Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Centrum Fastlegegruppe AS
Rosenkrantz' gate 21 0160 Oslo
Inger Christina Bergstrøm Bodahl er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Bodahl er ei fantastisk lege. Hun er alltid forsinket, for når du er inne hos henne har hun alltid tid til å lytte.

Første gang jeg var hos henne var hun ganske ny i gamet, men jeg fikk med en gang tillit til henne, for hun gjorde det jeg ofte savner hos leger; hun sa at akkurat dette kunne hun ikke så mye om så hun skulle sjekke opp og ringe meg opp igjen når hun viste hvor hun best kunne henvise meg. Og dagen etter ringte hun meg opp og forklarte alt jeg trengte og vite, og henviste meg til riktig sted.

Bodahl er nå mange års erfaringer rikere. Men hun har aldri mistet evnen til å henvise videre når det trengs. Hun er fantastisk til å lytte, og veldig omgjengelig. Og hun vet når hun skal henvise hvor. Og er det behov for det så løfter hun likegodt opp telefonrøret og ringer rett til den aktuele legen..

Desverre har hun vært borte mye i det siste og selv når hun er tilstede kan det være lange ventetider. Men sånn er det vel med gode leger ...

På den positive siden er det alltid lett å få time hos andre på Centrum fastlegegruppe. Så skal du bare ha en rask sykmelding eller noe får du lett time på dagen hos den som har "akuttvakt".

Bodahl? Hvem er det?

Jeg har vært kunde siden 2008 og valgte lege ut i fra beliggenhet. Går sjeldent til legen, men et par ganger i året må jeg innom for noen enkle spørsmål.

Det er vanskelig å få time, og sekretærene er lite immøtekommende. Hver gang jeg ringer føler jeg at jeg er en stor belastning. Jeg får ikke time før langt frem i tid. Gjerne 3 uker.

Møtte ikke Bodahl over hodet før i 2015 da jeg ble gravid og var innom litt hyppigere. Hyggelig lege - men etter tre - fire måneder var hun borte igjen.

Da jeg hadde med min førstefødte til legen møtte jeg igjen bare vikarer for vikarer. Ikke gå til dette legekontoret med spabarn. De har INGEN greie på små som ikke kan si hva som plager dem. Dra heller på legevakten!

Ikke fastlege

Jeg vet ikke hvordan Inger Bodahl er som lege, for jeg har aldri møtt henne. Jeg har vært tilknyttet Centrum i noen år nå, og har blitt stadig mer frustrert. Har havnet hos nye personer hver gang jeg har trengt en legetime, og måttet vente lenge på time hver gang. Legene har ikke fulgt opp ting de har sagt at de skulle gjøre. De har lite tid, og jeg opplever at holdningen ovenfor pasienter er ovenfra og ned. Kommunikasjonen er dårlig. Jeg skulle byttet for lenge siden.

Kan ikke huske å ha møtt henne

Dette er ikke en beskrivelse av Inger Bodahl, men heller av Centrum fastlegegruppe. Det er nesten umulig å få time der og hvis man får det er det ofte vikar for en vikar. Som skrevet kan jeg ikke huske å ha fått time hos henne, men har stort sett blitt henvist til andre leger på senteret som er ledige. Disse har vært hyggelige og imøtekommende, men så lenge det er sånn et strev å få en time orket jeg ikke mer og byttet til et annet legekontor.

Et godt og lyttende medmenneske som tar pasientene på alvor

Jeg har byttet lege flere ganger i Oslo (selvom jeg sjeldent besøker legen) fordi jeg har hatt flere ordentlig dårlige opplevelser hos andre leger. Byttet til Bodahl var en stor lykke.

Bodahl er et vennlig, imøtekommende og lyttende medmenneske. Hun tar pasientene sine på alvor og sjekker grundig. Er hun selv usikker på om hun har kommet til bunns i plagene, sender hun deg videre til ekspert. Det er i alle fall min erfaring. Hun tar mange tester for å være på den sikre siden. Hun har også sendt meg sms med testresultat (som hun hadde lovet) og skrev også noe om "håper det går bra" el.l. Jeg opplever at Bodahl oppriktig bryr seg om meg og min fysiske og psykiske helse.

Bodahl er ubetvilsomt den beste legen jeg har vært hos i Oslo og jeg vil anbefale henne på det varmeste. Hun har som så mange andre leger litt for mange pasienter og har derfor ganske lang ventetid når du bestiller time, men hun har også hastetimer, om det er mistanke om noe alvorlig. Det eneste minuset er at om hun ikke er tilgjengelig, kan du risikere å bli sendt til noen av de andre legene ved Centrum Fastlegegruppe. Det har jeg svært dårlig erfaring med. Jeg kom til en mannlig kollega av henne som jeg opplevde at ikke lyttet og ikke behandlet meg respektfullt.