Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Autorisasjon (2006)

Inger Christina Bergstrøm Bodahl er en av 566 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Tilstedeværende og trygg

Jeg hadde Christina som fastlege i omtrent ti år, cirka 2010-2020 (byttet lege kun pga flytting). Opplevde henne som ekstremt tilstedeværende, lyttende, trygg, grundig og kunnskapsrik. Opplevde alltid å bli tatt på alvor. Fikk god oppfølging med både fysiske og psykiske plager/livskriser - og gjennom svangerskap. Hun gjorde alltid grundige vurderinger og hadde gode forslag til videre henvisninger. Møtte flere av de andre fastlegene på kontoret opp gjennom årene og kjente meg veldig trygg hos alle! Veldig lett å få svar på meldinger/e-konsultasjon fra legene, men ikke alltid like god oppfølging fra sekretærene og på telefon.

Dyktig lege når du får tid

Veldig fornøyd med Christina de gangene jeg har vært hos henne. Hun ha veldig lang ventetid, så ha vel vært like mye hos hennes kollegaer som henne selv.

Mye dobbeljobbing

Christina kan være ganske ufin på meldinger og svarer diffust på ekommunikasjon. Flere ganger har jeg måttet sende ny melding. Det virker ikke som hun gidder å slå opp pasienten før hun svarer ekommunikasjon. Ikke en lege å anbefale om man må følges opp. Hun sa at hun ikke kjente meg og hadde ikke lest journalen, vanskelig å bli kjent på 20 minutters besøk og 2 mnd ventetid imellom. Jeg skal søke ny lege.

Dyktig lege - LANG ventetid

Christina er en veldig dyktig lege som virkelig lytter på pasienten. Hun er dyktig og grundig.
Ulempen er at ventetiden på time ofte lang, første time er 2 mnd frem i tid

Hyggelig men ikke flink til å følge opp

Bodahl er en hyggelig lege, men er vanskelig å få time, og er ikke flink til å følge opp blodprøver. Jeg måtte etterspørre tilbakemelding for litt siden, da prøvesvarene mine kom tilbake med kommentar fra Furst om at dette kunne være underliggende sykdom og måtte følges opp. Da jeg spurte Bodahl om tilbakemelding, ble jeg fakturert nesten 300kr for dette, i tillegg til å måtte sette opp ny time og betale for denne timen i tillegg. Hun har ved flere anledninger glemt å ta med «alt» det som jeg skal ta av blodprøver, og jeg ender opp med å måtte ta blodprøver på nytt, og betale dobbelt. Hun leser seg aldri opp før en time, og jeg blir sittende å gjenta alt vi snakket om forrige time, og da er plutselig timen over og vi rekker ikke sjekke det som vi ble enig om forrige gang. Dette er rett og slett slurvete når man har sykdommer som trenger god oppfølging, og jeg skal nå søke om ny lege.