Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Tlf: 22 41 41 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Inger Christina Bergstrøm Bodahl er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Inger Christina Bergstrøm Bodahl

En lyttende lege

Doktor Bodahl er noe så sjeldent som en lege som fester øynene på pasienten, ikke dataskjermen.
Hun er lyttende, problemløsende og inngir stor tillitt.
Har også erfaring med andre leger i Centrum legegruppe, gjennomgående dyktige alle sammen.

En lyttende lege som bryr seg

Christina er en imøtekommende, vennlig og lyttende lege som tar pasienten på alvor. Selv om det ofte er forsinkelser er det verdt det, for det er sjelden jeg har blitt møtt på en så god måte av en lege før. Det oppleves som at hun oppriktig bryr seg og lever seg inn i situasjonen jeg er i.

Jeg syns faktisk at sekretærene på legekontoret har blitt mye bedre det siste året. Og selv om det skal litt til før de trekker på smilebåndet, er de mer imøtekommende enn før. Og de svarer saklig og fint på telefonen når jeg ringer.

Bodahl er ei fantastisk lege. Hun er alltid forsinket, for når du er inne hos henne har hun alltid tid til å lytte.

Første gang jeg var hos henne var hun ganske ny i gamet, men jeg fikk med en gang tillit til henne, for hun gjorde det jeg ofte savner hos leger; hun sa at akkurat dette kunne hun ikke så mye om så hun skulle sjekke opp og ringe meg opp igjen når hun viste hvor hun best kunne henvise meg. Og dagen etter ringte hun meg opp og forklarte alt jeg trengte og vite, og henviste meg til riktig sted.

Bodahl er nå mange års erfaringer rikere. Men hun har aldri mistet evnen til å henvise videre når det trengs. Hun er fantastisk til å lytte, og veldig omgjengelig. Og hun vet når hun skal henvise hvor. Og er det behov for det så løfter hun likegodt opp telefonrøret og ringer rett til den aktuele legen..

Desverre har hun vært borte mye i det siste og selv når hun er tilstede kan det være lange ventetider. Men sånn er det vel med gode leger ...

På den positive siden er det alltid lett å få time hos andre på Centrum fastlegegruppe. Så skal du bare ha en rask sykmelding eller noe får du lett time på dagen hos den som har "akuttvakt".

Bodahl? Hvem er det?

Jeg har vært kunde siden 2008 og valgte lege ut i fra beliggenhet. Går sjeldent til legen, men et par ganger i året må jeg innom for noen enkle spørsmål.

Det er vanskelig å få time, og sekretærene er lite immøtekommende. Hver gang jeg ringer føler jeg at jeg er en stor belastning. Jeg får ikke time før langt frem i tid. Gjerne 3 uker.

Møtte ikke Bodahl over hodet før i 2015 da jeg ble gravid og var innom litt hyppigere. Hyggelig lege - men etter tre - fire måneder var hun borte igjen.

Da jeg hadde med min førstefødte til legen møtte jeg igjen bare vikarer for vikarer. Ikke gå til dette legekontoret med spabarn. De har INGEN greie på små som ikke kan si hva som plager dem. Dra heller på legevakten!

Ikke fastlege

Jeg vet ikke hvordan Inger Bodahl er som lege, for jeg har aldri møtt henne. Jeg har vært tilknyttet Centrum i noen år nå, og har blitt stadig mer frustrert. Har havnet hos nye personer hver gang jeg har trengt en legetime, og måttet vente lenge på time hver gang. Legene har ikke fulgt opp ting de har sagt at de skulle gjøre. De har lite tid, og jeg opplever at holdningen ovenfor pasienter er ovenfra og ned. Kommunikasjonen er dårlig. Jeg skulle byttet for lenge siden.

Kan ikke huske å ha møtt henne

Dette er ikke en beskrivelse av Inger Bodahl, men heller av Centrum fastlegegruppe. Det er nesten umulig å få time der og hvis man får det er det ofte vikar for en vikar. Som skrevet kan jeg ikke huske å ha fått time hos henne, men har stort sett blitt henvist til andre leger på senteret som er ledige. Disse har vært hyggelige og imøtekommende, men så lenge det er sånn et strev å få en time orket jeg ikke mer og byttet til et annet legekontor.

Et godt og lyttende medmenneske som tar pasientene på alvor

Jeg har byttet lege flere ganger i Oslo (selvom jeg sjeldent besøker legen) fordi jeg har hatt flere ordentlig dårlige opplevelser hos andre leger. Byttet til Bodahl var en stor lykke.

Bodahl er et vennlig, imøtekommende og lyttende medmenneske. Hun tar pasientene sine på alvor og sjekker grundig. Er hun selv usikker på om hun har kommet til bunns i plagene, sender hun deg videre til ekspert. Det er i alle fall min erfaring. Hun tar mange tester for å være på den sikre siden. Hun har også sendt meg sms med testresultat (som hun hadde lovet) og skrev også noe om "håper det går bra" el.l. Jeg opplever at Bodahl oppriktig bryr seg om meg og min fysiske og psykiske helse.

Bodahl er ubetvilsomt den beste legen jeg har vært hos i Oslo og jeg vil anbefale henne på det varmeste. Hun har som så mange andre leger litt for mange pasienter og har derfor ganske lang ventetid når du bestiller time, men hun har også hastetimer, om det er mistanke om noe alvorlig. Det eneste minuset er at om hun ikke er tilgjengelig, kan du risikere å bli sendt til noen av de andre legene ved Centrum Fastlegegruppe. Det har jeg svært dårlig erfaring med. Jeg kom til en mannlig kollega av henne som jeg opplevde at ikke lyttet og ikke behandlet meg respektfullt.

Unngå!

Vet ikke om det er Centrum Fastlegegruppe eller denne legen spesielt det er noe alvorlig feil med, men på det halve året hun var min fastlege var hun svært forsinket og avbestilte time flere ganger - som jeg senere ble forsøkt trukket for som "ikke møtt"-timer...! I tillegg var det slett arbeid med tanke på diagnostisering eller utredning, jeg fikk følelsen av at hun var temmelig nyutdannet: påståelig og forstå-seg-på, men uten særlig faglig dybde. Jeg måtte mase om å få sykemeldingene jeg skulle ha, de ble ikke sendt når og dit de skulle.

Venteområdet er uoversiktlig delt mellom to halve etasjer, og toalettet dunster ut i fellesarealene. Den ene gangen jeg besøkte det, var det tre brukte urinprøvekopper liggende på vasken, blod i do og søppeldunken fløt over. Jeg endte opp med å holde meg de to timene det tok å vente på legen, være inne hos legen i 4 minutter, og så på å vente på resepsjonen som skulle skrive ut sykemelding.

Resepsjonens ansatte er frekke og ubehjelpsomme om man trenger noe annet fra dem enn en hilsen, det er lange ventetider, og henvender man seg til dem får man inntrykket av at man er i veien og plager deres høylydte private samtaler på bakrom og i skranken. Derimot er de veldig behjelpelige med å informere om priser, og sender deg gjerne inkasso på timer du allerede har betalt - glefsing får du med på kjøpet når de innser de har gjort en feil.

Sikkert en veldig grei klinikk og grei lege om man skulle trenge en vaksine, men om man skulle være syk er denne plassen et tregt maskineri av et ubehjelpelig mareritt.

Styr unna.

Utrolig hyggelig

Jeg har kun vært hos henne med "småting" (altså, ikke kreft eller andre alvorlige sykdommer), men føler bestandig at hun tar meg alvorlig (uten at det blir en trykkende stemning av den grunn) og sørger for at hun kommer til bunns i det jeg er der for. Går alltid ut derfra med følelsen av at jeg er den eneste hun er lege for, da hun er utrolig varm, fokusert og interessert i å hjelpe meg med det jeg er der for. Veldig glad jeg har henne som fastlege, både for meg og nå barnet mitt.
De få gangene jeg har benyttet meg av å kontakte legen digitalt har jeg også alltid fått rask og god tilbakemelding.

Flink fastlege

Har vært hos Centryum fastlegegruppe i flere år, de siste med Inger. Hun fremstår som veldig hyggelig og positiv, og solid, trygg og god til å informere. Jeg er veldig fornøyd.

God lege

Christina er en bra lege som er grundig og tar seg tid til å lytte til pasienten. Hun henviser til riktig sted hvis det er nødvendig. Jeg har fått god hjelp hos henne. Kan være noe ventetid før timen.

Vedlig fornøyd

Du følger deg godt mottatt ved at hun tar seg god tid, virker interesert når du snakker. Hun forklarer ting godt og forsikrer seg at du forstår det som blir sagt. Hun er flink til å sende deg videre for å ta nødvendige prøver og for å virkelig finne ut av hva som feiler deg, Hun spør også om hvordan du opplevde de du eventuelt ble vidersent til hvis hun ikke har kjennskap til dem. Jeg har aldri måttet sitte å vente lenge på time hos henne.

Kontordamene burde ha hatt opplæring i hvordan kommunisere med kunder, men ved akutt behov gjør legesenteret sitt beste for at du skal få time hos henne eller en av de andre legene på senteret samme dag.

Ryddig og hyggelig

Er flink til å lytte og ta pasienten på alvor.
Synes hun kommuniserer godt.
Ryddig og effektiv, uten at det virker som hun skal ha deg raskt utav dørene.
Avslappet og god stemning.

Medmenneskelig

Jeg hadde henne som fastlege da jeg bodde i Oslo, og jeg har flere ganger tenkt at jeg skulle ønske at jeg fortsatt bodde i Oslo så jeg kunne gå til henne i stedet for mange av de stressede, inkompetente legene jeg har gått til siden. Hun tar seg god tid, forklarer ting godt og med stor troverdighet. Hun tar mange prøver og prøver virkelig å finne ut av hva som feiler deg, og ikke minst: Hun sender deg videre dersom hun ikke kan hjelpe. Jeg har aldri måttet sitte å vente lenge på time hos henne. Og hvis det er akutt, får du _alltid_ time hos henne eller en av de andre legene på senteret samme dag.

Ikke spesielt imponert

Måtte dessverre bytte fra min fantastiske fastlege da jeg flyttet og da var det ikke så mange ledige å velge mellom. Har litt sykdomshistorie i familien som jeg ønsker skal bli tatt på alvor, men hun engasjerer seg lite i det - bare snakk.
Hun er alltid forsinket, opp til 30 min, uansett hvilken tid man kommer. Hun tar seg god tid, så det er positivt. Ut over dette er hun uerfaren og virker "ung". Slår mye opp på pc når man snakker og virker som hun velger "lettvinte" løsninger. Føler nesten at jeg kunne funnet ut av det samme via internett. Kommer til å bytte så snart jeg finner en annen.

Fornøyd!

Jeg føler at dr. Bodahl tar meg på alvor og lytter. Og er det noe hun ikke selv er sikker på (hun er jo forholdsvis ny i faget), så sjekker hun med andre eller tilegner seg den kunnskapen som trengs, er min erfaring.
Hun er ofte forsinket, som er irriterende, men det er nok fordi hun ikke avviser pasienter som trenger litt mer tid.

Hyggelig og avslappet

Dette er en lege som tar deg og dine problemer på alvor. Hun tar seg god tid. Hun er så og si _alltid_ forsinket (10-15 min), men hun er aldri stresset (eller stresser deg når du er inne til konsultasjon). Kan det grunnleggende, ikke særlig mer virker det som. -Men hun er virkelig grundig i forhold til utredning! Veldig fornøyd med denne legen. Ingenting bagatelliseres og man føler man kan åpne seg for henne. En meget medmennesklig lege. Anbefales!

Ikke så mye av en "wow" opplevelse her

Føler heller ikke at hun kan stort utenom det generelle. Har nesten flere spørsmål når jeg går ut av kontoret, enn før jeg gikk inn.

Hyggelig, men har dårlig tid.

Har inntrykk av at kunnskapsnivået utover det "generelle" er så som så

Flink og til å stole på

Hun respekterer og tror på det du sier. Sender deg videre til undersøkelser og tar seg tid til deg som pasient. Det siste betyr at hun ofte kan bli forsinket, men for meg gjør det ikke noe å vente.

Hvis Bodahl ikke er tilgjengelig eller har liten kapasitet får du tilbud om å gå til andre leger.

Kunne hatt en eller to dager i uka med litt lengre åpningstid.

Legesektetærene er ikke bestandig like hyggelige. Kommer an på hvem du treffer.