imøtekommende og vennlig, som gav gode råd og hjelp. Har ingenting å utsette på legene, men resepsjonen har absolutt et stort forbedringspotensiale. Nå drar ikke jeg til legen så veldig ofte, men jeg forventer i det minste å komme igjennom på telefon i løpet av dagen. Når jeg ringer inn (noe som ikke er lett, siden de har begrenset telefontid) så opplever jeg å måtte stå i kø i 20 min når jeg først får svar, men av og til må jeg ringe i flere dager. Damen i resepsjonen tok også prøver da jeg var der sist, og da hørte jeg telefonen ringe uten at noen kunne ta den. Virker som det er sprengt kapasitet der, og det kan hende at det burde ansettes noen som i det minste er tilgjengelig til å ta telefonen. Så meg desverre nødt til å bytte fastlege. Synes det er synd, siden det virker som om legene der er flinke.

Ikke fornøyd

Har kun hatt negative erfaringer. Ikke verken hyggelig eller imøtekommende, virker som det er et slit for henne å ha pasienter og tillit blir ikke bygget i det hele tatt.
Jeg bytter fastlege så fort som mulig.

Dyktig lege men forferdelige folk i resepsjon

Jeg byttet fastlege pga øverig personale.dvs de ansatte i resepsjonen,de som tar blodprøver etc, som altid hadde en dårlig dag, aldri smilte og du følte at du var i veien hver gang jeg var der.

Utrolig dyktig og grundig lege

Jeg har fått svært god oppfølging av Marit. Hun er vennlig og forståelsesfull har vært veldig fleksibel når jeg har kommet med akutte problemer og behov for oppfølging. Legesenteret benytter en online portal for selvbetjening ved timebestilling, dette fungerer veldig bra, og gir muligheten til å sende skriftlige henvendelser til legen.

en lege som virkelig ser pasienten, og tar seg god tid. Opplever å bli sett og hørt, og tatt på alvor. Noen ganger lang ventetid, men det veies opp ved at hun bruker den tiden som dere begge føler er nødvendig når man kommer inn til henne. Kan virkelig anbefales!

Bra lege, dårlig tilgjengelighet.

God lege. Dårlig telefontid, dårlig service fra kontoret. Litt lang tid å få time til ting som måtte haste. Hadde skiftet om ikke beliggenheten var så bra i forhold til der jeg bor. Bør ansette fler folk. Kapasiteten virker sprengt.

Flink lege på et håpløst legekontor

Legen er veldig dyktig og hyggelig, men det er så godt som umulig å få tak i resepsjonen på telefon. Har mange ganger ventet 30 min i tlf-kø, for å gi opp. Har også stukket innom i åpningstiden til resepsjonen, hvor det står på døren til resepsjonen at det skal være åpent, men ingen beskjed om hvorfor det faktisk er stengt.
Håper legen kommer seg til et annet legekontor, for dette senteret er håpløst.

Marit Hellandsjø Bjørnnes

Marit Bjørnnes er helt fantastisk - ung, dyktig og ivrig til å finne ut av sykdommer. Tar jobben seriøst og undersøker grundig. I tillegg er hun alltid smilende, optimistisk og hyggelig. Kan ikke bli mer fornøyd med en lege!!

Helsesekretæren derimot er helt motsatt - veldig lite samabeidsvillig, til tider frekk, ofte sur og gir alltid utrykk at hun har (nok en gang) en svært dårlig dag. I tillegg virker det nesten umulig å fått time samme dag i virkelig hastesaker (vet ikke om de beholder timene ledig for sånne saker?). Jeg har vurdert å bytte lege mange ganger pga henne, men hver gang har ombestemt meg pga veldig dyktig og hyggelig lege. Håper virkelig de finner snart noen som er mye mer kundevennlig og passer bedre i denne rollen.

Flink lege, dårlig legesekretær

Marit er en super lege, ingenting å si på henne! Savner henne nå som hun er i permisjon, og han legen som skal erstatte henne ikke kan kommunisere og har ikke empati.

Legesekretæren er usympatisk og det er tydelig at hun ikke ønsker å hjelpe deg. Veldig vanskelig å få legetime, da man må overbevise for å få en. Hun er sur, og lite forståelsesfull. Burde ikke jobbe med mennesker!

Veldig god lege! :D

Jeg har Bjørnnes som fastlege siden de startet opp i 2011 og har satt VELDIG stor pris på henne og hennes evne til å møte meg som menneske, ikke bare en av mange hundre "kunder" som kommer innom i løpet av en uke! Bjørnnes er en FANTASTISK lege :D

Dog har alle en negativ side og hennes ENESTE, men desverre betydelige negative side er damen du møter når du kommer til venterommet, eller hvis du ringer for å bestille time mv. Sekretæren kan ikke beskrives uten å bryte reglene for hva jeg kan kommentere.... Hun gjør det veldig veldig tydelig at hun ikke ønsker å se eller høre deg. Dessuten er telefontidene helt latterlige og meningsløst vanskelige! Jeg har vært der relativt mange ganger og de første 10-15 gangene prøvde jeg å møte sekretæren som jeg møter alle, å antok at hun hadde hatt en fryktelig dag på jobben hver gang jeg møtte henne i starten. Men etter over ett år med månedlige besøk og alltid blir møtt med den tonen hun gir forstod jeg at dette er en dame som burde samle støv på et hjemmekontor langt vekk fra mennesker! På den andre siden har jo alle negative sider noe positivt ved seg også, man trenger ikke å ha noe annet med denne sekretæren å gjøre for annet enn å si at du har ankommet når du venter time. Du kan nemlig bestille time, snakke med legen osv ved å logge deg inn med ePortal! Takk og pris for ePortal!!!!

Dyktig og medmennesklig

En lege som bryr seg og tar seg tid til deg.
Dyktig, hyggelig og god oppfølging!