Stener Clausen

Tlf: 24 13 13 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stener Clausen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stener Clausen

Arrogant og nedlatende

Nektet meg å bestille legetime. Sa alle mine problemer var selvforskyldt, og viste til rusproblemer jeg hadde for noen år tilbake. Måtte bestille time hos psykolog selv.

Flink, Faglig og engasjert

Har brukt Clausen i flere år - lett å komme i kontakt med og interessert i sitt fagfelt - har sjelden eller aldri hatt noen utfordringer. De tar blodprøver på kontoret og resultatene blir tilsendt.

FOR en god lege:)

Jeg hadde Clausen som lege før jeg byttet lege pga flytting. Og For en lege han er. Han lytter, eier sympati og tar tak i problemet. Jeg er så takknemlig for at Stener Clausen har vist tillit til meg som tenåring når det er mange leger som desverre ikke har noe tro på det ungdommer sier. Savner Clausen! Den aller beste:)

Aldri tilgjengelig

Veldig vanskelig å få tak i, og hverken meg el datteren min får bestilt time, og når vi møter opp personlig må vi vente i flere timer. Dette gjør datteren min veldig lei hvis hun må ha sykemelding fra skolen. I fjor repeterte hun på videregående pga dette. Hverken jeg el min datter vil til legen lenger, og når vi er syke drar vi heller til apoteket el legevakt. Uheldig må jeg si.

Uinteressert og avisende

Ville ikke henvise meg vidre til spesialist. Er lite faglig oppdatert. Veldig lang telefonkø for å bestille time.

Jeg var veldig misfornøyd med denne legen. Byttet derfor fastlege, fikk heldigvis god hjelp fra min nye lege.

Total mangel på kommunikasjon

Køsystemet på senteret er fryktelig upersonlig, og legen var en time forsinket på jobb, uten beskjed. Tok telefonen og gikk ut av rommet midt i timen. Han hilste ikke på meg da jeg kom inn, så ikke på meg, stilte ingen spørsmål, og trodde meg ikke da jeg fortalte hva som var galt.

Aldri hatt et dårligere møte med en lege, og går ikke tilbake.

Faglig oppdatert, effektiv og sympatisk

Jeg har vært pasient hos Dr Clausen i ti år og er meget fornøyd. Han har alltid vært på seminar og lært noe nytt som han forteller om med stort engasjement. Han gir meg innsikt i vurderingene sine og har en behagelig væremåte. Jeg har blitt møtt med forståelse og tatt på alvor. Jeg bytter nå lege kun fordi jeg flytter vekk fra Oslo og håper den som får plassen min på Dr Clausens liste blir fornøyd. Det er litt pussig å komme til legekontoret da de ikke har resepsjonist, men det funker greit. Kontoret prøver vel ut nye teknologiske løsninger i et forsøk på å være effektive. Tidvis har Dr Clausen vært noen minutter på etterskudd, men ikke mer enn man må forvente mtp de forholdene fastleger arbeider under synes jeg.

Flink og hyggelig

Hjelpsom, tar meg seriøst og lytter. Anbefaler han. Han er flink lege. En av det beste etter min mening og erfaring som sin pasient.

Veldig hyggelig men ikke så konkret hjelp

Clausen er hyggelig, men travel. Har fått hjelp til resepter, henvisninger og sykemeldinger ved behov. Men føler at jeg har måttet gjør mye av jobben selv med å finne ut hvilken behandling jeg trenger, og finne fram til gode behandlere. Har måttet bruke privat hjelp pluss anbefalinger fra andre, og skulle gjerne hatt en fastlege som hjalp meg litt mer på veien og var min kontaktperson i helsevesenet og link videre til gode spesialister. Føler at jeg har stått veldig alene i prosessen og at jeg har vært prøvekanin for ulik behandling, siden jeg selv må test ut alternative løsninger, som må være mer enn smertestillende.

Sikkert flink

Å vente tre timer for å komme inn, da er det bedre å være sjuk. Samme hvor bra en lege er hvis man ikke gidder å vente mer. Køsystemet er latterlig og bestille time er nesten umulig. Hvor får jeg igjen penger for tapt fritid?

Fantastisk lege!

Jeg har hatt Clausen som fastlege siden 2007, og senere har også barna mine hatt han. Kunne ikke fått bedre lege. Han tar deg seriøst, fikser resepter på null komma niks, du får alltid time på dagen eller dagen etter, og han er forståelsesfull og tar seg tid. Han har spesielt vært utrolig god å ha i forbindelse med mine to svangerskap - ikke noe mistenkeliggjøring i forbindelse med sykemeldinger etc., lett å få henvisning videre osv. Vi har fortsatt å ha han etter at vi flyttet til andre siden av byen, det er verdt reiseveien. Anbefales på det varmeste!

En lege jeg kan leve godt med

Etter å ha flyttet til Oslo, og svært motvillig måttet bytte fra tidligere fastlege, som var min perfekte match, byttet jeg til Stener Clausen.

Første time var en skuffelse for meg, da jeg følte at han fremsto som usikker og retningsløs da jeg stilte ham spørsmål, slik at jeg ikke helt følte jeg kom noe klokere ut av timen. Senere har jeg imidlertid forstått at han bare trenger litt flere "ledetråder" enn min tidligere lege gjorde.

Mens jeg hos min tidligere lege kunne presentere symptomer, som hun konkluderte på bakgrunn av, virker det mer fruktbart å hos Clausen si: "Jeg opplever ting sånn og sånn...tror du det kan være denne og denne diagnosen?". Han konkluderer ikke nødvendigvis med mitt forslag, men det setter i hvert fall i gang tankene hans.

Han er raus med henvisninger og resepter, og jeg har til og med sluppet å komme innom for en resept en gang jeg forklarte situasjonen på telefonen, og hva jeg mistenkte at det kunne skyldes.

At man må ringe direkte til legen, og dermed kan risikere å sitte svært lenge i telefonkø er ikke holdbart, og jeg synes det kan ta i overkant lang tid før jeg mottar blodprøvesvar i posten, men det utjevnes langt på vei av at jeg aldri har måttet vente lenger enn et par dager på legetime, og at han alltid gjør det han kan for å få presset meg inn hvis det haster.

Jeg har hatt Stener Clausen som lege i de 9 årene jeg har bodd i Oslo, og er veldig fornøyd.
Han er hyggelig, empatisk, og tar meg seriøst.
Jeg har aldri hatt problemer med å komme igjennom, eller måttet vente lenge før han tar tlf. Jeg synes det er helt topp at man kan ringe direkte til legen.
Nå må jeg dessverre bytte lege, siden jeg flytter ut av Oslo, og jeg kan virkelig anbefale han til andre.

God og tilgjengelig lege

Jeg har bare gode opplevelser med Clausen og legesenteret som helhet. Opplever å bli godt og seriøst tatt vare på ved diverse sykdommer og skader.

Telefon systemet synes jeg er helt topp! Jeg kommer alltid igjennom. Jeg får snakke direkte med legen som gjør vurdering om jeg skal ha time, om det haster osv. Det er alltid mulig å komme igjennom på telefonen.

En som tar seg tid til pasienten

Har hatt Clausen som lege i mange år. Kan ikke tenke meg å bytte lege selv om jeg har flyttet ut av Oslo. Clausen er dyktig. Opplever at han tar meg alvorlig, er god til å lytte, profesjonell og seriøs.

Den beste legen jeg har hatt

Både jeg og min sønn har hatt Stener Clausen i over 10 år. Finnes ikke en mer empatisk og imøtekommende lege. Ingen problemer er for store og han har alltid tid til å høre på deg.

Clausen er en grei lege.

Clausen har vært min lege siden lenge før fastlegordningen, og jeg er frisk som en fisk .
Det eneste jeg savner med Rodeløkka legesenter er å kunne bestille/avbestille timer og resepter på nett.
Håper på en snarlig løsning på det, da det er umulig å få svar på telefonen uten å vente i halvtimevis..

Hilsen Tove

Tålmodig og dyktig lege

Jeg har ikke hatt Stener Clausen i mer enn et drøyt halvår, men er foreløpig kjempefornøyd!
En hyggelig og dyktig lege som tar seg tid til å forklare nøye.
Han lytter og tar meg på alvor.
Han er effektiv, men jeg føler ikke på at han har dårlig tid.
Ringer man for å få en vanlig time har jeg opplevd å få time samme uke eller uken etter.
Beste fastlegen jeg har hatt, og absolutt å anbefale!

Bittelitt konstruktiv kritikk:
- Det at man må ringe direkte til legen ikke er optimalt. Mulighet for å bestille vanlig time via nettet hadde vært veldig greit.
- Kølapp-systemet fungerer ok, men man ender fort opp med å måtte vente en stund. Sist jeg ringte for hastetime (først i køen akkurat da de åpnet) hadde han ikke satt av tid til slike timer, og jeg satt lenge og ventet i kø med influensa. Ikke noe særlig.

Profesjonell og hyggelig

Jeg har hatt Stener Clausen som fastlege siden 2008. Har vært fornøyd med det. Han får til en fin balanse mellom å lytte og høre på mine innspill, og samtidig være tydelig på hva han mener er best. Jeg har så langt valgt å beholde ham som fastlege etter at jeg flyttet fra Oslo. Liker også systemet med at det er mulig å bare møte opp og få drop inn time (men man må regne med å vente selvsagt). Misliker sterkt telefonsystemet - at det ikke er sentralbord som gjør at man kan måtte vente veldig lenge på å få gitt en beskjed på tlf.

Blant de beste

Hvis man ikke er fornøyd med Clausen som fastlege, så er det ikke HAN det er noe galt med. Han har vært min fastlege bestandig, og jeg kunne ikke tenke meg å bytte.
Clausen har alle kvaliteter. Blant annet er han flink, god lytter, engasjert, vennlig og god til å kommunisere. Han er også flink til å henvise videre dersom det er noe han selv ikke kan behandle.
Han følger veldig godt opp pasientene sine, og ringer tilbake når avtalt.