Sveinung Eide

Autorisasjon (2003)

Ingen på venteliste

Sveinung Eide er en av 561 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sveinung Eide

Helt feil behandling - fikk traume

Jeg har vært hos Sveinung Eide flere ganger og ved den siste anledningen fikk jeg så dårlig behandling at jeg har brukt lang tid på å komme meg psykisk.

Ved mitt siste besøk hos Eide hadde jeg bestilt time for å få en henvisning til gynekolog for å ta min første livmorhalsprøve. Dette er vanligvis utført av fastlege, men siden jeg har et traume fra tidligere voldtekt (som jeg informerte han om) tok jeg det som en selvfølge at jeg skulle bli henvist til spesialist. Eide sa at det ikke fungerte slik og at han var nødt til å gjøre det. Etter mye om og men, og tårer satte jeg meg i stolen og lot han utføre undersøkelsen på meg mens jeg gråt og hikstet. Jeg husker godt at jeg så vidt klarte å spre bena. Han insisterte på at det ikke gjorde vondt og at hvis jeg ikke slappet av så ville det kanskje gjøre vondt. Naturligvis gjorde det veldig vondt - slike traumer fungerer ofte slik. Jeg tror egentlig ikke det er nødvendig for meg å beskrive noe nærmere hvor utrolig upassende denne behandlingen var og at dette på ingen måte var riktig.

Ved flere tidligere besøk opplevde jeg at han hadde svært liten evne til å kommunisere slik at jeg følte meg hørt og respektert - men dette er egentlig sekundært ift mitt siste besøk. Jeg skriver denne tilbakemeldingen fordi jeg ikke vil at noen andre skal bli satt i en slik situasjon.

Jeg har ingen forventninger om å ha god kjemi med min fastlege. Det er dog forventer av min fastlege er at de skal lytte til pasienten og se sin begrensninger.

Tilstedeværende og profesjonell

Kjempefornøyd med Sveinung!
Han er direkte og hører og tar problemene mine på alvor. Jeg føler meg sett og at han er på "min side" og vil at alt skal være rett og bra.
Han følger også opp tidligere problemer/henvendelser når jeg er innom, som får meg til å føle at han faktisk bryr seg og at problemene mine hverken er for små eller ubetydelige. Anbefales virkelig!

Lite imøtekomme

Trist å bli møtt med fiendtlighet: «hva gjør du her?» Vet mange er redd grunnet covid-19 men en kan møte folk med et hyggelig blikk og en vennlig tone.

Usedvanlig god oppfølging

Jeg var til Sveinung én gang i en skremmende situasjon da min egen lege ikke var tilgjengelig. Han tok meg på alvor, selv uten å kjenne til meg, og tok kontakt med en spesialist der og da. Ringte meg opp dagen etter for å høre hvordan det gikk, og sørget for at jeg fikk time på sykehuset meget raskt. Jeg følte meg meget trygg og ivaretatt. Anbefales!

Arrogant og uinteressert

Virker sliten og lei av jobben. Mumler og ser ned. Vanskelig å få blikkontakt. Faglige dyktigheten er det vanskelig å si noe om, for han er ikke lett å få kontakt med.