Sveinung Eide

Tlf: 22 41 41 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sveinung Eide er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sveinung Eide

Rolig og snill

En lege som lyttet og hjalp meg i en tøff situasjon. Han var tolmodig, sa fornuftige ting og jeg følte han trodde på meg.

Helt medium

Sveinung er rolig, og flink. Det er jeg sikker på. Men viser ikke mer interesse enn nødvendig. Han er legen du føler du må ha et klart problem for å gå til. Er sjeldent syk. De få gangene jeg er der, sitter han nesten og venter på om det er noe mer som er galt.... Siden det jeg sier "ikke virker å være nok". Har jeg en plage så har jeg en plage. Da må man fikse det. Men han er flink til å sende videre til spesialist.

Useriøs lege!

Vært hos Eide ved to anledninger. Begge gangene var han i dårlig humør, og jeg fikk ikke svar / hjelp med det jeg trengte eller lurte på.
Virket som han bare ville ha meg ut av kontoret fortest mulig. Sur, arrogant og lite empati skal. Glodde bare inn i skjermen og rakket ned på meg som pasient. ALDRI igjen denne legen, jeg mistet dessverre mye av min tillit til leger etter møtet med Sveinung Eide.

Topp og dønn seriøs lege

Har brukt Eide i 3-4 år nå, og anbefalt min datter å bytte til ham. Vi er begge svært fornøyd. Han har store kunnskaper, er interessert, og gir god behandling og profesjonelle råd. Henviser til spesialist om han er i tvil. Denne legen stoler vi på. Han er neppe en å gå til om man vil ha sykemeldinger eller medisiner det ikke er grunnlag for.Han er kanskje litt sjenert, men definitivt vennlig og empatisk.

Uprosfesjonell!

Jeg ble sendt til Sveinung Eide da han var vikar for min fastlege. Fremstår som en sur/frekk og arrogant lege som virker som om han ikke trives i jobben som lege. Han har også aggresive tendenser, og hisset seg unødig opp av en liten bagatell/ misforståelse. Jeg ble redd fordi han virket så ustabil og stod og ropte til meg som pasient. Oppleves derfor som uprofesjonell, og dette var en skremmende opplevelse for meg. Virker som han ikke tror på pasienten, og oppfører seg truende fordi han ikke trodde på meg som pasient. Når det er sagt, så var han var for øvrig spydig og frekk fra sekundet jeg kom inn på kontoret. Jeg opplevde han som meget uprofesjonell og byttet til og med legekontor enda han ikke var min opprinnelige lege! Jeg vil fraråde alle på det sterkeste å dra til denne legen!

Flink, hjelpsom og proff

Oavsett vilka krämpor och problem jag hade så var Sveinung alltid lika lyssnande och lösningsorienterad. Han skickade remiss vid tvivel och hade tillit till patientens bedömning av arbetsförmåga vid sjukskrivning. Bra doktor som vet vad han gör. Cellprov, p-stavinsättning och uttagning, hjälp med rökslut och råd vid skador och sjukdom är saker som denna doktor klarat galant. Enda anledningen till att jag bytte var för att jag flyttade från stan.

Første og siste gang!

Dette var ingen hyggelig opplevelse, og gikk ut fra lege kontoret med dårlig følelse.
Han var arrogant og belærende, og langt fra hjelpsom! Jeg har vært pasient ved Centrum fastlegegruppe over mange år, og første gang jeg har en så lite hyggelig opplevelse.
Ønsket erklæring på engelsk på medisiner jeg bruker på reise, "kan ikke de bare slå opp hva medisinene brukes til da"? var svaret jeg fikk!
Så han burde vel ta seg en tur ut av Norges land for å forstå hvordan verden fungerer!
Hadde flere saker jeg ville ha svar på, og like lite behjelpelig der.
Heldigvis er han ikke min fastlege, jeg hadde i så fall byttet tvert!

Bra lege!

Lytter oppmerksomt, svært behjelpelig, kortfattet og effektiv, profesjonell og høflig. Veldig fornøyd med min fastlege gjennom noen år nå, anbefales.

Den verste legen jeg har hatt

Du får følelsen av at han vil ha deg så fort ut av legekontoret som mulig så snart du er kommet inn, og at han heller ønsker å tjene penger på deg snarere enn å hjelpe deg. Har er ikke særlig behjelpelig. Han har et fryktelig temperament og jeg opplevde ham som svært ubehagelig. Jeg vil uten tvil fraråde enhver person å bruke ham som fastlege.

Imøtekommende og respektfull

Sveinung Eide er imøtekommende og respektfull overfor deg som pasient. Han har en stille, "laid back" stil som noen kan tolke som manglende interesse, men han lytter desto bedre. Han kunne nok - og det gjelder nok mange fastleger - vært mer proaktiv og spørrende i forhold til pasientens behov.

Den groveste

Han reparerte fint mine feil, sydde meg da jeg blødde og svarte da jeg spurte. Jeg lærte også veldig mye og fikk til og med oppfølgning på døra da jeg var syk.

He has been a great GP for the one year I was registered to him.

He has been a great GP for the one year I was registered to him. Alas, I have to move and I will be changing my GP to someone near by new place.
Eide is very helpful, supportive, he listens, and his diagnosis of my problems was absolutely accurate. Being of foreign origin created no problems in trust and communication. I wish him all the best for his career ahead.

En god opplevelse

Hyggelig og imøtekommende lege som lyttet godt til det jeg hadde å si + stilte de nødvendige oppfølgingsspørsmål. Ga god informasjon og fulgte meg opp på telefon i ettertid. Veldig fornøyd.

Feil yrke?

Legen så knapt på meg, virket helt uinteressert og fremstod arrogant. Det var ingen empati å spore, jeg måtte gjenta meg selv til det uendelige og da jeg gikk ut døren kom han med en kommentar som bare understreket hvor lite han hadde hørt etter underveis. Jeg tenkte først at han kanskje bare hadde en dårlig dag, men etter å ha lest kommentarene her inne, særlig de som er skrevet etter at han begynte på Ullevål Hageby Legesenter, så skjønner jeg at dette er en mann som (gir sterkt inntrykk av å) mistrives i jobben. Trist, når det ikke bare går utover han, men alle han møter i løpet av sin arbeidsdag.
Aldri igjen!

Veldig fornøyd, og med legesenteret.

Fulgte Sveinung fra tidligere, og har vært fornøyd så langt. Han bruker god tid på å teste litt utenfor hans "antagelser" for å forsikre seg godt (har funket godt da vi fant noe "Uventet").
Han er god til å bruke ekstern hjelp hvis han selv er litt usikker, men er

Ang UHLS: Det var en del surr i starten, men det har gitt seg nå. Ringer man utenfor lunchtiden så har du lite ventetid på telefonen.

Uinteressert (kun vært der én gang)

Dr. S og Klovner i Kamp eller ei, i overkant uinteressert da jeg kommer som ny pasient. Ser meg knapt i øynene, og er på ingen måte interessert i meg som menneske. Mulig han hadde en dårlig dag; har kun vært der én gang.
Knapt nok mulig å få et bittelite smil ut av han. Synd!
Bytter med dette fastlege!

burde vært byråkrat

Denne legen fikk jeg ikke et godt inntrykk av. Da jeg hadde behov for medisinsk hjelp var han mer opptatt av å lese opp regler og retningslinjer, og jeg fikk ikke den hjelpen jeg etterspurte. Legen var rett og slett en kverulant! Jeg følte meg ikke ivaretatt rent medisinsk, og mener legen hadde gjort seg bedre som byråkrat enn som lege. Byttet lege etter dette. Legen fremstod som lite empatisk.

Hva har skjedd?

Har fulgt legen fra et annet legekontor. Da han var ny der var han alt jeg ser andre beskrive; lyttende, interessert og faglig kompetent. Har ikke behov for legehjelp så ofte, det kan gå år mellom hver gang. Når barna og jeg kom til han på nytt legekontor, ble vi møtt av en tverr og arrogant lege, som mest av alt virket veldig lei jobben sin. Unnskyldte ham først med at han måtte ha en dårlig dag, men erfaringene er de samme over tid. Samtidig erfarer vi det svært vanskelig å få bestilt time med det nye systemet deres, som er basert på en sms tjeneste hvor det ikke er enkelt å påvirke slik at man får en time som faktisk passer inn i hverdagskabalen. Han hadde ingen forståelse for at systemet er tungrodd fra pasientens ståsted, ei heller behovet for å kunne påvirke når man får time. Nå bytter vi fastlege!

Ullevål Hageby Legesenter fungerer dessverre ikke

Som pasient hos legesenteret må du virkelig kjempe for å få kontakt. Telefon systemet er lagt opp slik at man ikke kommer igjennom, ei heller kommer kan inn i telefonkø, men må sitte og taste nummeret i opp til en halv til en time før du får svar. SMS tjenesten er heller ikke pålitelig slik at man ikke kan svare på meldinger for å sjekke passende tidspunkt . Dersom man møter opp blir man møtt av uprofesjonelle og aggressive legesekretær som på ingen måte ivaretar deg som pasient og sykt menneske.
Selv om legene er fine og flinke hjelper det ikke i det aller minste når det oppleves så utrygt og ustabilt å ha dem som fastleger, man vet ikke om man får tak i legene når man trenger det eller om man risikerer å blir skjelt ut av legesekretærene når man møter opp.
Jeg anbefaler derfor ikke legesenteret til noen trenger trygg og stabil fastlege.

Flink og hyggelig lege

Endelig har jeg funnet en lege som er flink, hyggelig å kommunisere med og som er presis. Godt å være hos en lege som viser at pasienten er viktigere enn klokka. Dr Eide er behagelig effektiv. Han lytter og følger med på det du sier, framfor å stirre stivt inn i skjermen. Byr faktisk også på seg selv, hvis du spør… Jeg har endelig funnet en lege som passer meg.