Stener Clausen

Autorisert1983

Stener Clausen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stener Clausen

Flink og hyggelig

Hjelpsom, tar meg seriøst og lytter. Anbefaler han. Han er flink lege. En av det beste etter min mening og erfaring som sin pasient.

Veldig hyggelig men ikke så konkret hjelp

Clausen er hyggelig, men travel. Har fått hjelp til resepter, henvisninger og sykemeldinger ved behov. Men føler at jeg har måttet gjør mye av jobben selv med å finne ut hvilken behandling jeg trenger, og finne fram til gode behandlere. Har måttet bruke privat hjelp pluss anbefalinger fra andre, og skulle gjerne hatt en fastlege som hjalp meg litt mer på veien og var min kontaktperson i helsevesenet og link videre til gode spesialister. Føler at jeg har stått veldig alene i prosessen og at jeg har vært prøvekanin for ulik behandling, siden jeg selv må test ut alternative løsninger, som må være mer enn smertestillende.

Sikkert flink

Å vente tre timer for å komme inn, da er det bedre å være sjuk. Samme hvor bra en lege er hvis man ikke gidder å vente mer. Køsystemet er latterlig og bestille time er nesten umulig. Hvor får jeg igjen penger for tapt fritid?

Fantastisk lege!

Jeg har hatt Clausen som fastlege siden 2007, og senere har også barna mine hatt han. Kunne ikke fått bedre lege. Han tar deg seriøst, fikser resepter på null komma niks, du får alltid time på dagen eller dagen etter, og han er forståelsesfull og tar seg tid. Han har spesielt vært utrolig god å ha i forbindelse med mine to svangerskap - ikke noe mistenkeliggjøring i forbindelse med sykemeldinger etc., lett å få henvisning videre osv. Vi har fortsatt å ha han etter at vi flyttet til andre siden av byen, det er verdt reiseveien. Anbefales på det varmeste!

En lege jeg kan leve godt med

Etter å ha flyttet til Oslo, og svært motvillig måttet bytte fra tidligere fastlege, som var min perfekte match, byttet jeg til Stener Clausen.

Første time var en skuffelse for meg, da jeg følte at han fremsto som usikker og retningsløs da jeg stilte ham spørsmål, slik at jeg ikke helt følte jeg kom noe klokere ut av timen. Senere har jeg imidlertid forstått at han bare trenger litt flere "ledetråder" enn min tidligere lege gjorde.

Mens jeg hos min tidligere lege kunne presentere symptomer, som hun konkluderte på bakgrunn av, virker det mer fruktbart å hos Clausen si: "Jeg opplever ting sånn og sånn...tror du det kan være denne og denne diagnosen?". Han konkluderer ikke nødvendigvis med mitt forslag, men det setter i hvert fall i gang tankene hans.

Han er raus med henvisninger og resepter, og jeg har til og med sluppet å komme innom for en resept en gang jeg forklarte situasjonen på telefonen, og hva jeg mistenkte at det kunne skyldes.

At man må ringe direkte til legen, og dermed kan risikere å sitte svært lenge i telefonkø er ikke holdbart, og jeg synes det kan ta i overkant lang tid før jeg mottar blodprøvesvar i posten, men det utjevnes langt på vei av at jeg aldri har måttet vente lenger enn et par dager på legetime, og at han alltid gjør det han kan for å få presset meg inn hvis det haster.