Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Solhauggt 2 0565 Oslo

Siste vurderinger av Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Bryr seg lite

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Hadde Marte som fastlege i ca 3 år. Jeg følte meg alltid til bry, og da jeg hadde noen spørsmål i forbindelse med et svangerskap kalte hun meg for hysterisk... ble også dårlig fulgt opp i tiden mot slutten av svangerskap + 6ukerskontrollen. Gått derfra gråtende flere ganger.har byttet nå og ikke angret et sekund!

Uemparisk

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Har hatt henne som fastlege i ca 4 år. Men har aldri hatt behov for å gå til legen før for ca 8 mnd siden. Og har vært nødt til å ha hyppigere besøk etter dette.
Følte meg hver gang veldig lite velkommen og ivaretatt når jeg kom til henne. Alltid en dømmende tone. Og jeg måtte forklare situasjonen min på nytt hver eneste gang jeg kom til henne. Følte at jeg gjorde noe galt eller var en idiot hver gang jeg fortalte om problemene mine.
Byttet fastlege for 2 mnd siden. Og har vært strålende fornøyd med avgjørelsen.
Jeg anbefaler dessverre ikke Marthe som fastlege.

Krass, stressa og lite empatisk

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Har hatt Kongshaug som fastlege i 8 år, og har gjennom tidene reagert på hennes atferd, manglende empati og fraværende kommunikasjonsgerdigheter flere ganger. Både på tlf og i direkte møte med henne. Hun har selv sagt at hun synes telefonen er forstyrrende, men legesenteret har ikke sekretær og man har ikke noe annet valg enn å ringe henne. Hun har en måte å være på som gjør at man føler seg dum, i veien, til bry. Man må vite selv hva som feiler og hvilken behandling man skal ha. Har imidlertid ikke vært der så ofte at jeg har orket å bytte. Kom nå til henne ifbm svangerskapskontroll, og ble møtt med en hånlig tone, kverulering og NULL anerkjennelse for de utfordringer jeg presenterte. Hun viste også null interesse for å lytte etter hjertelyd hos babyen og stilte ikke relavante spørsmål. Jeg stiller meg i det hele tatt sterkt kritisk til hennes virke som lege, det er svært uheldig at sårbare mennesker, kanskje med psykiske helseutfordringer blir møtt på denne måten. Hun skal definitivt ikke komme i nærheten av mitt barn. Styr unna.

Føler seg ikke ønsket

= Lange ventetider på tlf
( nr 1 i køen 18 min?)
= Stresser i tlf samtaler
(: "uten hadde" :)
= Lite hyggelig
= Lite imøtekommende
= Lite tid til at lytte på pesienten
= Lite kommunikasjon dyktig

Det virker som legen ikke trives med det hun driver med.

Jeg har besøkt dette legekontor 5 gange på 5 år og ikke en eneste gang har jeg følt meg velkommen og fått følelsen af jeg har blitt lyttet til eller rett og slett følelsen af at bli behandlet som et menneske.

Jeg håper personlig snart klinikken selv tar et innblikk i tidens vurderinger fra legelisten.no, for jeg ser nu samtidig at jeg er lang ifra den eneste med så som slik opplevelser hos Marthe Kristin Kongshaug.

Beklager at måtte meddele at jakten på en ny lege at satt inn!

Takk herfra!

Svært dyktig og hyggelig

Lege: Sjur Olav Hesla Skrevet

Jeg har hatt Dr. Hesla som min fastlege siden 2001 og har alltid vært veldig fornøyd. Han tar seg alltid god tid, og er flink til å hente inn informasjon eller henvise til spesialist når han ikke er sikker på diagnose eller behandling. Men det aller meste har han løst perfekt på egenhånd. Det tar noen ganger tid å komme gjennom på telefon, men han tar ALLTID telefonen hvis du bare venter i kø. Og han ringer alltid opp igjen når han sier at han skal.