Anders Bye

Tlf: 22 09 88 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anders Bye er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anders Bye

Trygg

Tar meg alltid på alvor.
Virker betryggende og husker alltid sykdomshistorien min. Sender meg alltid til spesialist når han ikke kan behandle meg selv.
Synd at han kun har 15 minutter til rådighet pr. pasient.
Fornøyd!

ikke bra, anbefales ikke

Jeg har vært hos Anders Bye 6 ganger på grunn av at jeg har smerter i armen min og sover dårlig om natten på grunn av smerte. Han var mest opptatt av å taste på pc´en og stilte meg ikke eneste spørsmål ang. tilstanden min. Han sa til meg at jeg skal ta NSAID tablett uten å ta nødvendig undersøkelse. Tabletten virker ikke. Videre spurte jeg han at jeg må ta undersøkelser og tok røntgen. Svaret var negativt. Jeg spurte ham til å henvise meg til spesialist men, han sier nei. Han har ikke tatt pasient på alvor. Han har ikke fulgt meg. Jeg har smerte i armen min for 3 måneder nå. Han har ikke hjulpet meg. Veldig irriterte. Ikke bruk den legen. Har allerede byttet fast legen.

Fornøyd

En lege med mye kunnskap. Kan nok virke litt "kald" eller fraværende, men er effektiv og tar ting på alvor. Synes ofte han har et smil på lur, og er ellers medfølende, men profesjonell. Var også veldig rask til å henvise meg videre etter en stygg skade, så jeg fikk de undersøkelsene jeg trengte.

Nei nei nei

De beste opplevelsene jeg har hatt når jeg har bestilt time hos Anders Bye er når jeg blir tatt imot av stedfortredende leger. Samtlige av dem har gitt meg bedre behandling, tid og råd.

Eksempel: Jeg hadde bestilt en time for å fjerne en føflekk, man får jo tross alt ikke bestilt time før man har fortalt helsesekretæren om nettopp hvorfor man trenger time, og da er det jammen godt gjort å bli møtt av Anders Bye, som forteller meg at han snart må rekke et møte og at det ikke passer han nå (og denne gangen, for én gangs skyld, ble jeg kalt inn nesten nøyaktig når timen var oppsatt). Det passer heller ikke meg å komme til legesenteret midt i arbeidstida i ny og ne, så jeg stod på mitt og forlangte at dette ble håndtert når jeg nå først var her. Resultatet var en kjapp lokalbedøvelse og inngrep før bedøvelsen hadde rukket å sette seg skikkelig.

Faglig meget dyktig

Anders Bye kan trygt anbefales om du er ute etter en lege som virkelig kan sine ting, og som vil henvise deg til kompetent spesialist når det er nødvendig.

Jeg ser at enkelte andre pasienter oppfatter Bye som litt "fraværende", men han er bare travel og effektiv. For øvrig har jeg vært hos tre forskjellige leger på Storoklinikken (grunnet fravær av Bye osv) og alle har vært topp på det faglige, som bør være det aller viktigste for en pasient.

Et godt første møte

Jeg har nettopp byttet til Anders, og syntes det var et godt møte. Han fulgte med på alt jeg sa, kom med gode innspill og forklarte rundt det jeg lurte på. Virker kompetent og trivelig!

Ikke bra

Det virker rett og slett som han misliker jobben sin og som pasient føler du deg til bryderi. Jeg følte meg hverken hørt eller sett. Ikke bruk denne legen.

Veldig lite interressert

Det virker som om man er til bry for han, ikke spesielt hyggelig.

ny vurdering av anders bye

2 time ble noe helt annet, mannen er jo faktisk en bra og hyggelig lege. anbefales ,

Anbefales ikke

Har sjelden behov for lege, og var hos Anders Bye første og siste gang for et par dager siden. Han var mest opptatt av å taste på pc´n og stilte meg ikke eneste spørsmål ang. tilstanden min. Den var ganske alvorlig, da jeg hadde vært i en sykkelukykke et par dager før. Han skrev en sykemelding uten å engang ta en titt på bruddene og skadene. Hadde en "ovenfra-og-ned"-holdning. Han avbrøt meg og sa at "ja,ja, jeg skal forklare.." da jeg spurte om hvordan jeg skulle gå frem. Lite sympatisk. Har allerede byttet lege.

Ikke så fornøyd

De gangene jeg har vært på Storoklinkken har vært lite positive. Jeg har måtte vente opp til 3 timer før jeg kunne dra hjem en av gangene. Da hadde de "glemt" meg! Enig med mye av det som skrives her, mer opptatt av pc, "jeg vet best"- holdning og lite intressert i hva som faktisk er plagene du kommer med. Har heller bestemt meg for å betale litt ekstra hos en privat lege som faktisk gir deg det du betaler for og utviser mer hjelp i form av prøver, behandlinger og oppføling i etterkant.

Ikke fornøyd

I mitt tilfelle viste han lite kunnskap og interesse. Fikk mer nyttig informasjon på internett. Enig i beskrivelsene under her. Jeg byttet lege.

Fornøyd

Jeg var hos legen to ganger i uken over en tid i sommer for stell av et stygt sår.
Jeg er meget fornøyd med den behandlingen og oppfølgingen jeg fikk av legen. Jeg følte jeg var i trygge hender hele tiden.
Vil også skryte av damene i resepsjonen som alltid var blide og hjelpsomme mot meg.Jeg har ingenting å klage på.

Grei lege på god klinikk

Legen:
Virker kompetent og opptatt av hva pasienten vil gjøre, og spør mye. Forklarer utdypende, noe som er bra, men til tider litt vel omfattende.
Har også hatt kontakt via nettløsningene, som har vært veldig tilfredstillende.

Klinikken:
Jeg kan ikke si at jeg kjennner meg igjen i de negative kommentarene her. Det eneste jeg mener kan bli bedre på Storoklinikken er bestillingssystemet på nettet.

Storoklinikken har 'nett-konsultasjon' der en kan spørre enklere spm. til sin lege, og det er stort sett en bra nettside. Hver gang jeg har kommet til klinikken uanmeldt har jeg dratt derfra inn 30-45 min, noe som er latterlig bra i forhold til alle andre klinikker jeg har dratt til.

Det eneste negative med denn klinikken er at det er mye som er automatisert, noe som fører til at man mangler service og kontakt med de ansatte. Dette burde blitt fulgt opp med økt oppmerksomhet, men er ikke alltid tilfellet.

Veldig frustrert over han

Jeg har ikke behov for lege ofte, men i det siste året har jeg gått til han flere ganger uten å få noe hjelp, jeg må komme med forslag hva han bør gjøre.
Har ringt mange ganger på å få svar på diverse ting og har ventet på en hendvisningg i over 3 måneder.
synes ikke han er noe flink , føørst og fremst dårlig kommunikasjon. alt skal gå rask og uten å oppnå noe . derfor skal jeg bytte fastlege.

Jeg sitter igjen med en følelse av ubetydelighet

Jeg bestilte legetime for et mindre problem, samtidig stort nok til at jeg faktisk dro til legen. Jeg går sjeldent til lege, så når jeg først bygger opp "mot" til å dra vil jeg gjerne bli tatt seriøst. Jeg følte ikke at han lyttet til meg eller forstod mitt problem. Han hjalp meg ikke videre med problemet.

Ikke bra

Jeg byttet fastlege til Anders Bye. Mitt første besøk hos ham var i anledning ny resept på medisiner i etterkant av to mindre hjerneblødninger i 2005, i tillegg til en nødvendig henvisningtil fysioterapeut i forbindelse med begynnende artrose i hoftene.
Da jeg skulle hente medisinene mine på apoteket, var en av de ikke tilgjengelige på de fire apotekene jeg besøkte.
Som et par andre har skrevet, oppfatter jeg at han er mer interessert i PC'en enn å prate med meg om mine plager.
Og til slutt, jeg hadde min første time hos ham kl. 08.30, han var ikke ledig før kl. 08.50 - irriterende.

Synd!

Han er en hyggelig mann, men har ikke klart å hjelpe meg med de problemene jeg har hatt.
Jeg har opplevd et par ganger å bli henvist til steder der det ikke er ledige timer og/eller er helt feil type spesialist i forhold til det jeg trenger. Jeg har ved flere anledninger gitt opp og gått til en privatlege, heller betalt litt ekstra for å få den servicen jeg som pasient føler jeg trenger.
Han har nok peiling på det faglige, men bruker ikke nok tid til å virkelig finne ut av hva som er årsaken bak ulike symptomer.
Har byttet fastlege i dag til noen som har fått bedre vurderinger her inne.

Null kontakt med pasient

Eg er helt lamslått over hvor enig jeg er med kommentarene her!! Har lurt lenge om det var jeg som var kresen, men nå føler jeg at det ikke er meg det er feil med, men en lege med null kompetanse til å ta vare på pasienten. Han vet ikke hvordan han skal snakke med pasienten, han er så konsentrert på pc at du skulle tro det var pc han behandler. Jeg følte meg mye verre etter å ha vært hos ham.

Liten øyekontakt og respons

Kom der sist gang for å finne ut av smerter og søvnproblemer. Gjennom de ca. 10 minuttene jeg var inne så han meg knapt i øynene en eneste gang. Istedenfor fylte han bare ut et skjema på PC-en og sendte meg til en blodprøve uten å spørre om noe som helst. Fikk heller ikke noen særlig respons når jeg fortalte om hvor smertene var. Fikk et brev med svar på om at blodprøvene var negative et par uker senere og det var det. Fant aldri ut av hva som var galt, men regner med det skyldes stress og muskelspenninger siden problemene forsvant av seg selv etter et par slitsomme uker. Tviler ikke på at han har kunnskapen på plass, men er enig med et par andre her om at han ikke er så flink til å snakke med pasienter.