Stener Clausen

15 av 2000

Stener Clausen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stener Clausen

Seriøs og lyttende

Bra telefon system hvor man alltid får kontakt med legen. Seriøs lege som ser pasienten og lytter. Legesekretær som tar blodprøver og setter vaksine uten at man trengeravtale tid på forkant

Styr unna

Stener Claussen fremstår som en lite lyttende og uinteressert lege. Ved min konsultasjon var han mer opptatt av å skrive referat enn å faktisk høre på mine problemer. Hvis man trenger en lege anbefaler jeg på det sterkeste å finne en annen.

Ikke tatt på alvor

For noen år siden dro jeg til mine 2 første timer hos Stener. Jeg valgte han da jeg hørte mye positivt. Om disse positive tilbakemeldingene var fra mennesker som hadde reelle bekymringer eller bare ville ha en check-up er jeg usikker på.

På første time fortalte jeg om smerter i halsen som hadde vært varige. Jeg nevnte forskjellige symptomer, og hadde undersøkt symptomene mine godt. Jeg fikk til beskjed at alle mine bekymringer om diagnoser eller lignende var urealistiske for en som ikke har fylt 30 år engang, noe som fikk meg til å føle at jeg ikke ble tatt seriøst; og ble mer angstfull ettersom jeg ikke ble spurt noen kontroll-spm rundt bekymringene mine. Han konkluderte med at det var noe som kom til å gå over av seg selv og at jeg ikke trengte behandling. Andre time kom flere mnd senere hvor jeg kunne fortelle om forverring av samme symptomer. Han konkluderte med at det var det samme(ikke-bakteriell infeksjon) og spurte meg ingen spørsmål, ettersom jeg var for ung til å ha det jeg mistenkte at det var. Fikk ingen kurer og veldig lite fysisk undersøkelse på andre time.

Tredje gang ringer moren min til Stener for å spørre om henvisning til øre/nese/hals-spesialist. Ble henvist til en spesialist som ikke orker å gjøre en ordentlig undersøkelse annet enn å bruke samme utstyr som Stener (med andre ord, ikke noe annerledes undersøkelse enn hos fastlegen), spesialisten lot ikke meg ta med kjæreste inn på kontoret mht at jeg har sosial angst. Virker som spesialistene som stener jobber med ikke er glad i jobben sin.

Med andre ord, om du er en ung person, dame eller sliter med mentalhelse (og det står i journalen din, eller du nevner dette) med seriøse bekymringer - kommer du ikke til å bli mindre bekymret her, for her blir det nesten regnet med at du overdriver beskrivelsen av symptomene dine. Han gjør en dårlig jobb av å vise at han stoler på at du vet best om kroppen din. Han spør ikke hva som får deg til å tro at du har det du bekymrer deg for. Jeg hørte ofte "Nei, det kan ikke være det fordi du er jo under 30", istedet for å undersøke mistanken så konkluderer man uten en ordentlig undersøkelse.

Nå er det hvertfall 2 år siden jeg var der og halsproblemene mine har blitt kroniske. Jeg har ikke bestilt nye timer hos legen fordi jeg ikke orker bruke mer penger på å høre at jeg er for ung til å ha ditt og datt, eller at det "mest sannsynlig ikke er så alvorlig" eller ha en lege som henviser til gretne, useriøse spesialister som mest sannsynlig skulle tatt pensjon for dems og klientene sitt beste. Derimot har jeg byttet legekontor og til en yngre lege (dame), da jeg tror jeg har større sjanser for å bli tatt seriøst her.

Som mange andre nevner er ventetiden helt syk, og Stener gikk ut av begge timene mine for å ta telefon. Den ene telefonen tok 15 min og den andre tok 20 min. Respekterer ikke tiden til klienten sin.

Med dette vil jeg IKKE anbefale hverken Stener eller Rodeløkka legekontor.

Veldig flink lege

Vurderer alltid situasjonen bra og kommer med de beste anbefalingene. Er alltid trygg på rådene enten det er om behandling eller at det går over av seg selv.

Lydhør, følger opp.

Fastlege over tid for ektepar i 60-åra. Følger opp, tar seg tid, og justerer til riktig medisinering/ behandl er funnet. Vi føler oss godt mottatt og trygge.