Anders Bye

Storoklinikken

1980

96 av 2000

Storoklinikken Telefonnummer22 09 88 8822 09 88 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Vitaminveien 7-9 4 Etg, Storosenteret 0485 Oslo
Anders Bye er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anders Bye

opptatt av å taste på pc´n

Han var mest opptatt av å taste på pc´n og stilte ikke en gang ett eneste spørsmål ang. tilstanden min.

Uinteressert og arrogant

Jeg tror absolutt at Anders en flink fyr som kan mye. MEN, han fremstår så arrogant og lite interessert i sine pasienter og deres problemer. Han virker mest av alt interessert i å skrive på pcen sin, og han virker nærmest totalt uinteressert i å høre på symptomer eller hvorfor du som pasient er der. Jeg har vært hos han i ett år nå, og føler meg ikke tatt på alvor eller at vi jobber mot en løsning eller at han kommer med forslag. Han noterer ned sakte på pcen sin, og blir irritert hvis du snakker mens han skriver. Det føles i bunn og grunn som om han prøver å få deg ut fortest mulig - og ta en blodprøve, avføringsprøve eller hva slags prøve. Så kan du komme igjen etter noen uker for ny konsultasjon og er ikke ett skritt videre, og slik holder det på i måned etter måned. Senest idag gjorde han narr av meg fordi jeg ba om en henvisning til spesialist - han mente det ikke var til hjelp, jeg måtte lese meg opp på internett og finne en løsning selv. Altså seriøst - slik kan man ikke si til en pasient som lider og sårt trenger hjelp!

Hadde Anders tatt pasientene sine på alvor, lyttet, vært litt interessert i at folk skal bli friske så hadde han vært en god lege. Han må ta folk på alvor. Poenget med å være lege er vel ikke å komme gjennom listen med pasienter så raskt som mulig - men at folk skal bli friske?!

Følte meg til bry.

Jeg mener at han var lite imøtekommende og virket veldig usympatisk. For meg er det veldig viktig å føle meg «sett» når jeg er til en lege.

Følte meg mer til bry enn en pasient. Og jeg måtte vise han og fortelle han hva han skulle gjøre. Fikk også i eget oppdrag i å finne en tilsvarende klinikk for mitt problem, noe som han selv skulle ha gjort fordi han er legen.

Trygg

Tar meg alltid på alvor.
Virker betryggende og husker alltid sykdomshistorien min. Sender meg alltid til spesialist når han ikke kan behandle meg selv.
Synd at han kun har 15 minutter til rådighet pr. pasient.
Fornøyd!

ikke bra, anbefales ikke

Jeg har vært hos Anders Bye 6 ganger på grunn av at jeg har smerter i armen min og sover dårlig om natten på grunn av smerte. Han var mest opptatt av å taste på pc´en og stilte meg ikke eneste spørsmål ang. tilstanden min. Han sa til meg at jeg skal ta NSAID tablett uten å ta nødvendig undersøkelse. Tabletten virker ikke. Videre spurte jeg han at jeg må ta undersøkelser og tok røntgen. Svaret var negativt. Jeg spurte ham til å henvise meg til spesialist men, han sier nei. Han har ikke tatt pasient på alvor. Han har ikke fulgt meg. Jeg har smerte i armen min for 3 måneder nå. Han har ikke hjulpet meg. Veldig irriterte. Ikke bruk den legen. Har allerede byttet fast legen.