Stener Clausen

13 av 2000

Stener Clausen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stener Clausen

Trygg og stabil lege

Jeg har hatt Dr.Clausen som fastlege siden før jeg kunne gå, og har fått godt tilpasset hjelp over årene.

I voksen alder har han vært god på tilgjengelighet. Jeg opplever at jeg kan ringe og få time senere på dagen eller dagen etter dersom det haster noe, eller at jeg kan få en E-konsultasjon over telefon. Det kan være noe ventetid på telefon, og jeg savner at det er en resepsjonist som det en gang har vært.

Fornying av resept skjer på dagen! Det kan være ventetid ved "drop-in timer", men tenker at det er prisen å betale dersom man vil smette gjennom blant de pasientene som på forhånd har time. Jeg synes det er rimelig å forvente, og jeg har selv gjort det ved flere anledninger.

Tar ulike utfordringer og bekymringer seriøst, og følger opp på en medmenneskelig måte samtidig som jeg opplever han som en kunnskapsrik lege. Jeg liker at han er litt gammeldags og veldig nøye med å "ikke bare skrive ut sykemelding". Han har også vært utrolig god å ha som familie-fastlege, og kan ta familiære sammenhenger veldig godt om det er noe sammenheng. I tillegg til dette har han vært veldig behjelpelig for min mor ved å bestille tolk dersom det skulle være behov for det. Henvisninger til spesialister eller ved andre videre undersøkelser har vært uproblematisk - og jeg stoler helt og holdent på Dr.Clausen og hans kunnskap rundt medisin.

Flink og lydhør lege

Stener Clausen har vært en fantastisk fin lege å ha. Han tar det jeg sier på alvor, og er rask på å henvise videre. Er det akutte ting, har jeg alltid fått time samme dag. Anbefales!

Vanskelig lege

Han var hyggelig den første timen jeg var hos han. De neste gangene brukte han til å nekte å skrive ut medisin jeg står fast på og ta nye blodprøver å se om jeg snakket sant om mine medfødte sykdom. Han er sur, ubehagelig og brukte mye tid på å snakke om at han ikke likte at folk skifter fastlege for det tok lang tid før han kunne stole på meg. Trodde det var pasienten som skulle kunne stole på legen? Alt jeg sa er dokumentert flere ganger i journalen, men likevel måtte nye prøver tas. Og da svarer kom fikk jeg likevel ikke hjelp. Alltid neste gang, en ting om gangen. Så ble han sur for at jeg kom for ofte, selv om han selv krevde en legetime for hver problemstilling. Fikk ikke resept på antibiotika ved bihulebetennelse og fikk ikke fornyet faste medisiner. Han snakket også mye om egne helseproblemer og bagatelliserte mine plager.

Topp

Han er utrolig flink lege, han er en av de beste legene som kan jobben sin, på alle måter.
Skulle ønske det finnes mer leger som han🙏😊

Beste legen

Jeg har hatt mange leger, og alle har vært flinke. Men han her. Han er sånn du blir ordentlig glad i.