Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Solhauggt 2 0565 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Dyktig, bra booking og betaling

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Jeg har vært utrolig fornøyd med Marte Kristin Kongshaug som fastlege. Jeg har vært hos henne med flere ulike problemstillinger, og opplever henne som lyttende og en støttespiller i prossessen med å bli frisk. For meg var det også viktig at fastlegekontoret har enkel timebestilling via helsenorge og enkel betaling via sms, og at det er lett å få timer på kort varsel. Det risikerer jeg jo å ikke få lenger når jeg skriver en så god anmeldelse, men det synes jeg virkelig hun fortjener.

Trygg og forståelsesfull

Lege: Kamilla Grytten Skrevet

Hun er lett tilgjengelig (til tross for laaang telfonkø),og lett og snakke med. Virker forståelsesfull og tar deg på alvor.

En lege jeg ikke gir slipp på

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Kongshaug har vært min fastlege i 18 år. Hun tar meg alltid på alvor, er tilgjengelig, effektiv og tøff når hun henviser - hun tar ikke nei til svar når hun henviser for akutte ting. Da jeg flyttet ut av Oslo for 10 år siden bestemte jeg meg for å la være å bytte til noe mer lokalt. En god fastlege er ingen selvfølge, og Marthe kommer jeg til å gå til så lenge hun står i jobben.

Ikke god opplevelse

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Jeg har hatt Kongshaug lenge i barndommen, og valgte meg tilbake til henne i voksen alder.

Har hatt flere timer med henne da jeg sliter med litt av hvert. Føler meg dessverre lite hørt. Hun lytter ikke, og feier mine utfordringer under teppet. Ingen ting er alvorlig nok.

Jeg sliter med mageproblemer siden jeg har vært en liten unge, litt biola i hverdagen skulle løse dette problemet.

Har også slitt mentalt, dette var helt normalt. Virka som om jeg overdrev og sytet da alle mine symptomer var "normale" for henne.

Hun er litt småfrekk og snakker heller om andre ting.

Trygg og stabil lege

Lege: Stener Clausen Skrevet

Jeg har hatt Dr.Clausen som fastlege siden før jeg kunne gå, og har fått godt tilpasset hjelp over årene.

I voksen alder har han vært god på tilgjengelighet. Jeg opplever at jeg kan ringe og få time senere på dagen eller dagen etter dersom det haster noe, eller at jeg kan få en E-konsultasjon over telefon. Det kan være noe ventetid på telefon, og jeg savner at det er en resepsjonist som det en gang har vært.

Fornying av resept skjer på dagen! Det kan være ventetid ved "drop-in timer", men tenker at det er prisen å betale dersom man vil smette gjennom blant de pasientene som på forhånd har time. Jeg synes det er rimelig å forvente, og jeg har selv gjort det ved flere anledninger.

Tar ulike utfordringer og bekymringer seriøst, og følger opp på en medmenneskelig måte samtidig som jeg opplever han som en kunnskapsrik lege. Jeg liker at han er litt gammeldags og veldig nøye med å "ikke bare skrive ut sykemelding". Han har også vært utrolig god å ha som familie-fastlege, og kan ta familiære sammenhenger veldig godt om det er noe sammenheng. I tillegg til dette har han vært veldig behjelpelig for min mor ved å bestille tolk dersom det skulle være behov for det. Henvisninger til spesialister eller ved andre videre undersøkelser har vært uproblematisk - og jeg stoler helt og holdent på Dr.Clausen og hans kunnskap rundt medisin.