Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Rosenkrantz' gate 21 0160 Oslo
Inger Christina Bergstrøm Bodahl er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Bodahl? Hvem er det?

Jeg har vært kunde siden 2008 og valgte lege ut i fra beliggenhet. Går sjeldent til legen, men et par ganger i året må jeg innom for noen enkle spørsmål.

Det er vanskelig å få time, og sekretærene er lite immøtekommende. Hver gang jeg ringer føler jeg at jeg er en stor belastning. Jeg får ikke time før langt frem i tid. Gjerne 3 uker.

Møtte ikke Bodahl over hodet før i 2015 da jeg ble gravid og var innom litt hyppigere. Hyggelig lege - men etter tre - fire måneder var hun borte igjen.

Da jeg hadde med min førstefødte til legen møtte jeg igjen bare vikarer for vikarer. Ikke gå til dette legekontoret med spabarn. De har INGEN greie på små som ikke kan si hva som plager dem. Dra heller på legevakten!

Ikke fastlege

Jeg vet ikke hvordan Inger Bodahl er som lege, for jeg har aldri møtt henne. Jeg har vært tilknyttet Centrum i noen år nå, og har blitt stadig mer frustrert. Har havnet hos nye personer hver gang jeg har trengt en legetime, og måttet vente lenge på time hver gang. Legene har ikke fulgt opp ting de har sagt at de skulle gjøre. De har lite tid, og jeg opplever at holdningen ovenfor pasienter er ovenfra og ned. Kommunikasjonen er dårlig. Jeg skulle byttet for lenge siden.

Kan ikke huske å ha møtt henne

Dette er ikke en beskrivelse av Inger Bodahl, men heller av Centrum fastlegegruppe. Det er nesten umulig å få time der og hvis man får det er det ofte vikar for en vikar. Som skrevet kan jeg ikke huske å ha fått time hos henne, men har stort sett blitt henvist til andre leger på senteret som er ledige. Disse har vært hyggelige og imøtekommende, men så lenge det er sånn et strev å få en time orket jeg ikke mer og byttet til et annet legekontor.

Et godt og lyttende medmenneske som tar pasientene på alvor

Jeg har byttet lege flere ganger i Oslo (selvom jeg sjeldent besøker legen) fordi jeg har hatt flere ordentlig dårlige opplevelser hos andre leger. Byttet til Bodahl var en stor lykke.

Bodahl er et vennlig, imøtekommende og lyttende medmenneske. Hun tar pasientene sine på alvor og sjekker grundig. Er hun selv usikker på om hun har kommet til bunns i plagene, sender hun deg videre til ekspert. Det er i alle fall min erfaring. Hun tar mange tester for å være på den sikre siden. Hun har også sendt meg sms med testresultat (som hun hadde lovet) og skrev også noe om "håper det går bra" el.l. Jeg opplever at Bodahl oppriktig bryr seg om meg og min fysiske og psykiske helse.

Bodahl er ubetvilsomt den beste legen jeg har vært hos i Oslo og jeg vil anbefale henne på det varmeste. Hun har som så mange andre leger litt for mange pasienter og har derfor ganske lang ventetid når du bestiller time, men hun har også hastetimer, om det er mistanke om noe alvorlig. Det eneste minuset er at om hun ikke er tilgjengelig, kan du risikere å bli sendt til noen av de andre legene ved Centrum Fastlegegruppe. Det har jeg svært dårlig erfaring med. Jeg kom til en mannlig kollega av henne som jeg opplevde at ikke lyttet og ikke behandlet meg respektfullt.

Unngå!

Vet ikke om det er Centrum Fastlegegruppe eller denne legen spesielt det er noe alvorlig feil med, men på det halve året hun var min fastlege var hun svært forsinket og avbestilte time flere ganger - som jeg senere ble forsøkt trukket for som "ikke møtt"-timer...! I tillegg var det slett arbeid med tanke på diagnostisering eller utredning, jeg fikk følelsen av at hun var temmelig nyutdannet: påståelig og forstå-seg-på, men uten særlig faglig dybde. Jeg måtte mase om å få sykemeldingene jeg skulle ha, de ble ikke sendt når og dit de skulle.

Venteområdet er uoversiktlig delt mellom to halve etasjer, og toalettet dunster ut i fellesarealene. Den ene gangen jeg besøkte det, var det tre brukte urinprøvekopper liggende på vasken, blod i do og søppeldunken fløt over. Jeg endte opp med å holde meg de to timene det tok å vente på legen, være inne hos legen i 4 minutter, og så på å vente på resepsjonen som skulle skrive ut sykemelding.

Resepsjonens ansatte er frekke og ubehjelpsomme om man trenger noe annet fra dem enn en hilsen, det er lange ventetider, og henvender man seg til dem får man inntrykket av at man er i veien og plager deres høylydte private samtaler på bakrom og i skranken. Derimot er de veldig behjelpelige med å informere om priser, og sender deg gjerne inkasso på timer du allerede har betalt - glefsing får du med på kjøpet når de innser de har gjort en feil.

Sikkert en veldig grei klinikk og grei lege om man skulle trenge en vaksine, men om man skulle være syk er denne plassen et tregt maskineri av et ubehjelpelig mareritt.

Styr unna.