Frode Elsness

Autorisasjon (2000)

Fastlegene Colosseum Telefonnummer23 68 17 5023 68 17 ...
Sørkedalsveien 10 D 0369 Oslo
Frode Elsness er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Frode Elsness

Ikke en lege for personer med psykiske lidelser

Dette er en lege som i sin iver etter å være effektiv - ikke innbyr til at du får forklart hva du egentlig vil si, eller gir noe følelse av forståelse. Han kommer også med krasse utfall som gjør at man føler seg svært liten som person. Utfall som f.eks: -"ja vi må vel det, så nevrotisk som du er.." og "ja det blir ikke lett å finne en blodåre under alt det fettet du har på armene..". Ikke en lege jeg ville anbefalt. Har skiftet lege.

Dyktig og oppdatert

Har hatt Elsness som fastlege i 5 år og har ingenting å utsette på ham. Lytter og gir god informasjon. Oppdatert på mine kroniske plager og gir resept på dagen når jeg går tom.

Tar ikke psykiske problemer på alvor

Tar ikke psykiske problemer på alvor. Anbefaler derfor ikke Frode Elsness for personer med denne typen problemer.

Har på det lengste opplevd rundt en mnd ventetid for å få time.

En ok lege, men dårlig oppfølging.

Har stort sett vært førnøyd med denne legen de tre årene jeg har gått her. Likevel ikke en lege som "ser" deg, eller en helhet i plagene dine. Har opplevd lang ventetid (på telefon og venteværelse), å ikke få tak i legen når det haster, at han sender en henvisning som haster to uker etter mitt siste besøk. Når jeg oppdager det sistnevnte uttrykker jeg frustrasjon overfor legesekretær, som deretter nærmest skjeller meg ut for "du tar ikke den tonen til meg". Da er hun klar over at jeg har vært sykemeldt med kraftige smerter i to måneder. Uprofft, og føler meg ikke ivaretatt eller tatt alvorlig. Har nå byttet lege.

Middels

Lett å komme til, men ikke så grundig i oppfølgingen. Kan virke noe overfladisk, noe som ikke nødvendigvis behøver å være tilfellet.