Parveen Chopra

Mellombølgen 47 1157 Oslo
Parveen Chopra er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Parveen Chopra

litt for alternativ

Føles som en blanding av lege og alternativ behandler.

Selv om Parveen virker å ha helt grei oversikt over faget sitt, så foretrekker han i stor grad å anbefale alternativer som yoga, meditasjon, økologisk kosthold og naturmedisin og indisk tradisjon, fremfor vitenskapelig basert medisin.

Dette blir feil fokus for en lege, og man føler ikke at man kan stole på at man får de beste medisinske rådene.

Imøtekommende

Har en fin blanding av vestlig og indisk medisin. Opptatt av mindfullnes og alternativer, samtidig som han benytter vestlig medisin når det er påkrevd. Jeg sliter med en psykisk lidelse og er fornøyd med Ham. Slenger seg ikke på motebildet om hvilke medisiner som er farligen og hvilke som er de nyeste vidunder-pillene(som ofte etter en tid viser seg å være rene rottegiften), men bruker sin erfaring.

Særdeles alternativ med business på siden

Han er veldig holistisk og prater om mindfulness og økologisk mat etc, så hvis du liker dette passer han for deg. Hvis du ønsker vestlig medisinering / behandling så vil du kanskje se et annet sted.

Hvert eneste legebesøk har vært slik:
1. Halveis oppmerksom på problemet mitt
2. Viser meg en nettbutikk med urter og oljer til noen hundre kroner
3. Ber meg prøve det først, og deretter benytte en resept fra han hvis det feiler.

Ikke faglig dyktig

Svært dårlig til å foreta en klinisk vurdering av pasienten. Kommer fort med sine egene alternative meninger. Han tegnet opp de ulike dyrene i indisk medisin, noe jeg syntes var irellevant for situasjonen. Henviste videre til alternative terapeuter som virket særdeles lite dyktige. Hyggelig nok, men skummelt å trekke konlusjoner uten tilstrekkelig nok informasjon.

Min kjære fastlege!

Har vært hos Parveen så lenge jeg kan huske, og fått tett oppfølging i alle år. Henvises alltid til spesialist ved behov, blir møtt som et menneske, blir tatt seriøst, og føler meg alltid litt roligere når jeg drar derfra. Yter alltid ekstra for å hjelpe så godt han kan. Superflink lege som virkelig kan faget sitt, og som tar deg på alvor, uansett om det gjelder fysisk eller psykisk sykdom. Håper han jobber til han er 100, for jeg vil ikke skifte fastlege!