Kari Lise Jacobsen Eidjar

Silurveien 2 0380 Oslo
Kari Lise Jacobsen Eidjar er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kari Lise Jacobsen Eidjar

Hyggelig, men utilgjengelig

Kari har vært min fastlege i 6 år nå, men har bestemt meg for å bytte da jeg ikke har sett henne på de siste 5-6 legebesøkene mine.
Hun er faglig dyktig og imøtekommende, men som sagt er hun ikke min "fastlege" lenger da hun aldri er til stede. Etter at de flyttet fra Røa, har jeg kun møtt henne én gang. Det er tydelig at det er andre oppgaver som opptar hennes tid.

Anbefaler ikke Kari Lise

Hun tenker økonomi før helse. Jeg har fått beskjed at prøvetaking er for dyrt og unødvendig i mitt tilfelle når hukommelse, pust og konsentrasjon forvitret. Det er et stort minus når du finner årsaken i det private helsevesenet. Jeg ønsker meg en lege som har evnen til å samarbeide med meg om min helse. Ikke en som forteller meg at alt er normalt og bra når jeg selv kjenner det motsatte. Hun samarbeider ikke, hun teller penger.

Elendig lege

Legen som ikke hører på det pasienten sier og tar avgjørelser uten å snakke med pasienten først. Helt elendig.

Anbefaler ikke denne fastlegen

Jeg har hatt Eidjar som fastlege flere år, og må si at hun har tapt seg svært mye de siste årene. Hennes fokus er på legesenteret og business og ikke hos pasienten. Sist jeg kom inn til henne fikk hun telefon fra en entreprenør midt under konsultasjonen som hun svarte på, helt uhørt spør du meg. Jeg har ikke fått kommet inn til henne de siste årene, jeg er blitt henvist til en av hennes utallige vikarer. Det har gjort at jeg har måttet forklare min situasjon på nytt ved hver konsultasjon. Ikke bra !

Kan ikke anbefale

De gangene jeg faktisk har vært hos henne har jeg vært fornøyd under besøket, men det er nesten umulig å få time hos henne. Stort sett er det bare vikarer, og når det kommer til oppfølging etter et besøk finnes det ikke uten at du selv ringer og maser med konsekvens at de som svarer på telefon blir sure fordi man maser. Gjentatte ganger har jeg fått beskjed om at jeg står på dagens ringeliste uten at noen ringer. Kommunikasjon med spesialist hun henviser til, også på den private delen av legesenteret, er usedvanlig dårlig og jeg opplever at fastlege og spesialist gir ulike beskjeder og irettesetter ovenfor meg hva den andre har sagt og gjort. Sykepleiere i resepsjon/telefon er også lite behjelpelig. Nå er det nok og jeg bytter lege.

Anbefaler ikke denne fastlegen

Kari Lise Eidjar anbefales ikke som fastlege. Jeg får aldri time hos henne, bare hos hennes «vikarer», og hver gang må jeg begynne forklaringen forfra igjen. Sist gang jeg fikk time hos henne, "måtte" hun sende privat mail, mens jeg var inne til konsultasjon. Siste ukes hendelse var siste besøk for meg. Når jeg bestilte time fikk jeg beskjed om at Kari Lise var sykemeldt i påvente av operasjon, men jeg kunne få time hos hennes vikar. Jeg måtte argumentere med vikaren for å få en henvisning, og deretter beskjed om at jeg måtte finne frem til spesialist selv, for han visste ikke hvem som hadde ledig time... Og når jeg går ut fra legekontoret så går jeg rett på Kari Lise i hvit legefrakk.

Flink, men opptatt....

De gangene KLE har hatt tid til å ta meg i mot har jeg følt meg svært godt ivaretatt. Dessverre så har vi (meg og to barn) vært mer hos vikarene hennes, enn hos henne. Nå er det ikke lenger mulig å få komme til en kvinnelig fastlege på legevakt vest, med mindre jeg bestiller privat (for der er hun tilgjengelig :-/ ). Så jeg kaster inn håndkleet og bytter til en fastlege som har mer tid.

Hyggelig lege

Lege som det går an å prate med. Setter av god nok tid. Men det blir fort sammenblanding av privattimer på det private legesenteret og oss som bruker henne som fastlege. Virker som hun er mer opptatt av de som bruker Legevakt Vest privat. (legevakt).

Pengejag og lytter ikke til pasienten

Jeg har hatt denne fastlegen i flere år. Etter at hun flyttet og startet nytt legesenter, har det bare gått rett nedover med pasientvennligheten. Hun hører ikke hva jeg sier, bare det hun vil høre. Og hun henviser kun til egne spesialister i eget bygg. Fryktelig kjipt å ha henne som fastlege, så nå bytter jeg for all fremtid.

En lege som bryr seg og som er til å stole på når det gjelder!

Kari Lise har vært min fastlege i 10 - 11 år. Jeg har fått fantastisk oppfølging i en periode med alvorlig sykdom. Hun har vært en god støttespiller også i etterkant med psykisk nedtur.

Kari Lise holder det hun lover, gir tilbakemeldinger i form av en telefon en sen ettermiddag, SMS eller brev med personlig hilsen!

Selv om jeg ser hun har det travelt og at det koker rundt henne, opplever jeg allikevel at hun 0 stiller når hun tar imot meg! Alltid like smilende å blid!

vennlig og imøtekommende

Legen er alltid blid og interessert. Hun er også dyktig og grundig, og tar seg tid til å lytte og prate litt

Forferdelig

Svært lite imøtekommen, dårlig tid, uinteressert i hva du sier, tar beslutninger på dine vegne uten at du er enig.
Nå har jeg fått ny fastlege hvor jeg må få NAV til å få tillit til meg igjen etter hun raserte det.
ALDRI mer.

verkar upptagen, drar slutsats utan att höra vad som ær galt.

Hon lyssnar ikke på vad man sæger og har en arrogant måte att "hjälpa". Føles som om hon bara vill få en vækk från hennes rum, vilket ikke ær en god følelse om man kommer med ett problem.

Fick aldrig berätta färdigt om vart jag hade ont innan hon hænvide mig vidare till någon som inte hade med mitt problem att göra alls. Vilket hon hade vetat om hon bara spurt in. Føler mig fel behandlad og ikke tagen på allvar.

arrogant

hører ikke etter , arrogant og mann har følelsen av hun ønsker å gjør seg ferdig så fort så mulig. ville ikke teste / fjerne føflekken som jeg var bekymret for

Litt vanskelig tilgjengelig

Flink til å lytte, menneskelig ansikt, oppstår en del misforståelser, spesielt i forhold til skjemaer som skal fylles ut, altfor liten tid til faste pasienter, tror hun prioriterer den nye legevakttjenesten i Silurveien. Litt lettere tilgjengelig på Røa, hadde gode, gamle medarbeidere som tok ansvar overfor klientene.

Hyggelig, og henviser videre ved behov

Ok fornøyd med henne; er hyggelig, bestemt og henviser videre ved behov. Pga lang ventetid ved timer, svært vanskelig å nå igjennom på tlf, vanskelig å få time og til tider lite imøtekommende og hjelpsomt personale trekker helhetsvurderingen ned.

Hyggelig og velmenende, dårlig organisert

Hadde henne som FL tidligere. Følte alltid hun var på min side, ga ærlige svar og tok meg på alvor. Kontoret som sådan var forferdelig. Altfor lang ventetid uansett når på dagen man hadde time, uhøflige og avvisende i skranken. Måtte gjerne vente lenge for å treffe legen, så vente lenge på å ta prøve, så vente enda lenger for å snakke med legen igjen. Uutholdelig med syke barn og andres syke barn i overfylt venterom. En time ble uforklarlig strøket, satt der i nesten to timer forgjeves med et sykt barn da skranken IKKE ville at man skulle si fra når man kom.

Veldig fornøyd med legen, men ikke legekontoret

Kari Lise har vært min fastlege i flere år. Jeg har alltid følt meg svært godt tatt vare på. Hun er hyggelig, vennlig og oppmerksom. Jeg har inntrykk av at hun er faglig dyktig. Hun utstråler trygghet og ro. Jeg føler at hun gir meg all den tiden jeg trenger.

Når det er sagt, vil jeg ikke anbefale legekontoret til noen. Det er latterlig vanskelig å komme gjennom på telefon. Først skal telefonsvareren fortelle deg en helmengde ting som du sannsynligvis ikke lurer på. Så blir du sittende og høre på pipetonen i det som alltid virker som en evighet. Etter det gir du opp, og får ikke bestilt legetime denne dagen heller. Slik går ukene, og når du endelig kommer til legen har du en smørbrødliste av ting som skal sjekkes.

Nå har riktignok nåtiden kommet til røalegene, og de har begynt med sms-bestilling. Telefonsvareren snakker hvertfall om dette, men inntil videre så er det ingenting på hjemmesiden som skulle tilsi at noe slikt er i funksjon.

En gang "forsvant" en av mine blodprøver, eller om den ble sendt til feil plass. Jeg måtte hvertfall inn til ny prøve. Men, sånt kan skje de beste.

Hurra for Kari Lise, hennes strålende person og faglige dyktighet! Tommelen ned for det praktiske ved kontoret, som timebestilling og alltid altfor mange minutter tilbragt på venterommet.

Utrolig dyktig lege som bryr seg om sine pasienter

En utrolig dyktig og engasjert lege som tar seg tid til å lytte til pasientene sine, noe som selvfølgelig krever tid. Hun står på for pasientene sine mot andre sykehus og langvarig byrokrati og hjelper deg videre i "systemet" så godt hun kan. Jeg har selv gått der i mange år og vært hos mange andre leger tidligere og de kommer ikke i nærheten av den service Kari og jentene i skranken viser, alltid, og mener selv jeg har godt sammenlikningsgrunnlag. Jeg har ingenting å utsette på hverken venting, konsultasjon, anbefalinger og behandling som flere her har, grunnet forsinkelser, jeg mener det er det som skiller en god lege som tar seg tid til pasientene sine fra de som er presise og "jager" deg ut litt før tiden. Selv hun må avslutte konsultasjonen på ett tidspunkt med tanke på at det er flere pasienter som venter på venteværelset og da kan det sikkert virke vanskelig og tøfft for selvopptatte pasienter som tror at de er de eneste på denne kloden som trenger hjelp. Det er slik med alt annet, som med god vin og god mat bla. du må vente en stund på å få det beste resultatet, det holder ikke med en Grandiosa på 15 min for min del eller på Oslo vest. Hva angår jentene i skranken og sykepleieren er de også utrolig hygglige og dyktige og jeg tror at de som klager på deres og legens service er både kravstore og selvopptatte som egentlig burde finne seg en lege på nett der de kan få svar på sine "problemer" umiddelbart. Stå på jenter, dere er utrolig dyktige og hadde det bare vært flere som dere hadde legekontorene blitt løftet mange hakk:) Tusen takk all hjelp og imøtekommenhet og for-dere!

Slurvete og hardhendt-Styr unna!

Forferdelig lege når det gjelder GU.
Hun er hardhendt og viser ikke hensyn.
Vondt lenge etterpå.
Greier ikke å gjøre jobben sin!
Greier ikke å få med nok celler til celleprøven.
Styr unna!