Anders Bye

Autorisasjon (1980)

19 av 2000

Storoklinikken Telefonnummer22 09 88 8822 09 88 ...
Vitaminveien 7-9 4 Etg, Storosenteret 0485 Oslo
Anders Bye er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anders Bye

Ikke interessert

Doktor Bye ser ikke engang på deg når du kommer inn på kontoret hans. Jeg har alltid følt at jeg er til bry, at han mye heller skulle vært en annen plass. Sitter og stirrer på pc'en sin og mumler. Man blir helt satt ut og glemmer hvorfor man egentlig er der. Jeg har måttet bytte lege. Etter at jeg fikk barn så er det uaktuelt for meg å fortsette å gå hos han.

opptatt av å taste på pc´n

Han var mest opptatt av å taste på pc´n og stilte ikke en gang ett eneste spørsmål ang. tilstanden min.

Uinteressert og arrogant

Jeg tror absolutt at Anders en flink fyr som kan mye. MEN, han fremstår så arrogant og lite interessert i sine pasienter og deres problemer. Han virker mest av alt interessert i å skrive på pcen sin, og han virker nærmest totalt uinteressert i å høre på symptomer eller hvorfor du som pasient er der. Jeg har vært hos han i ett år nå, og føler meg ikke tatt på alvor eller at vi jobber mot en løsning eller at han kommer med forslag. Han noterer ned sakte på pcen sin, og blir irritert hvis du snakker mens han skriver. Det føles i bunn og grunn som om han prøver å få deg ut fortest mulig - og ta en blodprøve, avføringsprøve eller hva slags prøve. Så kan du komme igjen etter noen uker for ny konsultasjon og er ikke ett skritt videre, og slik holder det på i måned etter måned. Senest idag gjorde han narr av meg fordi jeg ba om en henvisning til spesialist - han mente det ikke var til hjelp, jeg måtte lese meg opp på internett og finne en løsning selv. Altså seriøst - slik kan man ikke si til en pasient som lider og sårt trenger hjelp!

Hadde Anders tatt pasientene sine på alvor, lyttet, vært litt interessert i at folk skal bli friske så hadde han vært en god lege. Han må ta folk på alvor. Poenget med å være lege er vel ikke å komme gjennom listen med pasienter så raskt som mulig - men at folk skal bli friske?!

Følte meg til bry.

Jeg mener at han var lite imøtekommende og virket veldig usympatisk. For meg er det veldig viktig å føle meg «sett» når jeg er til en lege.

Følte meg mer til bry enn en pasient. Og jeg måtte vise han og fortelle han hva han skulle gjøre. Fikk også i eget oppdrag i å finne en tilsvarende klinikk for mitt problem, noe som han selv skulle ha gjort fordi han er legen.

Trygg

Tar meg alltid på alvor.
Virker betryggende og husker alltid sykdomshistorien min. Sender meg alltid til spesialist når han ikke kan behandle meg selv.
Synd at han kun har 15 minutter til rådighet pr. pasient.
Fornøyd!