Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Tlf: 24 13 13 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Profesjonell og effektiv

Lege: Ronny Granå Skrevet

Beste legen jeg har hatt. Dr. Granå er ikke arrogant, men tar meg på alvor. Utrolig effektiv! Pluss for at man får snakke med han direkte. Flink med henvisninger. Glimt i øyet.

Arrogant og nedlatende

Lege: Stener Clausen Skrevet

Nektet meg å bestille legetime. Sa alle mine problemer var selvforskyldt, og viste til rusproblemer jeg hadde for noen år tilbake. Måtte bestille time hos psykolog selv.

Stressa og krass tone, men faglig dyktig

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Hun er travel og snakker med en krass tone. Hun virker fagig dyktig. Jeg er enig i de andres kommentarer om at man føler at man raskt blir kasta ut av kontoret. Når det er sagt fikk jeg god hjelp sist gang jeg var hos henne og har aldri opplevd at prøver har blitt borte. Får alltid prøvesvar med råd og kommentarer i posten.

Blir ikke ropt opp

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

To ganger har jeg sittet mer enn en time og ventet på å få komme inn.
Det er ingen å kontakte, ingen resepsjon. Ingen nett-tjeneste, Ikke mulig med sms. Første gang ventet jeg to timer, etter å ha fått avtale om å komme øyeblikkelig. Jeg løp bort. Ventet i to timer. Så var hun gått hjem.
I dag ventet jeg en time og et kvarter uten at jeg så noen bli hentet inn. Hadde ikke tid til mer, og prøvde å ringe for å si fra. Men så er det uendelig ventetid i telefonen for å komme fram til legen. De har jo ingen som kan ta telefoner. Dette har jeg ikke tid til, og man lurer på om legen vet om jeg er der eller ikke, på det venterommet der ikke noe skjer, og ingen kommer med en beskjed. Jeg skifter fastlege.

Flink, Faglig og engasjert

Lege: Stener Clausen Skrevet

Har brukt Clausen i flere år - lett å komme i kontakt med og interessert i sitt fagfelt - har sjelden eller aldri hatt noen utfordringer. De tar blodprøver på kontoret og resultatene blir tilsendt.

Faglig og sosialt inkompetent - STYR UNNA

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Ekstremt usympatisk og faglig svak lege. Uinteressert i deg og dine spørsmål, og er mer opptatt av om du skal betale med kort eller kontant enn av din helse. Gir ikke svar på spørsmål, tar ikke testene hun skal, og blir sur dersom hun får henvendelse med spørsmål fra deg eller annet helsepersonell. Har som regel ventet over en halvtime i telefonkø også. Vet ikke hvilke labratorier og sykehus hun er tilknyttet, og fremstår som faglig svak. Henviser til spesialist for småting (fordi hun ikke gidder bruke tid?), hvor spesialistene har like dårlige anmeldelser på legelisten som hun selv. Sikkert en OK lege dersom du vil ha en som skriver ut medisiner over en lav sko, men ikke en du vil gå til hvis du virkelig er syk. Styr unna.

Imøtekommende og trygg.

Lege: Kine Fredrikke Dyremyhr Skrevet

Kine Dyremyhr er en meget dyktig lege. Hun fremstod svært profesjonell, var imøtekommende, hyggelig og skapte en avslappet stemning. Jeg er svært fornøyd med å ha henne som fastlege og at det var meget enkelt å bestille legetime på internett.

FOR en god lege:)

Lege: Stener Clausen Skrevet

Jeg hadde Clausen som lege før jeg byttet lege pga flytting. Og For en lege han er. Han lytter, eier sympati og tar tak i problemet. Jeg er så takknemlig for at Stener Clausen har vist tillit til meg som tenåring når det er mange leger som desverre ikke har noe tro på det ungdommer sier. Savner Clausen! Den aller beste:)

Very bad Doctor bedside manner

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

I went there for my acid reflux problem, without doing any examination only by typing what I said then she said that I look strong, it will pass and I can handle it. If the symptoms still there after one month then I can go back to get diagnosed. And of course she charged me 260 nok for saying what she said. Worst experience ever. How can this kind of doctor ever have a permit, I don't get it. Why would I live my one month life with the sickness if it is actually can be cured faster. And she did not even check anything. What's the normal procedure for the doctor here? Only listen to the patient and tell them to be patient? What about checking blood pressure, or body part related with the sickness. She did nothing, nada... Worst doctor experience ever.

Aldri tilgjengelig

Lege: Stener Clausen Skrevet

Veldig vanskelig å få tak i, og hverken meg el datteren min får bestilt time, og når vi møter opp personlig må vi vente i flere timer. Dette gjør datteren min veldig lei hvis hun må ha sykemelding fra skolen. I fjor repeterte hun på videregående pga dette. Hverken jeg el min datter vil til legen lenger, og når vi er syke drar vi heller til apoteket el legevakt. Uheldig må jeg si.

Hyggelig, flink og profesjonell

Lege: Ronny Granå Skrevet

Både jeg og mine barn har han som fastlege og opplever han som meget dyktig. Han er hyggelig og tar alt på alvor.

Uinteressert og avisende

Lege: Stener Clausen Skrevet

Ville ikke henvise meg vidre til spesialist. Er lite faglig oppdatert. Veldig lang telefonkø for å bestille time.

Jeg var veldig misfornøyd med denne legen. Byttet derfor fastlege, fikk heldigvis god hjelp fra min nye lege.

Verre lege har jeg knapt sett, eller hørt maken til.

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Jeg går gjennom et samlivsbrudd, og har slitt med en del angst den siste tiden som følge av dette. Kine Dyremyhr er egentlig min lege, men er ikke tilbake før neste uke, som førte til at jeg forsøkte meg på å få tak i Marthe Kongshaug. Jeg hadde en litt halvdårlig følelse allerede før jeg tastet 2, men tenkte at jeg fikk gi henne en sjanse. Det angret jeg på så snart jeg hadde sagt navnet mitt. Før jeg fikk forklare hva som i veien ble jeg avbrutt med spørsmål om fødselsdato, og innen jeg fikk avsluttet setningen ble jeg påtvunget en time dagen etter klokken 9. Da jeg sa at det dessverre ble for tidlig, bjeffet hun at jeg skulle komme halv ett i stedet. Nå må det nevnes at hun virket hyggelig før jeg nevnte ordet angst, men så var det som om jeg plutselig ble en fryktelig byrde for henne. Jeg kommer ikke til den timen - send meg fakturaen i posten du, Marthe, og så tar jeg heller denne samtalen med Kine når hun er tilbake.

Frekk og spydig

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Jeg hadde time hos Marthe Kongshaug i dag da min fastlege var ute i ferie. Dette var en utrolig dårlig opplevelse. Jeg opplevde en frekk og spydig dame som ikke møtte meg på en medmenneskelig måte i det hele tatt. Jeg følte meg veldig dårlig ivaretatt og gruet meg til å svare på spørsmålene hun stilte meg, da jeg følte hun var ute etter å ta meg. Jeg anbefaler ikke henne som fastlege!

En fornøyd pasient.

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Jeg har sett at mange har fått et negativt inntrykk av Dr. Kongshaug, noe som er trist. Personlig har jeg gått til henne i flere år og har aldri hatt noe å vondt å si. Hun har f.eks. stått på for å få meg inn i DPS og henvist meg til spesialister for forskjellige ting når det har vært nødvendig. Hun sitter gjerne i en telefonsamtale når du går inn døren, men jeg kan sitte og vente 10 sekunder. Har også lest at flere pasienter mener hun er kald eller slikt. Synes selv det er flott at hun er effektiv og ikke går rundt grøten, mange forventer kanskje å komme til helsesøster på barneskolen(?) Nå er folk forskjellige, men jeg kommer ikke til å slutte å gå dit med det første. (Pleier å trekke kølapp og vente 15 minutter, det er enklere enn å booke time. Er forøvrig enig i at det skulle vært bedre system med resepsjon og venteværelse.)

Ikke for hypokondere

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Marte Kongshaug har vært fastlegen min i snart 30 år. Kjenner henne som en kyndig medisiner, som også er ydmyk nok til å søke råd fra spesialisthelsetjenesten når det er påkrevd.
Hun er en cut the crap-lege, så hvis du trenger en skulder å gråte på, bør du gå annetsteds.

Mistroisk og frekk

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Jeg ble henvist til Kongshaug da min egen fastlege var sykemeldt. For det første hadde hun glemt avatalen (jeg ventet i lang tid). For det andre snakket hun til meg som om jeg var en liten gutt hun var irritert på. Jeg er en voksen mann, snart førti. Jeg underviser i videregående. Besøket gjaldt noe så banalt som sykemelding for forkjølelse. Konsultasjonen varte to minutter og likevel klarte vedkommende å gi et så elendig inntrykk.

Total mangel på kommunikasjon

Lege: Stener Clausen Skrevet

Køsystemet på senteret er fryktelig upersonlig, og legen var en time forsinket på jobb, uten beskjed. Tok telefonen og gikk ut av rommet midt i timen. Han hilste ikke på meg da jeg kom inn, så ikke på meg, stilte ingen spørsmål, og trodde meg ikke da jeg fortalte hva som var galt.

Aldri hatt et dårligere møte med en lege, og går ikke tilbake.

Unngå hvis mulig

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Ingen nyttig råd og ingen hjelp å få. Betalte til henne (for bare bortkastet tid) på kontoret med kontanter (255 kr), neste dag fikk jeg faktura hjem med et høyere beløp (314 kr) !!!
Fakturaen skal jeg selvfølgelig ikke betale, og jeg bytter fastlege umiddelbart.

Avvist

Lege: Sjur Olav Hesla Skrevet

Har nettopp bygget fastlege til Rodeløkka. Kom på legekontoret i dag etter å ha bestilt time. Ble avvist fordi han skulle gå for dagen, selvom jeg kom til avtalt tid. Er det sjukeste jeg har opplevd. Anbefaler på det sterkeste å unngå legen. Er det drøyeste jeg har opplevd