Sveinung Eide

Autorisasjon (2003)

Sveinung Eide er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sveinung Eide

Feil yrke

Jeg tror det meste sim er skrevet her summerer opp hvordan denne legen er. Virker som han hater jobben sin og tar dette ut over pasientene sine. Første og siste gang jeg var hos han var for å be om blodprøver (speiling) og fornyelse av resept. Spurte også om en annen ting, men fikk beskjed om at jeg måtte bestille ny time om det gjaldt noe annet. Det jeg kom dit for tok 2 min, så han hadde tid til å besvare meg.

Lite imøtekommende og lite villig til å hjelpe

Får meg til å føle meg dum ved diverse spørsmål og utfordringer. Lot meg blant annet ikke teste ulike nivåer av vitaminer, om jeg ikke hadde konkrete navn på de ulike vitaminene og mineralene og en symptomsliste for hvorfor det var relevant.
Lite villig til å henvise, og mener det ikke er hans jobb.

Virker som han har mest lyst til å bare sende meg ut igjen hver gang jeg møter han.

Litt arrogant

Har hatt Sveinug som fastlege en god stund nå. Jeg er dessverre like skuffet hver gang da jeg føler at han ikke tar problemene min på alvor. Han er stort sett ganske presis til timene, det er positivt. Men blir ofte møtt med skuffelse da han helst vil ha deg fort ut igjen. Han fremstår tidvis arrogant og får meg ofte til å føle meg dum til tross for at jeg også selv er helsepersonell.

Arrogant og lite imøtekommende

Jeg og mine voksne barn har blitt meget dårlig bemøtt av denne legen. Han møter deg med arroganse og ser på deg som om du er en idiot når du stiller han et spørsmål. At han jobber i et yrke som går ut på å hjelpe syke mennesker er uforståelig, makan til mangel på empati å null ønske om å hjelpe. Gruer oss hver gang vi trenger en akuttimen for å komme til Sveinung.

Følte meg utrygg og lite ivaretatt

Jeg var svært utbrent og ønsket henvisning til psykolog selv om jeg visste det ville ta tid. Hadde aldri møtt Sveinung før.

Jeg fortalte at jeg slet, og jeg skammet meg litt over å måtte dra til legen med dette.

Han sa irritert til meg: du kan ikke bare komme hit og å få henvisning til psykolog, det tar faktisk 3 måneder.

Veldig skuffet over behandlingen fra denne legen. Null empati og virker irritert og tafatt.

Har du ikke empati, så hjelper det ikke hvor mye kunnskap du har.