Parveen Chopra

Tlf: 22 74 90 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Parveen Chopra er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Parveen Chopra

Veldig alternativ

Det blir veldig mye alternativ behandling. Yoga, mindfulness og økologiske produkter. Lite lyttende til
pasienten.

The best doctor in norway

Dr chopra er den beste fastlege jeg har hatt. Han er flink og kommer med mange råd hele veiene. Han er alltid opptimistik og vet akkurat hva man skal gjøre for å bli frisk

Ser ikke pasienten sin

Har han lagt seg opp en mening om deg endres den ikke, hører ikke på pasienten sin eller tar smerter og problemer på alvor. Vanskelig å kommunisere med, og jeg fikk ikke den hjelpen jeg trenger hos han. Fikk det derimot på kort tid fra annen behandler som tok meg seriøst.

Dårlig

Svært rask og overfladisk undersøkelse av skaden min. Han viste liten forståelse av smerten han påførte meg ved undersøkelsen. Han forsvant uten å informere meg om medisinen han skrev ut, og jeg måtte be sykepleien om å be han om bedre smertestillende. Hilste ikke da han kom og forsvant uten å si adieu. Jeg måtte kontakte en annen lege dagen etter.

litt for alternativ

Føles som en blanding av lege og alternativ behandler.

Selv om Parveen virker å ha helt grei oversikt over faget sitt, så foretrekker han i stor grad å anbefale alternativer som yoga, meditasjon, økologisk kosthold og naturmedisin og indisk tradisjon, fremfor vitenskapelig basert medisin.

Dette blir feil fokus for en lege, og man føler ikke at man kan stole på at man får de beste medisinske rådene.

Imøtekommende

Har en fin blanding av vestlig og indisk medisin. Opptatt av mindfullnes og alternativer, samtidig som han benytter vestlig medisin når det er påkrevd. Jeg sliter med en psykisk lidelse og er fornøyd med Ham. Slenger seg ikke på motebildet om hvilke medisiner som er farligen og hvilke som er de nyeste vidunder-pillene(som ofte etter en tid viser seg å være rene rottegiften), men bruker sin erfaring.

Særdeles alternativ med business på siden

Han er veldig holistisk og prater om mindfulness og økologisk mat etc, så hvis du liker dette passer han for deg. Hvis du ønsker vestlig medisinering / behandling så vil du kanskje se et annet sted.

Hvert eneste legebesøk har vært slik:
1. Halveis oppmerksom på problemet mitt
2. Viser meg en nettbutikk med urter og oljer til noen hundre kroner
3. Ber meg prøve det først, og deretter benytte en resept fra han hvis det feiler.

Ikke faglig dyktig

Svært dårlig til å foreta en klinisk vurdering av pasienten. Kommer fort med sine egene alternative meninger. Han tegnet opp de ulike dyrene i indisk medisin, noe jeg syntes var irellevant for situasjonen. Henviste videre til alternative terapeuter som virket særdeles lite dyktige. Hyggelig nok, men skummelt å trekke konlusjoner uten tilstrekkelig nok informasjon.

Min kjære fastlege!

Har vært hos Parveen så lenge jeg kan huske, og fått tett oppfølging i alle år. Henvises alltid til spesialist ved behov, blir møtt som et menneske, blir tatt seriøst, og føler meg alltid litt roligere når jeg drar derfra. Yter alltid ekstra for å hjelpe så godt han kan. Superflink lege som virkelig kan faget sitt, og som tar deg på alvor, uansett om det gjelder fysisk eller psykisk sykdom. Håper han jobber til han er 100, for jeg vil ikke skifte fastlege!

Beste legen!

Har vært pasient der i flere år. Han er spesialist i allmenmedisin, og kan også mye om alternativ medisin. Han holder et super servicenivå, og det hender han ringer og spør hvordan jeg har det...

Lege med sans for alternativ medisin

Her brukt ham noen år.

Han er god til å lytte, men kommer veldig fort inn på diverse alternative behandlinger. Noe jeg absolutt ikke føler er veldig betryggende.

Kanskje i raskeste laget til å henvise videre, dårlig til å følge opp prøveresultater, vil man ha svar må man purre.

Ikke legen jeg ville ha stolt på om jeg ble alvorlig syk.

Veldig faglig sterk

Denne legen har tydelig lang erfaring. Veldig rett på sak og ser raskt hva som er galt. Legger også vekt på det psykiske, noe jeg synes ee meget viktig. 10/10

Lege fra andre planet

Chopra behandler folk dårlig. Han har ikke kunskap som lege i det hele tatt. Jeg kom flere gAnger med ganske alvorige symtomer ,for Chopra det er ingenting og vil ikke høre på pasienten en gang. Han vil ikke å gi hendvisning ,selv om har veldig lite peiling hva betyr a være legen. Grunnlegene undersokelse er unodvendig,hans råd ikke tenke på symtomer. Dette er flaut. Han har sin egen menning om alt ,og av og til den er ikke noe felles med virkeligheten. Hvis neon har helse problemer jeg anbefaler ikke.

Uprofesjonell lege

Etter mitt første fastlege bytte og flere besøk hos nye fastlegen min Chopra, vurderer jeg sterkt å bytte fastlege på nytt. I kronologisk rekkefølge kan Chopra oppfattes og beskrives som uprofesjonell i møte med meg. I halvparten av besøkene jeg har hatt hos Chopra har han svart på sin mobil og holdt privat samtale i flere minutter - uten å beklage det i ettertid. Chopra er også ukjent med begrepet "ydmykhet" eller å sette seg i sine pasienters livssituasjon eller arbeidshverdag. For Chopra er det "bare å gjøre det".

I tillegg er medisinen på alle sykdommer for Chopra yoga, der han har sin egen virksomhet innen "yoga og diet" (som han ofte reklamerer).

Kort sammenfattet er Chopra en lege jeg ikke anbefaler til pasienter som ønsker en "servicevennlig" og profesjonell fastlege.

Så langt en av de beste fastlegene jeg har vært hos så langt.

Parveen Chopra er en av de beste fastlegen jeg har hatt så langt. Som funksjonshemmet i over 50 år har jeg truffet veldig mange leger. Han har en faglig tyngde, han sier ifra hvis det er noe han ikke vet og må sjekke, han er personlig, jeg blir sett, han har en ro over seg som om det ikke kommer noen pasienter etter meg, han har ikke blitt lege for å tjene masse penger, han har sin utdannelse fra India noe som jeg mener er fordelaktig da min erfaring med leger utdannet i Norge ikke lærer nok (Europeiske leger er noe helt annet). Jeg kan nevne at han også er spesialist i indisk ayurveda medisin, yoga og tradisjonell kinesisk medisin. Og det er kan være fint hvis man er åpen for det. Det er særlig kosthold og yoga han vektlegger.

Blodig ærlig.

Dette er en lege som går rett på sak. Ikke noe snikksnakk. Han er faglig meget sterk. Snakker rett fra leveren. Han var veldig høflig mot meg. Tok meg på alvor. Men er nok litt for tøff om man ikke tåler å høre sannheten. Liker han jeg.

En lite tillitsskapende lege

Dette var mitt første besøk hos denne legen, da min fastlege er på ferie.

Jeg synes det var vanskelig å kommunisere med ham, fordi han så kun på dataen, og virket overhode ikke interessert i det jeg hadde å si. Spurte hva jeg ville ha, og når jeg sa det fikk jeg det og da var timen ferdig. Fikk en veldig følelse av at han ville ha meg fortest mulig ut.

Han hører ikke på pasientens ønskerog kan nesten ikke kommunisere på norsk

Han lytter ikke til pasientene eller deres pårørende, han er arrogant og det virker som at han vil at pasienten skal ordne med det meste selv.

Den beste legen.

Både min mann, mine to barn og jeg har hatt Parveen som fastlege i mange år. Vi har alltid vært super fornøyd med våre møter med han. Han tar seg god tid til oss, møtet oss alltid med et smil og tar oss på alvor. Barna våre vil ikke til andre leger enn han. En av tingene vi setter så stor pris på er at han alltid undersøker nøye og er flink til å henvise videre ved behov.

Har anbefalt han til venner som også er utrolig fornøyde med å ha byttet til han som fastlege.

Dårlig opplevelse på legevakta

Jeg sliter psyksik, hadde skadet meg selv og oppsøkte legevakta for behandling. Han verken hilste eller presenterte seg da han kom inn, virket ikke til å tenke for mye på hvordan jeg hadde det. Fikk stiftet et kutt - uten bedøvelse. Han sa ikke noe som helst om bedøvelse/ikke, bare satte i gang med det. Greit at det gjorde fysisk vondt, det kunne jeg holde ut. Men slik behandling opplever jeg som uprofesjonell, ydmykende og noe som leder til angst for å oppsøke legevakt i lignende situasjoner. Jeg så først navnet hans da jeg så journalen.